Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jo i følge en tysk nettside så har den russiske versjonen release til sommeren.

Her er linken, oversatt til engelsk i google translate:
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fskygsn.com%2Fnews%2F331.html&edit-text=

"By the summer of the planned output of the localized Russian version. "

Edit: Jeg skrev feil. Mente russisk, og ikke tysk :slight_smile:

Skal man ta en evil-Alex tolkning av denne her, så er jo funcom klar over hvordan aksjen oppfører seg. De vet utmerket godt hva de gjorde når de annonserte at et nytt spill skulle annonseres i januar. Aksjen beveger seg kraftig oppover noe som gjør at en emisjon kan gjøres på et høyere nivå og dermed at utvanningen blir mindre for de eksisterende aksjonærene.

Skulle jeg tippe vil jeg si at conancountdown.com skal inneholde en teller som teller ned til slutten av måneden og så kommer selve annonseringen av spillet.

2 Likes

Jeg tipper den teller ned til release, og at nettsiden åpner igjen så snart Funcom annonserer spillet. Kan kanskje være vinterstormen i US som førte til dette? De måtte jo utsette streamingen til neste fredag.

1 Like

hadde vært bedre med en nedtelling til release :blush:

1 Like

Jeg har kjøpt langsiktig, men må jo evaluere risk/reward og fundamental utvikling av caset.

Kjøpte med snitt 0.97 da meldingen kom og fylte på med noen få aksjer her om dagen på 1.17. Ellers har jeg ikke tradet noe.

3 Likes

Jeg tror Funcom kommer med melding om spillet ved børsslutt 28. Januar eller før åpning 29. , siden de som eier aksjer den dagen er de som har stemmerett på EGF. I det siste har Funcom ventet helt til siste frist med å melde noe når de har lovt å melde noe. når de har sagt i løpet av januar, så blir det siste januar.

1 Like

Hvis kursen plutselig står i noe som tilsvarer at de må selge 2.000.000 for å gå break even så kan man jo selge, fordi det skjer ikke.

En suksess på de neste releases så kan sikkert kursen forsvares ved 5 gangen av nå, fordi da tjener de penger og viser at de får til til ny strategi.

Vi bør se på scenarier og regne på det når vi vet mer om spillet så blir det lettere å vurdere potensielle salg og derigjen om kursen kan forsvares.

2 Likes

Samme som Holmes her. Men det avhenger jo alltid om ring ser lovende ut eller om det ser svart ut. Sjelden noe midt i mellom med Funcom. Spennende tider nå :slight_smile:

3 Likes

Hvis det står på en tysk nettside så må det jo nesten være sant :wink:

FC har sagt at de er i full produksjon fra januar og hvis det stemmer så håper jeg faktisk at de ikke har release til sommeren men at de heller lager et spill som er litt større/bedre.

2 Likes

Her og. Dog solgte jeg på 1.4 ettellerannet og gikk inn igjen på 1.25 og 1.3.

1 Like

Ja, men med prototyping siden i sommer. Kanskje lansering september ville jeg gjette på, men det kommer også an på når småspillene skal lanseres. Kommer noen av disse tidligere kan det være greit å skyve Conan til oktober/november. Vi får nok vite mer om dette neste uke.

Så en tysk nettside har skrevet (på russisk??) noe som google oversetter med : "By the summer of the planned output of the localized Russian version. " Høres ikke så veldig troverdig ut på meg.

Jeg håper ikke funcom skal slippe et Conan spill til sommeren. Da kommer det til å suge noe hinsides. Et bra spill bør ha 2 år på å utvikles. Mindre om det er en oppfølger, men der er ikke funcom. Funcom har vel sagt at de skal annonsere 3 spill i år. Ikke at de skal gi ut noe?

2 Likes

Synes vi begynte å få en god tone her inne nå :slight_smile:

Jeg tror forøvrig at de kan lansere et bra spill til høsten, de er drevne innen dette universet fra før.

Planen er å gi ut “noen” av spillene i år, deriblant Conan.

Selv om det har vært prototyping siden i sommer så er det begrenset hva man får til på ca 6 måneder. Det er jo bare å se på hvor mye innhold som kommer til tsw på 6 måneder :slight_smile:

Blir interessant å se hva som kommer av info i neste uke :slight_smile:

Er poenget med denne tråden å bare holde halleluja-møte om Funcom? Er litt kritiske røster ødeleggende?

Når det ellers gjelder den tydelig grenseløse hypingen og positiviteten, burde man tenke litt selv også. Noen av oss her inne har fulgt Funcom i snart 10 år, i oppturer og nedturer. Hver gang noe nytt kommer, snakker man om at DENNE gangen skal det gå til himmels, så ender det i totalhavari. Har selv vært med på fantastiske oppturer, for så å se aksjen ende opp enda lenger ned i avgrunnen i løpet av svært kort tid.

Jeg ser også positive tendenser i Funcom for tiden, men å tro at et Conan-“småspill” med ett års utviklingstid (om det kommer til sommeren/høsten) skal føre Funcom til de ekstreme høydene er vanvittig naivt!

6 Likes

Kommer jo ann på hva slags type spill og hvor mye de eventuelt kan bruke fra eksisterende spill.

Ja men tenk hvis de selger flere millioner av det småspillet!!! :stuck_out_tongue:

1 Like

Ja, det må i tilfellet være worst-case scenario! :wink:

2 Likes

Jeg skrev feil og har editert det. Det er en russisk nettside, og den er seriøs også. www.skygsn.com.

Funcom har hatt det under utvikling et halvt år, og med release i f.eks. august har det vært under utvikling i 14 måneder. Minner om strategien til Funcom - som sier 10-30 utviklere i 12-24 måneder. De utvikler raskt for tida, det har de bevist med The Park. Bylos sa at de var 3 utviklere 95% av tiden. Det sier sitt.

Og du sier 2 år - hvor mange utviklere beregner du da?

Og Google Translate er hva det er - men det oversetter det meste helt ok. At det ikke oversetter helt perfekt har ingenting med saken å gjøre - du skjønner hva det betyr likevel?

1 Like