Jeg tviler på at de har tenkt å lage et multiplayerspill, nettopp av grunnene du nevner her. Et singleplayerspill har mye færre variabler å forholde seg til.

Emisjon, dårlig salg og trøbbel med Økokrim - hegnar.no
Funcom har hatt bedre dager.
Jeg tviler på at de har tenkt å lage et multiplayerspill, nettopp av grunnene du nevner her. Et singleplayerspill har mye færre variabler å forholde seg til.
Jeg tror det spillet som har lengre utviklingstid helt klart er MP. De skriver jo også i rapporten at de vil kombinere dreamworld-motoren med Unreal. Dvs. Multiplayer.
Gordon har lang erfaring med Funcom og jeg utelukker ikke at ikke dette går bra denne gangen også.
Fordi: Det er naturlig at Funcom vil presentere sine nye planer for nye spill før en større pengeinnhentning finner sted. Da viser all historikk i aksjen at kursen går kraftig ved presentasjon av nye spill under utvikling. Selge da og kjøpe tilbake etter emisjon.
Man skal også huske på at Funcom ikke har tillatelse til å trykke opp så mange millioner aksjer for øyeblikket (tror jeg). Det er det GF eller EGF som må godkjenne. Ja det er mulig det kan komme en sjokk-emisjon/pengeinnhentning med den betingelse at den blir godkjent på en EGF, men er litt tvilende til den metoden.
Hvorfor er du tvilende til det ?
1.Funcom har ikke brukt den metoden før tror jeg, man må langt tilbake i tid i så fall.
2.Funcoms virkelige talent er å hente inn penger til ok kurs. Ved å velge denne metoden blir fort kursen lavere.
2.Funcoms virkelige talent er å hente inn penger til ok kurs. Ved å velge denne metoden blir fort kursen lavere.
Jeg ville nesten trodd det motsatte
Fordi: Det er naturlig at Funcom vil presentere sine nye planer for nye spill før en større pengeinnhentning finner sted. Da viser all historikk i aksjen at kursen går kraftig ved presentasjon av nye spill under utvikling. Selge da og kjøpe tilbake etter emisjon.
Helt enig i at dette er det som har skjedd hittil. Funcom ble jo drevet opp til 7-8kr pga LMO! Spørsmålet er hvor mange ganger folk lar seg lure. Det er vel ikke uten grunn at Gordon sitter å skriker på hegnar-forumet for å få mest mulig blest om Funcom. Forskjellen denne gang sammenlignet med tidligere er at stemningen definitivt er ganske sur, så generellt sett. Jeg er langt fra sikker på at vi ser rallyet på nyheter denne gang.
Jeg syntes Funcom har vært eksepsjonelt dårlig til å hente inn penger på OK kurs?
Hvorfor ble det ikke kjørt emisjon rundt LMO f.eks?
Tja. Jeg tenkte hovedsakelig på rabatten som ble gitt f.eks. ved emisjonene ved release av TSW og AoC. Den var ikke stor.
Ja, hvorfor ble det ikke emisjon før release av LMO? Jeg kan tenke på 2 grunner til det.
eksakt,
Dagens ledelse er altså ikke flinke til å hente penger…
LMO var ikke hypet på noen som helst måte fra selskapet sin side, de kunne fint gjennomført en emisjon på 1.5-2 kr i juni 2015.
Dersom vi antar at de nå må ned i 0.6kr for en emisjon så snakker vi om at de kunne fått 3 ganger så mye for bare 6 måneder siden!
Snakker vi om økokrim og å være forsiktig så burde de ihvertfall kjørt emisjon da LMO hypen gikk. Nå er de nødt til å hype for å få opp kursen og så trykke ut en emisjon i trynet på aksjonærene…
.
.
05.06.2015 - KURS 1,50 Funcom har hatt bedre dager.
hegnar.no
Emisjon, dårlig salg og trøbbel med Økokrim - hegnar.no
Funcom skal være i samtaler med sine kreditorer om løsninger for tilbakebetaling av selskapets lån som forfaller i juni 2016. Salget av Lego Minifigures Online utvikler seg tydeligvis ikke som forventet.
Ifølge en børsmelding vurderer også selskapet å gjennomføre en emisjon for å hente inn frisk kapital.
24.06 Kurs 2.18 - hvorfor ble ingen emisjon kjørt her? - jo fordi den udugelige ledelsen håpet og trodde at LMO skulle generere inntekter. En “skikkelig” ledelse ville sørget for kapital til å utvikle neste prosjekt.- *ahem * litt som de gjorde under lanseringen av TSW.
I grunn skulle de kjørt en emisjon under hypen i 2014. Da kunne de tatt det på 6 kr!
I stedet kjørte de drawdown på drawdown - som i og for seg er emisjoner - men det ble jo alt for lite!
Da ole Schreiner ga seg i oktober 2014 burde han sagt til ledelsen at LMO kom til å floppe og det har kostet for mye, så kunne de kjørt emisjon før kursen crashet ned fra 4 tallet.
Tror det er mange her inne som er overrasket over at de ikke allerede har kjørt en emisjon.
Syns jeg husker at de engasjerte ASC for å få til en emisjon før LMO, men at de ikke fikk det til
Syns jeg husker at de engasjerte ASC for å få til en emisjon før LMO, men at de ikke fikk det til
Var nok ikke lett å få til en emisjon så lenge de hadde økokrim hengende over seg itillegg til at de ikke hadde/har noen interessante spill på gang.
kanskje tall på de gedigne youtube inntektene sine og masse ansettelser !
edit;
Ser at de vanlige “gordon” kontoene, DNM, SB1M og SKBN letter seg i dag - var det litt mye med 2.000.000 aksjer?
Men NRD kjøper. Vi får håpe deg er en som har skikkelig trua, og snur trenden
Edit: det er relativt magert volum, så det betyr vel ikke så mye hvem som har kjøpt og solgt i dag.
DOLP begjærer seg selv konkurs.
Mange investorer på HO som forbannet seg på at de skulle klare å løse gjeldsproblemene. Huff mye penger tapt der ja… Vi skal ta lærdom som Gordon sier - alle selskaper kan gå konk, Funcom er heldigvis ikke fullt så ille stilt, men 0.80 kan være en dyr kurs dersom den skal ned i 0.1 for å løse gjeldsproblemene.
Eg har lyst klemme til med en ny stor post i funcom, men f da…er galskap det vel ?
edit : noen som har tatt ut ny liste, og ser om Gordon faktisk øker så han sier ?
Selskapet er lavt priset for øyeblikket. Jeg tror det er fornuftig å plassere seg før 2016/Tidlig 2016. I hvertfall innen lansering av neste spill i Q1, hvis ikke må man være rask når det blir lansert tror jeg : ) The Park har gitt Funcom veldig viktig erfaring for lansering av flere spill basert på UE4 og bevist at de kan levere nye spill ganske raskt. Gleder meg veldig til annonsering av nytt spill og vil være inne når den meldingen kommer ; )