Gordie har 2 mill aksjer nå sier han.
Funcom ansetter, nå også i Durham. Graphics designer.
Er det foresten noen her som fremdeles sitter med aksjer i FC ?
Ja jeg har 611 aksjer i funcom så jeg kan se hva kursen er hehe!
Solgte meg ut 1-2 mnd etter TSW releasen.
Ingen på meg nå heller, men kommer gode nyheter kjøper jeg.
Klart det. Må ha litt i Funcom:)
Hadde ikke sett denne før nå, limte inn et par interessante spørsmål og svar
Funcom Investor Q&A
Q: Does Funcom receive any revenue from ads on third party videos featuring its games?
A: No, Funcom does not claim any revenue generated from ads on videos featuring the company’s games. The company believes this would severely limit the interest among content creators, which in turn would reduce word of mouth as well as reach and visibility of the company’s games in the various gaming communities.
Q: Do you have other games coming in the near future and when will these games start generating revenue?
A: Yes, prototyping and concept development for new titles is underway and the company is expecting to announce a new game during early 2016, and two additional games later the same year. The company is aiming to have at least some of these games to start generating revenue during 2016. This is a forward looking statement and is thus subject to change.
http://www.funcom.com/investors/funcom_investor_qa
Jeg har ingen aksjer her, og har ikke hatt det på en god stund.
Det komiske her er at Gordon kjørte en stor sak på hegnar-forumet (som 100bagger) om at Funcom tjente masse penger på streamingen av The Park etc. Tipper det er derfor det står i Q&A seksjonen. De ble sikkert lei av alle mailene fra forvirrede hegnar-forumister.
Ja jeg og flere prøvde å forklare han det, men du vet…han lå visst på topp 9 sist uke og har økt sier han…så da vet vi jo hvordan han kommer til å holde på
Jeg har aksjer. De begynner å bli lite verdt nå. Håper på en liten opptur igjen, gidder ikke selge med så mye tap
Han har nok omkring 2 mill aksjer som han selv sier.
Announcing new game early 2016 - det kan jo være februar / mars / april ?
Kursmål før den tiden når folk går lei av å vente?
Jeg tror det kommer helt an på betingelsene på ny kapital som må hentes inn nå. Når de skal utvikle 3 nye spill i 2016 og vedlikeholde de gamle må de ha friske penger å investere, dessuten bør de prøve å få egenkapitalen i selskapet tilbake på pluss.
Det som gjør at jeg ikke går inn er at svaret på disse spørsmålene gjør meg veeeeldig ukomfortabel:
- Når og hvordan skal Funcom få inn penger for å holde seg gående gjennom 2016?
- Hvordan skal Funcom refinansiere gjelden i slutten av 2016?
- Klarer Funcom til å komme med et cash-positivt spill i 2016?
Dette får meg til å holde fingra fra fatet akkurat nå. Og en emisjon vil nå vel komme i forbinnelse med, eller i etterkant av, en annonsering av et nytt prosjekt som kan overbevise om at dette kan gå rette veien likevel. Hvilke seriøse investorer vil vel ellers tegne seg på en emisjon?
Er vel nesten game-over hvis ikke et av de 3 neste spillene genererer en del cash ?
Ser foresten at AoC mistet en utvikler som har vært med noen år :
http://forums.ageofconan.com/showthread.php?192941-Farewell-Hyboria
Hvor realistisk er det at funcom skal lage et dataspill på et halvår(el litt mer) som generer masse cash? Bortimot null tror jeg. Funcom burde hatt 1 -2 år på å lage en skikkelig blockbuster.
3 spill i 2016 høres også utopisk ut. Da må alle tre være av The Park størrelse.
Med tanke på at de lagde The Park med relativt få folk på ca 6 måneder så er det ikke utenkelig at de klarer det selv om spillene blir større en The Park. Vil jo anta at de fleste i Oslo allerede er tatt av LMO og satt på nye prosjekter.
Funcom kommer nok til å slippe Multiplayer-spill og vet nå hvordan de skal få oppmerksomhet rundt spillene. Lager de gode spill her er sjansene gode for at de lykkes også.
Ser de ansetter to stk. til i ‘Tech. Team’.
Stor forskjell på å lage en 1 timers walking simulator og et multiplayerspill med nok dybde og polish til å bli en hit blant dagens relativt krense brukere.
Funcom trenger ikke bare et cashflow positivt spill. De trenger et spill som drar inn millioner for å redde skuta.