Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Gleder meg til mye i 2016. Gleder meg til nye Funcom nyheter :slight_smile::christmas_tree::gift::+1:

5 Likes

Men ser ut som om spillertallene for tsw (på steam) er langt unna det de var i desember 2014.

1 Like

Det blir et godt Funcom år. Blir veldig spennende med alle nyheten som kommer bare i januar.!

1 Like

Ja, desember 2014 var jo veldig bra for TSW, men forventer ikke noe sånt nå. De kom jo inn såvidt på pluss det kvartalet.

“Q4 FY14 has been a solid quarter overall with strong revenues coming from the Live Games, especially The Secret World, in December”

Tok visst en liten pott i Funcom siden fremtiden er lys :smile:

2 Likes

Kronn? du? :wink:

1 Like

ikke rørt funcom idag

1 Like

Kjøpte 10k på 0.94. Ser etter flere :slight_smile:

2 Likes

Tull! Alle vet jo at det kun er du som handler gjennom skbn!! :stuck_out_tongue:

6 Likes

hehe, ja ikke lett å skjule sporene mine :slight_smile:

4 Likes

Du er overalt :slight_smile:

4 Likes

værre enn maur, kommer krypende gjennom alle åpninger :wink:

noen som har en løsning på finansieringen da ?

Søren det ser ut til at Funcom stikker snart. Jeg har bare fått 33000 til snitt 0.97. Tar litt til nå tror jeg.

Edit: Tok 10k til på 0.97. Det bygger seg opp med 500 000 på kjøp på 0.93-0.96. Jeg tror flere vil inn nå før nyttår. Ikke så mange dagene å gjøre det på nå…Kom igjen Kronn! Du må være med nå. Finansieringen kan løses ved utsettelse av låneforfall og et nytt mindre lån fra hovedaksjonæren. Du vet han som har reddet Funcom hver gang og vært med siden starten.

Nå er det bye bye 0.9 tallet…

eg har aksjer eg

3 Likes

Å det hadde jeg ikke fått med meg :+1::dancer:

3 Likes

Jpm vert på nettohandel idag, det er sånt eg liker

2 Likes

Kom igjen Funcom. Heia!

(Nå er jeg med på stolleken, igjen…) :smile:

3 Likes

(Fra artikkel på e24 den 18.12. )

«Age of Conan» ga bruttoinntekter på 120 millioner dollar de første 12 månedene etter lansering og var det tredje mest solgte PC-spillet det året.

Ser man på kun solgte enheter, med pris kr.499,- så solgte Funcom den gang (med snitt dollarkurs på 6kr) i underkant av 1,5 millioner spill.

Feks 10% av dette salget i dag ville gitt 75.000.000 bto inntekter.

De opplyste i Q1 at:
“Smaller initial budgets and shorter development time. Initial cost of USD 3-6 Million”. I denne sammenhengen tror jeg mer på 4,5Mdollars enn 6, siden de har Dreamworld motoren på plass, de har erfaring med å jobbe med motoren og ikke minst materialet til spillet er “mer eller mindre på plass”.

De har bedre kontroll fra start til mål, de har klare strategier på hvordan de skal jobbe og med hva, de har fått kontroll på kostnader gjennom besparelser og effektivisering av teamene og det meste av nedskrivinger er gjort.

Det er kontroll på budsjettene og kostandene som skal få Funcom i pluss etterhvert, en skakkjørt bedrift ala Funcom og med dens utgangspunkt kommer til å ta noe tid, de er på god vei. Jeg var sikker på pluss i forrige regnskap, noen hundretusen minus var fasit.

Hvordan Funcom har gjort det tidligere er dyrkjøpt erfaring men totalt likegyldig for hvordan de kommer til å gjøre det, så lenge de har lært av sine feil - det har de vist at de har gjort siste året!

7 Likes

Ved LMO så var det også mange scenarioer om inntjening, solgte enhenter osv, men da hadde vi jo ikke det samme sammenligningsgrunnlaget som vi har nå. Funcom har lang erfaring med Conan og det var mange som kjøpte spillet i sin tid, og også en del som har fulgt spillet siden 2008.

Som The Park, vil derfor det nye Conan spillet få en del gratis, nostalgiske kjøp fra fans og de som var med fra 2008. Det kan fort bli mange gratismillioner.

2 Likes