- Anarchy Online er hyllet som en de mest innovative MMO’ene all time. WOW tok ekstremt mye derfra.
- Age of Conan var langt forut sin tid grafikkmessig, og kampsystemet og mye fokus på historie var på mange måter nyskapende.
- The Secret World er fremdeles et nisjespill, noe som er litt utenom det vanlige. Personlig er jeg ingen fan av MMO, men TSW spilte jeg en god stund, rett og slett på grunn av en fantastisk story og quests litt utenom det vanlige. Det er ikke noe man finner i andre MMO, og bare genren, som er litt “horror-MMO”, skiller det ut fra det meste der ute.
Og nå har jeg bare listet opp MMO. I tillegg har vi TLJ - som er fantastisk! Jeg er en stor fan av adventuresjangeren og dette er et av, om ikke det beste adventurespillet jeg har spilt opp gjennom tidene. Forut sin tid med bannskap, gode puzzles og raske metoder for å bevege seg i spillet - som er noe av det verste med de fleste andre adventurespill. Jeg har spilt mange av de, men TLJ spilte jeg lenge etter utgivelsen.
Dessverre har nyskapningen bidratt til at Funcom er der de er, all den tid de ikke ønsket å spille på sikre kort og det slo feil.
På hvilken måte mener du @onns, at Funcom henger etter resten av industrien?