Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

• Anarchy Online er hyllet som en de mest innovative MMO’ene all time. WOW tok ekstremt mye derfra.
  • Age of Conan var langt forut sin tid grafikkmessig, og kampsystemet og mye fokus på historie var på mange måter nyskapende.
  • The Secret World er fremdeles et nisjespill, noe som er litt utenom det vanlige. Personlig er jeg ingen fan av MMO, men TSW spilte jeg en god stund, rett og slett på grunn av en fantastisk story og quests litt utenom det vanlige. Det er ikke noe man finner i andre MMO, og bare genren, som er litt “horror-MMO”, skiller det ut fra det meste der ute.

Og nå har jeg bare listet opp MMO. I tillegg har vi TLJ - som er fantastisk! Jeg er en stor fan av adventuresjangeren og dette er et av, om ikke det beste adventurespillet jeg har spilt opp gjennom tidene. Forut sin tid med bannskap, gode puzzles og raske metoder for å bevege seg i spillet - som er noe av det verste med de fleste andre adventurespill. Jeg har spilt mange av de, men TLJ spilte jeg lenge etter utgivelsen.

Dessverre har nyskapningen bidratt til at Funcom er der de er, all den tid de ikke ønsket å spille på sikre kort og det slo feil.

På hvilken måte mener du @onns, at Funcom henger etter resten av industrien?

8 Likes

Funcom skal ut med 3 nye spill. Har dere noen tanker om hvilken vei de går med de 3 spillene?

Hva med et rent dungeon spill som kan spilles både i gruppe og solo hvor det konkurreres om å fullføre på kortest mulig tid? De kan gjenbruke både Age of Conan Dungeons og TSW dungons de allerede har laget OG gjenbruke diverse boss mechanichs. Integrert Twitch. Integrert nettleser for Rankings/Forum etc. Helt nye klasser hvor en får nye skills ved å tjene xp. Gigantisk talent tre. Og selvfølgelig en bra “group finder” og en stor kul base hvor alle kan henge mens de venter på nye dungouns.

Eventuelt erstatt dungeons med minigame pvp matches :slight_smile:

Her er det drit mye som Funcom allerede har produsert som kan gjenbrukes i slike mindre “segment spill” hvor de skal “overprestere” i forhold til konkurrenter.

En tar egentlig essensen av det som er gøy i et mmo, lager et rent spill ut av deler av det og hopper over alt det kjedelige levle-greiene hvor en skal skyte 10 ulver og plukke 20 egg. I fuckings 30 dager før en endelig kommer til topp level og spillet kan begynne. Dette kan Funcom gjøre lett og på en enkel måte ved gjenbruk av tidligere assets.

3 Likes

Tsw 50% salg

1 Like

Solgte funcom med bare 6 øre gevinst. Jeg merker at jeg ikke følermed komfertabel med inngang på 0.9 tallet likevel. Trodde kanskje den skulle snu her, men det er visst ingen andre som føler seg trygge på inngang her oppe. Tror helt sikkert at den skal ned mer før den stikker. Med mindre det kommer nyheter.

2 Likes

Sikkert noen som tror på Gordon men tror ikke han tror på det selv.

2 Likes

Månedsbrev Conan:
http://www.ageofconan.com/news/monthly_development_update_november_2015

Dungeon Finder også der - viser fordelen av Dreamworld, hvor de sannsynligvis gjenbruker “samme” Dungeon Finder som nettopp er lagt til i TSW. Noe som gjør at de får lagt til nyheter selv med veldig begrensede ressurser.

5 Likes

Er det noen som vet hvorfor det konvertible obligasjonslånet er listet opp her, med utløp 22/12.2015?

Dette ligger vel hos KGJ nå, og i størrelsen 6200USD?

2 Likes

2 community managere forsvinner fra funcom i desember. Andy Benditt ser ut til å ta over begge stillingene, etter å ha blitt flyttet opp fra GM til CM.

Her er ny CM:
https://twitter.com/Odonoptera

Nå er det vel ikke lenge før vi får beskjed om at LMO legges ned. Funcom har kontrakt med Lego i 3 år (fra release), men Lego ønsker vel heller ikke å ha LMO gående så lenge det går som det går.

4 Likes

Funcom bruker et rimelig stort navn for musikken.

Dette er kjente band. Her fra et kommende album hvor Danzig covrer Elvis-sanger.

Lover godt for musikken til kommende spill :slight_smile: :+1:

2 Likes

Følg med på streamen i kveld, ser ut som det kan komme noe positivt der.

https://twitter.com/witchingbones/status/672489332872224768

3 Likes

Ekstremt høy risiko å kjøpe nå. For hver dag som går uten løsning på likviditetsproblemet øker sjansene for konkurs. Best å vente på at finansiering er avklart før en gjør en vurdering.

1 Like

NRD letter seg for 500 000

NON og SKBN laster opp - sikkert gordon

På en annen side begynner vi å nærme oss nyheter osv mtp neste titler osv, å ha litt is i magen for de som liker å trikse litt med mindre beløp, det er nok mulig å snart bli med på ett nytt 20-40% rykk i Funcom, trolig bør inngang skje tett opp mot nyttår ?! Høy risk / potensiell kjapp reward, må være litt retard :wink:

jeg er med på den, satse på ca 0,80 inngang jeg tenker jeg på fredag, må være ute litt før nyhetene kommer, satse på at nyheten er positiv (50/50)