Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Tror den skal opp til det, jeg er uansett ganske bullish til aksjen i år - i hvert fall frem til lansering og så blir det spennende å se derfra hvordan salget går. Aksjen vil helt sikkert være veldig volatil, men jeg er litt mer langsiktig her, og så lenge det går mer opp enn ned og jeg har en grei inngangskurs så er det ikke så farlig for meg om det også blir noen røde dager på veien.

Min strategi er jo å finne de casene der kursen får en stor korreksjon opp (over måneder), så trading for meg handler mer om å lete etter disse casene og posisjonere meg i forkant (ikke trade på veien opp), men det er jo sikkert veldig individuelt.

4 Likes

Enig i det. Jeg har også en plan om å sitte en stund nå. Kanskje jeg selger hvis kursen går virkelig langt. Den dagen jeg solgte på 6.30 og 6.99 på vei opp satte jeg jo salgsordren på en kurs langt langt over der vi var. Og endte jo på under 6 kroner den dagen. Det er nok slik jeg kommer til å gjøre det. Avhengig av hva som kommer av nyheter og hvor godt jeg liker spillkonseptet så vil jeg se an når jeg faktisk legger de for salg. Akkurat nå ligger de godt i ro.

3 Likes

Er vel ikke helt enkelt for han å selge litt etter litt. Tror ikke kursen er stabil hvis Jebsen begynner å selge :slight_smile:

1 Like

Det kan bli litt volatilt de dagene, men husk at han gjorde dette før Lmo lansering. Før spillanseringer har markedet gjerne fokus på en ting.

1 Like

Dersom markedet vil kjøpe aksjer på kurser over 2.12 er jo gjeldsproblematikken borte, da kan Jebsen konvertere gjelden litt etter litt og selge ut aksjene.

Er vel ikke helt enkelt for han å selge litt etter litt. Tror ikke kursen er stabil hvis Jebsen begynner å selge

Det er vel 6.2 MUSD som kan konverteres til 0.24 dollar per aksje. Det vil si at Jebsen får i så fall får 25 millioner nye aksjer. Tror ikke han ønsker mer eksponering i funcom, og uansett tror jeg ikke han får solgt de uten å knekke kursen ganske betydelig.

Det kommer vel an på markedet, kursen ble kjørt opp til 7 før Lmo på ganske heftig volum, men det er ikke noen garanti for at det blir samme hauss denne gangen selv om jeg synes caset er bedre.

2 Likes

Greit å tenke på at hvis han konverterer gjelden og selger den, så har Funcom ordnet finansieringen. :wink:

5 Likes

Ja, i værste fall kan det bli et tak for kursen, og forhindre at aksjen blåser seg opp til en boble før lansering ved å prise inn best case scenario (dette skjer ofte i spillaksjer og tar bort mye av poenget med å sitte over lansering). Helt greit for meg dersom kursen er rundt 2 ved lansering dersom Funcom er gjeldfritt. Men dersom kursen holder seg lav mellom 1-2 må de finne på noe annet. Kurs på 2 uten gjeld er jo ganske konservativ prising dersom man tror på den nye strategien til Funcom.

2 Likes

Fyttikatta som N’dure sier… Kommer en liten korreksjon snart eller tuter det på videre? Det kan jo ikke gå 20 øre hver dag ut mnd?

2 Likes

Greit for meg :slight_smile:

Det for vildt…!!

Kan det være et “bestillings” arbejde for at køre kursen op før en emi?

Har stadigvæk 80% af dem jeg købte på 0,96

2 Likes

Eg eier ingen Funcom aksjer lenger, sikkert ett dårlig valg.
Stikker evt innom på høyere kurser :slight_smile:

6 Likes

Kronn etter nesten en dobling kan det være lurt å se det an litt :slight_smile:

4 Likes

Jeg eier ingen aksjer lengre i Funcom, litt som Ludvig, ble høyderedd. For en formidabel oppgang, gleder meg på deres vegne hvis den fortsetter, håper den korrigerer litt ned igjen :wink:

1 Like

FC har steget med 70% på en uke nå (handelsdager) og RSI er på 85. Jeg hadde ikke sittet lenge hvis jeg kjøpte aksjer under kr 1, eller nærme.

Bak stigningen står annonseringen om at en annonsering kommer i januar på et nytt spill av typen Conan universet. Som de er avhengig av for å redusere gjelden sin i løpet av året (og i det hele tatt generere overskudd for en gangs skyld) Sannsynligheten er stor, mener jeg, for at det er et SP Conan spill på noen få timer de lager med noe story fra enten AoC eller Howard sine originale noveller.
Utifra kontantbeholdningen deres, så tenker jeg budsjett ligger på ca. 1500 TUSD (mer enn The Park) og spilletiden på 3-4 timer kanskje.

Med en slik investering er nullpunktet på 60.000 kopier hvis de benytter kun Steam igjen med en salgspris på ca. 25 USD. Jeg tror de selger ca. 50-100.000 kopier på dette tidspunktet uten å ha sett mer av produktet, og ser ikke helt hvordan dette skal redde selskapet i løpet av 2016. (Park solgte ca. 25.000 (?) ut ifra beste estimater fra forumet)

Jeg må innrømme at jeg forsøker å holde beina på jorden inntil mer konkrete nyheter slippes.

2 Likes

solgte også lidt mere, købte mere Thin :wink:

1 Like

Danske dreng, kjøpe deg litt iox nå, sitt på dem i 3 mnd

1 Like

Gratulerer folkens! Jeg beholder mine her og tar heller en dipp hvis det kommer.

8 Likes

Jeg har været i IOX i “gamle dage” solgt mig ud med tab efter de mistede licensen i Peru (solgte mig ud på 22 kr) :wink:

Jeg sidder tungt i APCL så tror en olieaktie er nok

Apcl er bare å lempe ut, eg tar imot lenger nede :slight_smile:

1 Like