Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hvorfor er det selskaper generelt framskynder rapporter?

Kan grunnen være at Funcom tror den siste tidens oppgang kommer av at noen har fått tak i rapporten litt før tiden og for å rette opp skaden kommer rapporten nå?

Merkelig dette her, blir ikke klok på denne meldinga.

Jeg er ikke sikker på hvordan starbreeze sine aksjonærer hadde reagert om starbreeze hadde kjøpt funcom. Men jeg ville ha likt det :smile: Et tidligere forslag i fra meg faktisk på dette forumet (eller var det det forrige forumet?)

1 Like

Den er nesten en måned framskyndet. Tviler på at den ville vært påbegynt på dette tidspunktet normalt sett. Men Hydro måtte en gang framskynde rapporten på grunn av det du sier.

Et kjapt søk viser at det gjerne er gode nyheter som presenteres når rapporten er framskyndet.

Men man vet jo aldri.

2 Likes

Solgte litt på 1.79.

tviler ikke :smile:

1 Like

Jeg vet heller ikke. Det jeg vet etter å ha fulgt funcom siden 2008 er at å sitte full-lastet over q-rapport er høy-risiko både på opp og ned-siden. Nå har jeg mest opplevd nedsiden da, men også noen opp-turer. Blir uhyre spennende på fredag.

1 Like

For min del sitter jeg SELVFØLGELIG over!

Hehe :slight_smile:

3 Likes

Solgte jo bare 10%. La ut halvparten på 1.79 da kursen lå mye lavere. Jeg var trolig den eneste som fikk solgt for det siden alt ikke ble solgt. Noe gikk, men lite.

Langsiktighet henger sammen med hvor mye gevinst en har. Ny info kom i dag. Må tolkes og vurderes :slight_smile:

1 Like

kalkulerte med 5% daglig og 20% på meldingsdagen, derigjen kurs 2.17 slutt fredag, men dette er da for meget!!! :smiley: Prøvde å skummelitt fløte i stad og innbilte meg at jeg skulle treffe en intradagtopp, kursen gikk tilbake 4 øre eller noe slik, så tok den fart igjen, kjøpte inn litt dyrere… jaja, bommet litt men ingen skade skjedd, har det jeg skal ha fremdeles!

Kan det klikke så jævli at vi banker opp til 2.50-3 kroner?

Risiko på oppsiden er det verste.

Kan være, MEN, hva skulle det være? Nedskrivinger er vel ferdige da LMO ble tatt nå sist. Vi vet TP har solgt ok, og TSW er på høyeste mnd siden sommer 2014. Nei, vi satser vel på oppkjøp, samarbeidsavtale elelr noe slikt vel? :smiley: Funcom fortjener litt snacks nå (og gjennom det VI)

Helt grei avkastning selv uten trading her Rt 1.77

4 Likes

1.84 :smile:

5 Likes

Og jeg solgte resten av de jeg la ut på 1.79. Beholder resten :slight_smile:

Solgte ikke du deg ut for tidlig sist også Morti ; )

Lurer på om de sier noe om emisjon på fredag. Blir ikke overrasket om minstetegningen vil ligge rundt 800k…

1.85 for en dag :slight_smile:

1 Like

Rundt / etter melding kom så har det vært meget bra trøkk på omsetningen. Hva sier det? Skjønner markedet mer enn meg og VET at dette er normalt sett en melding det kommer til å lukte svidd av i positiv forstand?

Det er noe helt vanvittige volum nå uten at det foreligger annen melding enn fremskyndet Q4. Det må bli bra! :slight_smile:

Kjekt at dette er mandag : ) Tror dette kan bli en veldig fin uke.

3 Likes