Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Issue 13 patch i dag.
https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?94963-December-17-2015&p=1981613#post1981613

1 Like

Mesteparten ligger i Sveits, og en god del løper ut i år, men det er snakk om ganske store beløp.

2 Likes

Funcom and Conan Properties enter into a new partnership
Tekst
Funcom Oslo AS has entered into an agreement
with “Conan Properties International LLC” making it
the Preferred Partner for PC and Console games based
on the “Conan the Barbarian” brand.

As part of this partnership, Funcom Oslo AS has
acquired the rights to develop multiple games based
on “Conan the Barbarian” and the world of “Hyboria”.

Amongst other terms, the agreement includes the
issuance of warrants to purchase up to three million
one hundred thirty thousand (3,130,000) shares of
Funcom N.V.'s publicly traded stock at a per share
purchase price equal to the closing share price on 17
December 2015 (NOK 0.86). Fifty percent of these
warrants have a lockout period of six months with the
remaining fifty percent having a lockout period of
twelve months from the date of issue.

As communicated in the 3Q 2015 report, the Funcom
Group of companies (“Funcom”) will be announcing three
new games in 2016. The first of these games will be
based on the “Conan the Barbarian” license and will be
revealed in January 2016.

Funcom has also published a Press Release on the
topic, available on www.funcom.com.

For any questions or inquiries please contact us at
investor@funcom.com.

Badhoevedorp, The Netherlands, 17 December 2015

Funcom N.V.

This information is subject to the disclosure
requirements acc. to § 5-12 vphl (Norwegian Securities
Trading Act)

15 Likes

Da blir det nytt spill i januar her allerede, litt som eg har spekulert litt på.
Blir vel noe bonanza her i morgen da

Edit : blir avslørt i januar, ikke lansert, gikk litt fort i svingene her

2 Likes

Jaggu klarte de ikke dra i land en avtale med Conan IP-en. Det er definitivt deres sterkeste kort. Det blir spennende å om de gjør det bra nok til at de får reforhandlet gjelden som forfaller i 2016.

7 Likes

Meldingen har ikke nådd frem til ho enda :slight_smile:

2 Likes

Er dette i ferd med å skje?

3 Likes

Skal ikke helt se bort fra det, men eg håper virkelig Funcom klarer å sette den på ett høyere nivå, med mindre det kun blir en liten i første omgang.

Tipper det blir en god gammeldags Funcom dag i morgen, usikker på om eg vil delta

3 Likes

Veldig bra avtale for FC. Får bare håpe de i tillegg lager et bra spill. Tror selv et “The Park” spill med conansetting kunne generert litt cash. Håper uansett at de ikke lager flere spill som er så “simpelt” som The Park.

5 Likes

Dette er akkurat hva jeg ønsket meg fra Funcom når det gjelder nye spill. Nå skal det satses på riktig målgruppe igjen. Gleder meg til i morgen og januar selvfølgelig : )

7 Likes

Godt sagt cagey2, godt sagt…

9 Likes

Det var en positiv melding da. Det jeg liker med meldingen er at en slik avtale som også inkluderer opsjoner gir legitimitet og styrker troen på at Funcom vil overleve i hvert fall frem til første lansering.

4 Likes

Det er så sant som det er sagt, det er en grunn til at AoC solgte mer enn 133% bedre enn TSW første periode etter launch, og veldig mye av det var IP-en. Jeg håper virkelig de får med seg noe av melee slossingen fra AoC, inn i det/de nye spillene. Det var alltid deilig å krøste huer med Bear Shamanen. :smiley:

Fortsatt for høy risiko for meg, men da er ting litt mindre helsvart enn det har vært siden LMO floppet x2. Hadde de kjørt en emisjon på f.eks 10 øre, så hadde jeg kunne tenke meg å bli med. :wink:

1 Like

Så nå skal alle kjøpe Funcom imorgen ?

Hadde kjøpt i åpningen og solgt kl 0950 om jeg hadde vært på pc’en. Tør ikke prøve en gang fra en treg Internetlinje på Gran Canaria. For det kan snu fort…

2 Likes

Eg tror på høy party faktor i morgen, men tror eg holder meg unna.
Har for mye anna high risk pr nå.

Uansett ville eg jo forvente at Funcom gjør det som gjøres kan forå innhente litt peng, da er vel dette en mulighet.

Jaja, eg gratulerer Funcom eiere med en fin melding, så får vi se hvor selskapet etterhvert står

2 Likes

Kom igjen da, vi mangler fortsatt en god del av dere til å skrive og understreke her at dere ikke skal kjøpe i morgen… hehehe

:wink:

1 Like

Dette blir så jævli bra, for å si det på godt norsk. :slight_smile:

Gratulerer til Funcomaksjonærer - i morgen skal vi oppover igjen.

Slettes ikke noe som minner om noe selskap på randen av konkurs her. Kjøper seg rettigheter til en populær IP - jeg gleder meg vilt til dette. Funcom er gode på spillutvikling, og med Bylos til å passe på at ting går rett for seg, blir dette bare fantastisk bra!

Og nå som Funcom har fått så gode kontakter i form av Youtube og Twitch, er gratisreklamen sikret.

1 Like