Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Har Funcom solgt Stunlock?

Fra rapport Q2 2015:

Verdt å merke seg fra rapporten for Q3 er at 2063TUSD av tapet er på grunn av valutatap.

3 Likes

Ser slik ut men kan ikke huske at de sa noe om dette på Q2 presentasjonen. Med tanke på Stunlock sin status så er det vel mer snakk om “kvittet seg med” enn solgt :wink:

2 Likes

Ja ligger litt i ordlyden,“disposed of”.

3 Likes

Gordon kaller oss “idiotene på tekinvestor” http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2299493

1 Like

Videre… husker dere han ropte kjøp osv på 1.50?

Og jeg har jo kjøpt mye mer enn bare for 250 000. Det er jo bare en liten del. Ser og at du glemmer visst at jeg solgte 250 000 aksjer over 1.50

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=20218885

Bare nevner det… -

3 Likes

Det er jo slik han har holdt på i flere år :slight_smile:

Dere er sykelig opptatt av den mannen… just saying…

4 Likes

Jeg lurer mest på hvordan han klarte å dra Florence Nightingale inn i den diskusjonen… mannen er jo helt uten hemninger når det gjelder å finne på eller missbruke ord, uttrykk, referanser og assosiasjoner.

1 Like

Jeg tror nok for en del av oss som har vært med lenge og sett og lest en del så er skepsisen til “den mannen” ganske ingrodd.

En ting jeg gjerne vil kommentere er påstanden om at “det er noe alvorlig galt med steamspy tallene for TP” fordi de driver “å tar bølgen på en måte som indikerer et alvorlig bias”.

Argumentet er at fordi steamspytallene ikke svinger slik en kan forvente av normal støy så må de være feil. Det er lett å forklare hvorfor denne påstanden ikke er riktig.

Om dere ser grafen under har jeg trukket 30 tilfeldige tall mellom 20 000 og 28000. Som dere ser har grafen det vi kan betegne som “normal støy” :

Så er spørsmålet, “Hva skjer med grafen om jeg tar middelverdien av 3 sammenhengende tall og viser det i stedet?”

Det vi ser er at søylene ikke lenger er uavhengige av hverandre og vi får mer avrundede svingninger ( i tillegg får vi en “lag” effekt helt i starten. Så da vet dere det. Grunnen til at steamspy svinger opp og ned er fordi den viser gjennomsnittet for de siste tre dagene. Vi får sette det på kontoen for “Voksen opllæring”

8 Likes

Sykelig opptatt?

Han pleier jo å stå for 60% av innholdet om funcom og han skriker ofte høyt om hvor idiotiske alle som taler ham imot er.

Jeg er ikke sykelig opptatt av Gordon, kanskje Onns er det, men det er jo greit å poste når han skriver ting på HO som er stikk i strid med det han sier at han gjør her på tekinvestor.

3 Likes

Han har snakket dritt om tekinvestor.no og alle oss som er her unntatt Koe helt siden han ble utestengt. Jeg får jo virkelig høre det. Sier visst allt mulig og konspirer visst sammen med Onns hehe! Sier jo bare litt om hvor langt ute på viddene han er for tiden. Nei, for min del så er jeg helt på linje med Delkop og Irathi. En ting er når han holdt det til tullball og hausing som tross alt kan tilbakevises om en ønsker det, men det blir noe annet når en farer med konkret skittsnakking og løgner.

5 Likes

Jeg skal si det hvordan det er. Når en er inne er Bagger en nyttig idiot som skaffer masse blest om Funcom. Han kan få mange til å tro at det å kjøpe Funcom ikke er ren gamling akkurat da. Folk som klapper han på¨ryggen da er ikke tilhengerskaren hans, men folk som kjenner lukta av prosenter og lar han holde på og også oppmuntrer han han til fortsette i egen vinnings skyld.

Dette med vill spekulering er kanskje litt mer greit kanskje når en f.eks er i prelanserings perioden når ingen vet noe om spillet og alle spekulerer villt i vei. Men det er annerledes når kaninen er oppe-av hatten, spillet lansert og en fortsatt drar på videre.

Edit: Jeg må jo egentlig takke han litt og da. Jeg har jo lært litt om børsen av alle de gode svarene som Bagger får på postingen hans.

2 Likes

Årsaken er at Gordon alltid fant en vei tilbake til forumet med nytt navn etter kort tid, og holdt seg i skinnet så lenge at jeg trodde han kanskje, muligens hadde endret seg og kom til å oppføre seg. Jeg har sikkert brukt hundrevis av timer opp gjennom på tullet hans. Merkelig nok har det nesten ikke kommet en eneste rapportering på innlegg etter at han ble utestengt denne gangen - og TekInvestor klarer seg fint uten han.

Når jeg ser tingene han skriver om oss på andre forum må jeg rett og slett banne han permanent. Good riddance.

• pdx
10 Likes

Kl. 23 i kveld spiller Joel Bylos/Romain Amiel The Park på streamen til Funcom.

Kanskje verdt å få med seg, Joel har litt å snakke om.

4 Likes

@cagey2

Hvem var det som var sykt besatt av Gordon sa du?

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2299971

Streamen pågår nå, og Joel bekreftet der at de har nådd sine interne salgsmål (sales targets) i forhold til The Park.

5 Likes

5 Likes

Noen ser glasset halvfullt :slight_smile:

4 Likes

Nå er jo mye av fokuset på samme kvartalet for fjoråret. Blir litt feil å sammenligne en sånn aksje med det, og bare det :slight_smile:

Uansett - Funcom har en horde med utrolig dyktige mennesker. Nå er det på tide at de får visst fram hva de kan når det endelig er åpnet for single player/multiplayer non-MMO.

Uansett hva som måtte skje med Funcom (selv om jeg tror de klarer seg fint), mener jeg de er av de beste spillutviklerne der ute, om ikke den beste med tanke på ressursene, og nyskapningen.

Nå må de bare legge bak seg det der “MMO funker best siden da er det ingen piratkopiering”-tøvet sitt og peise på videre.

2 Likes