jo, men kunne tenke meg å få kjøpe enda mer under krona, sitter med en grei slump eg
Gratulerer folkens! Endelig litt medvind for Funcomaksjonærene igjen ser det ut som.
Du MÅ jo ikke kjøpe alt i ordreboka hver gang, men tror det har fungert bra for deg så hvem er jeg til å si noe annet? Det med at nå går toget, “ikke mer på 0.9 tallet snart” og etc fra meg var jo godt timet syns jeg. Denne var jo også litt fin eller hva?
Innlegg av: Dr. Morti (28.12.15 17:38 ), lest 4451 ganger
Ticker: FUNCOM
Endret: 28.12.15 17:57
Funcom - Drømmespillet Conan - Godt tidspunkt å kjøpe nå
http://forum.hegnar.no/post.asp?id=20291584
NB: Bare ignorer det svadaet fra Bagger. Han har visst ikke annet å gjøre enn å diskutere meg…
Eg har ikke handlet idag, sitter med passe antall til rett under krona.
Han er inne på topp 10 med et lavt snitt som dere ser. Han er ikke bare dum som dere vil ha det til.
Sett oppdatert liste, eller er det den som er linket over her ?
Begge
Kanskje dumdristig, men ikke dum
Har aldri hatt problemer med Gordon, han kan mye og er ivrig, jeg har lært mye av trådene, han kommer med mye og får mye info ut av andre. Oppførselen generelt kan jo diskuteres
Har kjøpt Funcom i dag etter å ha gjort en del research.
Det som slår meg er at Mcap er ekstremt lavt sett opp mot utviklingskostnader på de nye spillene. Ser man på andre spill som f.eks GTA, Skyrim osv, og bruker utviklingskostnad som en indikator for salg, så bør man fort ligge på over 1,5 millioner solgte spill.
Dagens mcap diskonterer inn under 100k spill, noe som åpenbart er for lavt, til tross for FUN sin historikk.
Skal sette opp en skikkelig analyse snart.
sinnsykt så det tok av her da
Videre har Funcom investert ekstremt mye i Dreamworld teknologien, som gjør at de har en skalerbar plattform for utvikling av nye spill. Tipper også Dreamworld + skattefordel er > enn dagens mcap.
Skal dette bli skikkelig gøy holder det med at neste spillet/spillene blir en suksess, og så er man plutselig i en posisjon hvor man kan lease ut Dreamworld plattformen. Rockstar leaser f.eks ut sin plattform med stor suksess.
Tja, kursen er jo lavere nå enn den var ved lansering av TP der de meldte at de ikke forventet signifikante inntekter.
Dette kvartalet får vi vite mer om Conan og dessuten skal TP lanseres på konsoll (der de forventer noe inntekter)
Tror det krever en del å få Dreamworld strømlinjeformet nok til at andre kan benytte seg av den effektivt og tror FC (i første omgang) er mer tjent med å fokusere på å lage bra spill.
ser Bagger`n har obervert at skbn har solgt litt, da er det Kronn da… men for dere som hugser litt tilbake, så kjøpte eg vel stort sett med Dnm i Funcom…
hva…? Bruker ikke Kronn bare Skbn ?
ha en fin dag
Opp opp opp her også. Drømmestart på året.
Som jeg skrev på HO:
Dagens mcap i FUNCOM er nå 119 MNOK*** litt høyere nå.
Spørsmålet er da: Hvor mange spill forventer markedet at Funcom selger?
Jeg har ikke spesiell kunnskap om beregninger i dette markedet, men vi kan gjøre en enkel back of the envelope kalkyle:
La oss for enkelhetensskyld si at FUNCOM går break-even i Q4. De var faktisk ikke langt unna i Q3 hvis vi ekskluderer valuta.
Vi antar videre at Funcom prises med faktor på 20x for pre tax resultatet. Starbreeze AB prises til sammenligning til en pre tax faktor på 86x (hvis du annualiserer siste Q-resultatet deres).
119 MNOK MCAP / 23, 8 pre tax faktor = 5 MNOK pre tax.
La oss si at Funcom har 30% pre tax profit på spillet sitt. 5 / 0,3 = 16,6 MNOK i omsetning må FUNCOM da ha. Vi antar videre at snitt prisen for et spill er 299.
16 600 000 / 299 = 55 518 spill diskonteres det følgelig inn at Funcom selger. Så er spm. virker ikke dette veldig lavt?
Bruker vi utviklingskostnad som et mål på antall spill solgt, så vil FUNCOM hvis vi sammenligner med GTA, SKYRIM osv. ligge på over 1 million solgte.
Historisk har FUNCOM alltid blitt priset på ekstremt høye forventninger, og jeg har bl.a. skrevet en del negative ting om FUNCOM. Hovedsakelig fordi forventningene har vært urealistisk høye. Nå synes jeg imidlertid forventningene er såpass lave at det er god risk/reward her.
Tvi tvi og for guds skyld: Ta dette med en klype salt, kun ment som en illustrasjon. Skal gå mer i detaljer når vi får mer informasjon.
Er det noen som Ludvig i Flåklype her nå? Han var som kjent så høyderedd at han ble svimmel av å ha på tjukke sokker.
For å ta kurs for bare 1 år siden, over 2 kroner, 2 år siden var vi innom 7 tallet. Dette var under LMO tiden og dessverre for I forkant av LMO lå kursen på under 2 kroner, og noen lurer fremdeles på hvor vi skal.
Restruktureringen, kostnadskutt, ny strategi og satning på annet enn MMO - markedet har forventninger. Jeg hadde ikke trodd på slik oppgang allerede nå, i tillegg holder kursen seg fremdeles på intradags høyeste, alle har troen på at vi skal videre opp foreløpig.
Burde ikke gjeld inkluderes i beregninger slik som dette?