Det er vanskelig å vite. Ser ut som vi har grei støtte på 90 øre - et røverkjøp kanskje hvis vi får en typisk Funcom romjul og vår
Det jeg lurer på er hvordan Funcom har tenkt å skaffe seg penger for å klare driften ut året. Jeg gjetter på en emisjon med 20-50% rabatt i forhold til børskurs. Antar da det vil være en garanti-emisjon hvor f.eks Jebsen står for garantien.
Funcom får ikke til en emisjon, de har jo benyttet eksterne meglerhus for å utrede dette over lang tid nå uten å få noe til. Samme resultat for et par år siden, gikk også da et år uten at det resulterte i noe.
Derfor alle YA trekkene og den ditto lavere og lavere kontantbeholdningen som nå langt fra holder til annet enn videre drift en liten stund til, men definitivt ikke til utviklingen av større spill slik som lansert.
Og hovedeier kan ikke garantere, om emisjonen ikke blir fulltegnet vil denne være i en situasjon hvor eierposten blir så stor at det oppstår budplikt.
Jeg går ut fra at Funcom hadde noe planlagt, ettersom de i skrev i siste kvartalsrapport at de hadde penger til 12 måneders drift med de finansieringsmuligheter de har til rådighet.
En viktig merknad :
De skrev ikke noe om at de hadde finansiering til rådighet, bare at de var avhengige av ulike typer finansiering. Hadde de hatt finansiering til rådighet ville de ha meldt dette, nå spesielt som likviditetsbeholdningen er så lav som den er.
Det er jo veldig uansvarlig hvis de ikke har en plan, men vi får se. Tror heller ikke Jebsen skal inn med mer her, og jeg heller mot at vi kanskje får se en rettet emisjon mot tredjepart. Det tror jeg i hvert fall hadde vært best for alle.
Når har funcom vert ansvarlig da ?
Det er den samme kværna ommatt og ommatt…
Funcom driver i pluss… ikke noe umiddelbart behov for cash.
Høy aktivitet ja, men jeg måtte jaggu slette halvparten av innleggene hans fordi dere rapporterte de som upassende savner han ikke. Ser han slenger dritt om forumet og meg på hegnar. Hyggelig at han reklamerer for forumet, sikkert mange som synes det virker attraktivt med et forum uten gordon
Rally undervejs?
Tjek ordrebillede
mulig, ser tynt ut oppover, men jeg venter til januar, ikke noe stress. Tror det kan bli riktig så sjovt
Hva gjør dere, kjøper dere eller kaster dere Funcom aksjen fra dere ?
Eg tok noen få tusen på ,93 idag, og tenker å små plukke litt fremover
tror snart den spætter over 1, jeg har stadigvæk mit lille lod
Har beholdt mine, planen min er å være med på reisen fram til lansering, og så får vi se hva de får til med spillet, og hva de andre to spillene blir.
Edit: En ting man kan huske på er at betalingen for lisensen var følgende:
Dette har bare en verdi dersom kursen er over 0.86. Dersom Funcom har en plan om massiv utvanning på mye lavere kurs hadde de ikke kunnet dra i land denne avtalen tror jeg.
Hvor mye penger tror dere Funcom trenger for å drive frem de tre spillene de skal lansere?
Det er vel snakk om tre spill, hvor et er “larger”?
Ellers: Har man noen tall på hvor mye The Park har solgt, og hvordan dette kan slå ut på topplinje og bunnlinje?
Har ikke så store forventninger til The Park omsetning i Q4, men det er litt nye toner fra selskapet når det gjelder lansering av The Park på konsoll og det virker som de forventer noe inntekter derfra. Dette kan også ha å gjøre med Steam refund policy som trolig ikke har slått ut positivt for dette spillet.
Dette er jo betydelig mer optimistisk enn det som tidligere er kommunisert for PC versjonen
1 kr nu
Skal vi højere i dag?
Jeg spurte FC om dette og refund policy’en var en av grunnene til de ikke forventet noen “significant revenue” fra The Park.