Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Eh, nei? Du kan få hele historien senere. Kjører bil på vei til visninger nå.

La oss se litt på de tidligere meldingene, sist at de kan utstede maks 140mill aksjer, det er mer enn nok med en edruelig kurs til å drive på nåværende nivå i mange år fremover, gitt at de eksisterende prosjektene holder seg nogenlunde til de nye prosjektene drar inn penger.

Kan man fusjonere med en større aktør ved å “gi” de Funcomaksjer mot en bestemt sum? Hvis denne summen er feks 150mill for 140mill aksjer, hvordan slår dette ut på kursen hvis fusjonen er med ett stort seriøst selskap som tar Funcom videre? Blir vel bare gull det?

EDIT: Helt sykt!

Syke greier da, Grattis til dere som sitter med flotte prosenter!
Eg skulle gjerne hatt beholdningen fra i høst, men sånn er det dessverre ikke

1 Like

Fasit i dag ble 1.90 +27,5%

Gratulerer!

15 Likes

Hvorfor skulle noen i det hele tatt være interessert i det ? Uansett så blir det vanskelig så lenge man ikke er enig med Jebsen :wink:

2 Likes

Hvem jobbet med å finne en løsning for Funcom? S .Collier? Jeg begynner å lure på en eller annen merge / oppkjøp jeg. :slight_smile:

Ja samme som jobber med emisjonen.

Funcom er i hvert fall passe dumme om de dreper momentum i aksjen nå ved å slippe dårlige nyheter. Tesen min er at de satser alt på masse oppmerksomhet nå, slik at de får satt en evt. emisjon.

5 Likes

Spørsmålet er ikke om nyhetene er dårlige men om de er dårligere enn det folk forventer :wink:

1 Like

Tja, mcap i FUNCOM er fortsatt “nada”, så skal ikke mye forventninger til før den aksjen går skikkelig.

1 Like

Ja opp over 90% på noen uker er jo akseptabelt :smiley:

2 Likes

Jeg klager ikke, tar også en dipp i kursen uten problemer. Tror uansett kursen vil være høyere om et halvt år.

3 Likes

Det tror jeg også.

1 Like

Er det noen som har vet /vært borti fremskyndet kvartalsrapport, det må være noe stort som er skjedd? Konkurs er utelukket, det er vi enige i. Forfall av lån er ikke på en stund enda. At de ikke har klart å finne noen til en emisjon haster vel ikke å melde da de ikke har satt frist?! Men har de funnet haster kanskje å melde, men fremskynde kvartalsrapporten? Funcom kjøpes opp av ett annet selskap / ny storaksjonær osv er såpass viktig at det kanskje må meldes. Bedre salg/ dårligere salg osv kan må jo fikse med en guideing melding. Er det skjedd noe med finansene i siste tiden som må meldes markedet FØR noe av nevnte over kan finne sted?

Noen som har peil? faen, blir så nysgjerrig… :slightly_smiling:

Skal bli morro å se. Akkurat nå er det Funcom og gig som drar lasset. Har satt meg mål på rundt 5,- før eventuell exit men er det lovende da så får vi se. 2016 ser ut til å kunne bli meget bra :slight_smile:

1 Like

Regnskapsmessig tror jeg ikke på noen negative overraskelser, Lmo er nedskrevet til null.
De var jo ikke mye i minus i Q3, så det ligger nok andre ting bak fremskyndelsen. Tror vi får Conan lansering, The Park på Ps4 og Xbox og en lenge planlagt emisjon. Tror mere på noen få store inn på eiersiden enn att hele røkla får tilbud om å være med. Uansett veldig moro det som skjer nå om dagen med Funcom :slightly_smiling:

2 Likes

Man kan alltids spekulere litt, en mulighet er at funcom leverer halvdårlige tall som normalt sett ville fått aksjen i noen prosent minus, men med AoC-annonseringen blir rapporten god. Det var f.eks. ingen som brydde seg om dårlige AoC-tall da alt fokus var flyttet til release av TSW. Tror dette er en del av en langsiktig strategi for å få kursen opp over tid slik at man

1. Kan gjøre emisjon.
  2. Hvis Jebsen skal delta på emisjon eller konvertere til aksjer å unngå budplikt må han selge litt aksjer tror jeg slik som han gjorde flere ganger før release av LMO.
2 Likes

Tror ikke Jebsen er med på emisjonen og tror heller ikke han konverterer før etter at conanspillet er released.

1 Like

Hvis største eier ikke blir med på emisjonen da kan alt skje. Husker i PCIB når PHO største aksjonær ikke ble med på emisjonen, da ble den kjørt med 50% rabatt.

edit:Men med en ny storfisk inn kan markedets reaksjon bli annerledes. Nei her er det for mange variabler…