Kan noen oppsummere? Er på mobilen
Stille før stormen : ) Blir kjekt når folk forstår hvor viktig dette er for Funcom de neste 3 årene.
The new conversion price of the convertible loan should be the lower of (i) USD 0.86 and
(ii) the 5 day average share price prior to the Meeting plus 10 %.
FUNCOM: EXTRAORDINARY GENERAL MEETING
12:50
The Board of Managing Directors (Directie) herewith
cordially invites you to attend the Extraordinary
General Meeting of Shareholders of Funcom N.V.
(hereafter the Company).
The highlights of the matters to be discussed in the
meeting are (A) the approval of certain points
included in the offer from its major creditor KGJ
Investments S.A., SICAV-SIF (hereafter KGJ) (i) to
extend the maturity dates for the convertible loan and
convertible bond by two additional years and (ii) to
merge the working capital loan into the convertible
loan, and (B) an additional authorization of
70,000,000 shares to be available for issuance at the
discretion of the supervisory board of the Company for
the purpose of raising capital to support the company
strategy. Furthermore, additional authorizations are
proposed to allow the supervisory board of the Company
to issue rights to KGJ if and when the conversion
price of the convertible loan and convertible bond
will change.
The Extraordinary General Meeting will be held on 25
February 2016 at the following venue:
Keplerstraat 34, 1171 CD Badhoevedorp, the Netherlands
Please find attached the convening notice and the
supporting information thereto.
Badhoevedorp, 7 January 2016
Funcom N.V.
This information is subject to the disclosure
requirements acc. to §5-12 of vphl (Norwegian
Securities Trading Act)
Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=392647
Tror du ikke folk heller venter og kjøper i emisjonen ?
jeppp
en ny mld, som burde vert komt utenfor børsens åpningstider, eller ved bruk av MH, polarcus igår, funcom idag…
Nå har eg ikke lest meldingen, da det var mye å sette seg inn i, men skjønner jo at det er her mye som mangen nok ikke helt forstår
Sikkert dumt spørsmål, men når antall aksjer er i ferd med å stige med 76% (i et relativt desperat forsøk på å få inn penger til drift og videre utvikling)… er det da noen grunn til å tro at kursen skal opp med det første?
Jeg skjønner at man har utsatt faren for konkurs, men vi vet jo av erfaring at tilgjengelige aksjer kommer garantert til å bli trykket og solgt.
Edit: Jeg ser da bort ifra den sedvanlige pump-dump-og-nyhetstradingen som sikkert fortsetter.
Jeg skal ikke røre den i øjeblikket!
Køber først igen når jeg ved mere, held og lykke til dem som har aktier
Y E S !
Da er det klart for masse mere moro i flere år fremover!
Ny kurs for det konvertible lånet og mulighet til å trykke opp 70m aksjer virker det som?
Det kan jo komme en rettet emisjon, det vet vi ikke.
Klart. Om noen kjøper 70M Funcom aksjer til 2kr fordi de har trua på den nye strategien så blir det jo bra
Det kan det, og en avklareing på videre finansiering er da lagt, trenger ikke være negativt, men dette er en melding eg må lese gjennom mangen ganger for å fatte.
Men en rettet emi til en evt hvilken pris ?
Aventer kjøpt, har ikke noe å selge.
Tror der er mange som ikke helt forstår meldingen, ingen handel efter den kom
Tror dessverre en evt. emisjon blir ganske grov for eksisterende aksjonærer.
Godt for Funcom da de får styr på gælden, surt og blive udvandet med 70 millioner nye aktier for aktionærerne.
Havde troet at denne melding ville komme efter de havde lagt noget nyt frem for det nye spil, men Funcom forstår altid og overraske
Nede 6% nu, men marked tager altid fejl ikke?
Det jeg er mest spent på nå er hva kursen for emisjonen blir og om det blir en rettet emisjon eller en åpen emisjon. Evt flere.
Lånet blir utsatt til 31.12.2018, med konvertering til det laveste av 5 dagers snitt før 25 februar og 7,74kr (med dagens dollarkurs)
Utsettelse av lånet er kun gode nyheter, selv om konverteringskursen nok blir lavere. Emisjonen er ikke nødvendigvis godt nytt for dagens aksjonærer på kort sikt, men en vellykket emisjon er gode nyheter på lang sikt.
Jeg vil nå si at selv en emisjon på 1kr er svært gode nyheter for dagens aksjonærer. Blir emisjonskursen i nærheten av børskursen er det jo bare velstand.
Ja, slik jeg ser det er ikke dette egentlig ny informasjon. At selskapet trenger finansiering har vi visst lenge om, spørsmålet nå er som du sier om det blir en fortrinnsrettsemisjon eller rettet emisjon mot tredjepart og til hvilken kurs. Dette visste vi ikke i går og det vet vi heller ikke i dag (hvis ikke jeg har gått glipp av noe her).
Det gjelder det ene lånet. Det konvertible lånet med forfall i 2018 får vel dette :
“The new conversion price of the convertible bond should be the lower of (i) USD 0.24 and
(ii) the 5 day average share price prior to the Meeting plus 10 %”
Ja, det gjelder dette
Men det skal slås sammen med dette
Det er fortsatt en del av lånet (6 MUSD obligasjoner) som kan konverteres på ca 2.15 NOK.