Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Er du sikker på det ?

Hva er det de da bruker Dreamworld-enginen til? Jeg trodde det hovedsakelig var en grafikkmotor. Har du noen sitat/kilde på dette?

Ja, hør på podcast intervjuet med Bylos som jeg postet over.

Det er også nettverkskode og andre ting i dreamworld

3 Likes

Nei Dreamworld er vel også integrering med interne systemer.

2 Likes

Står litt i Q3 2015 rapporten også.

• The Unreal Engine 4 is the first game engine being integrated with Dreamworld Technology. It allows content creators to use the advance toolchain of that engine while keeping the Dreamworld Technology unique systems such as multiplayer backend, deployment systems, workflow and productivity pipelines.

Videre står det at de nådde de interne “non-revenue” målene for TP, som blandt annet:

• Learning a new technology (Unreal Engine 4) and starting to adapt it to the Dreamworld Technology engine.

4 Likes

Takk @holmes og @steart78, da høres det ut som de får det beste av to verdener (med unntak av lisenskostnadene på Unreal-motoren da, men de er nok lavere enn det de hadde brukt på å holde grafikkmotoren sin up-to-date)

3 Likes

Solgte meg helt ut i dag, kom meg ut på 1,60 i morges.

Antar en liten korreksjon ned i morgen og muligens også fredag, men aksjen skal ikke ned “i kjelleren” igjen.

Det ligger en naturlig sperre på oppsiden nå grunnet konverteringsforholdet for hovedeier.

Kan ikke tenke meg annet enn at denne vil bli benyttet.

3 Likes

Algoengineering Europe Limited - Aldri sett dem trade Funcom før

1 Like

Hehe, de har købt 273 stk :wink:

1 Like

Var ikke algo en av dei som solgte mye på turen fra 2 og ned ?

De har da øynene på rett ball da i hvertfalle selv om det ikke har blitt så mye kjøp enda. Kan jo være, men jeg husker ikke at jeg har sett dem her før bare.

2 Likes

Vet ikke. Skal du være inne når det kommer melding om lanseringsdato for Conan og reveal trailer?

Gratulerer med gevinst. Jeg venter med å ta min. Normalt ville jeg også solgt på topp, men det er nyheter jeg venter på. Gode nyheter…

4 Likes

Ingenting er så kjekt som prosentregning på Funcom. Ingenting!

6 Likes

Investtech anbefaler Funcom i dag, sikkert derfor den faldt :wink:

6 Likes

Overkjøpt og en dag hvor det meste faller. Men jeg prøver å ha et litt lengere perspektiv enn dager. Tror kursen blir betydelig høyere i år, og hvis den ikke blir det så har jeg tatt fundamentalt feil og det er greit at det ikke blir noen stor gevinst. Jeg synes det er verre å få fundamentalt rett, men ikke få med oppgangen som jeg tror kommer.

4 Likes