Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Positive nyheter slik at strike blir høyere ? :stuck_out_tongue:

Alle kort på bordet slik at emisjon kan gjøres raskt?

3 Likes

Var “noen” som mente at emisjon ikke kom før etter EGF men man vet jo aldri.

Tror dette er større enn en emisjon. Oppkjøp/fusjon?

2 Likes

Det er ofte at det er store endringer / feil i prognoser i kostnad / inntjening som gjør at det må “justeres” ovenfor markedetkan være en grunn mener jeg ? Andre?

Holder meg til planen. Kan være positivt eller negativt, jeg er ikke synsk :slight_smile:

Salg av deler av funcom. TSW kanskje?

2 Likes

Ja, nettopp slike saker kan være grunnen slik jeg har skjønt det!

Kanskje. Men jeg gjetter på at aksjer skal benyttes til oppkjøp av annet firma.

1 Like

Der er gang i den i øjeblikket for Funcom, håber for jer som er inde at det er positivt men det bliver for spændende for mig så jeg følger med fra sidelinien

1 Like

Jo SB er et godt eksempel. De kjøpte Geminose for aksjer som tilsvarte 7MUSD.

Noen som ser likheter her?
New shares will be issued by the board utilizing its authorization from the AGM and would if valued as of today correspond to approximately 3.0% of the share capital on a fully diluted basis. In addition to the shares, the sellers of Geminose Inc. could potentially get additional cash compensation based on positive results generated to Starbreeze from the Geminose IP over a five-year period amounting to a maximum of $10 million USD.”

http://www.starbreeze.com/2014/09/starbreeze-ab-announces-intent-to-acquire-geminose-inc-and-sets-up-north-american-operations/

2 Likes

Jeg tenkte ikke på at SB kjøpte Funcom, siden det er Funcom som utsteder aksjer. Tenkte mer på at Funcom var overtagende part av et eller annet selskap. SB var bare et eksempel på det samme.

1 Like

Hvis de kan dra nytte av underskuddet til FC skattemessig så kan det alikevel være interessant.

4 Likes

Hvis SB kjøper FC så håper jeg de kommer med et co-op Conan spill :slight_smile:

1 Like

Slapp av… er nok heller FC som kjøper SB! De skal bare gjennomføre en liten emisjon først.

:wink:

5 Likes

Dette er også interessant for det overdragende selskapet dersom det er Funcom som tar over/fusjonerer med et annet firma. De kan fremdeles benytte seg av det framførbare underskuddet, og det overdragende selskapet kan se gode muligheter med dette. Da trenger det ikke en gang å bli en vurderingssak for skattemyndighetene.

1 Like