En helt ny retning for Funcom altså (sitat fra Bylos)
Interessant intervju med Bylos som jeg ikke hadde hørt før nå (fra november)
“We’ll definitely do multiplayer games”
Mitt scenario (base case)
Fixed costs (rent, administration etc) -10 MNOK
Technology/Engine -5 MNOK
Equipment -2.5 MNOK
Game development 1 large game -20 MNOK
Game development 2 smaller games -10 MNOK (5 hver)
Expenses -47.5 MNOK
Mitt mål er at vi får en enterprise value (market cap + gjeld) på 310 MNOK (kurs 2.12 kroner), noe som jeg tror vil kreve en EBIT på ca 20 MNOK.
Hvis live spillene går i null må de tre nye spillene tjene inn 67.5 MNOK på ett år.
1 Stort spill 45 MNOK
2 Små spill 11.25 MNOK hver
F.eks Conan spillet
Netto per spill 2990.70.85/1.1 = 162 NOK
Da må det selge 280 000. F.eks 140 000 på Steam og 70 000 hver på PSN / XBox Live.
Edit: Gjorde først en litt feil fordeling mellom de store og små spillene, men det skal være rett nå 1/6 per småspill og 2/3 på det store.
Bra Holmes, nice med litt prosjektering
Blir det å se kurs sakte opp mot melding som tidligere nå? Kommer det en melding som gjør at alle blir usikre på å selge selv om kursen skulle eksplodere? Dette kan bli en gamechanger som alle spill i “normal” størrelse. Det kan bli en boost på porteføljen 2016. Blir Funcom neste Starbreeze?
Foreløpig stille før stormen…
Tuuut
Hvor mange prosent blir det her idag?
sitter dere for å være med fremover, eller er det små prosenter som gjelder ?
Store prosenter. Er med her fremover.
Jeg er også med, med en liten fegis-post
Også stadigvæk med (dog kun med 50k)
wooo rt 1.17
Rollercoaster aksje
Blir sikkert litt korrigering ned mot 1.10 eller noe men med litt smådrypp fremover mot melding nå så tør jeg ikke tenke på hva kursen er når vi går inn i februar.
Gordon har forøvrig 1,5mill aksjer i Funcom, noen som har oppdaterte aksjonærlister?
Så han har solgt 500k da?
Eller godt over 1,5 mill aksjer. Da er han vel på topp 20 lista da?
nesten top #5 viss du har 1.5mill aksjer
Det ligger jo en her fra begynnelsen av desember - vet ikke helt hvor ofte de oppdateres.
Jeg er redd denne mannen kommer til å tjene syke mengder fremover nå, Funcom er spennende nå i tillegg til at Funcom også kan gå mye på nostalgi og følelser fremover med ett par godnyheter på rad, det er gjerne slik med denne type aksjer. En positiv Qrapport også så tipper jeg det blir baluba…
Hittil, så har det så blitt noen som har tapt en tilsvarende sum.
Hadde håpet å få kjøpe mer under krona, eg tørr ikke å handle mer før eg får bekreftende meldinger.
Så er kjøper heller mer til høyere kurs, og mindre risk
Hadde ikke du kjøpt da? Jeg ville jo at du skulle bli med på 0.97 som du ser over her. Har ikke solgt noe og tipper jeg holder på aksjene til melding kommer med mindre kursen går dramatisk.