Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Eg har vert med på det før, bl.a i Gig, eller da Nio.
Dette skjedde med årsrapport, og like etter kom det store nyheter, uten at eg helt hugser hva, men eg tror det var på dei tider det ble meldt om at Nio skulle overta Gig, med guts, og en del god news der, bl.a at som betaling for det som da var Gig, før Nio tok over, skulle skje med en del aksjer med lock up på to år.
Mulig eg blander og roter litt, med det kan jo sjekkes litt rundt newsweb om noen føler for det.

Antar at det iløpet av denne og neste uke nok kommer stor og viktige meldinger fra Funcom.

Eg står på utsiden til eg ser hva, kjøper heller til kr 3 når eg vet hva som skal skje

Jeg tror svaret ligger inni her ett sted:
“ABG Sundal Collier to undertake a broad review of the strategic options available to the Company. The Company is actively seeking interested parties for discussions surrounding a possible investment, acquisition, merger, or any other available options.”

Så spørs det hva eventuelt “any other available options” er…

Håpet på dobling når Conan ble annonsert her ift kr 0,90. Nå går det mot tredobling hvis alt klaffer på fredag :slight_smile: Kursmål kr 2,70. Men den kan gå enda høyere. Vet aldri med Fun :slight_smile:

7 Likes

Jeg har postet alle mine kjøp og salg i Funcom siste årene. Men jeg har kun laget 3 tråder på HO med tittel “Godt tidspunkt for inntreden/ ny inntreden” osv

Fra 02.12.2013
Funcom - godt tidspunkt for ny inntreden

Kursen har nå gått fra 1,87 da jeg startet denne tråden til 2,50 [edit: på 4 dager] på et veldig stort volum i forhold til normalen i det siste. Jeg tror tradere vil herje litt med kursen innimellom og kommer ikke til å bite på for å prøve å “time” markedet. Det har jeg ikke tid til :slight_smile:

Men jeg mener likefullt at det ENDA er et godt tidspunkt å kjøpe på. Turen vi skal ut på nå er bare såvidt begynt. Alle vet det, innerst inne…tikk takk***><

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2208518

Nr. 2
Funcom - godt tidspunkt for ny inntreden januar 2014
Kurs i dag 2,60.

**Mine kursmål er som følger: **
27.februar 3,50.
1. mai 6,00.
1.juli 7,50.
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2236771

Så for å svare deg @tswbeta, så ser du her at jeg kun gikk glipp av 10 øre av oppgangen sist. For jeg solgte nemlig for 6.30 og 6.99 bare kort tid etterpå allerede.

Men jeg tapte litt på nedturen også. Omtrent fra 5.20 til 4.60 var jeg med. Tror det var “en over natten” ting hvor jeg solgte alt i åpningen og siden har vi aldri sett de nivåene igjen.

Og så har vi jo denne jeg laget nå:
Fra 28.12.2015
Funcom - Drømmespillet Conan - Godt tidspunkt å kjøpe nå

"Nå mener i hvertfall jeg at det er et godt tidspunkt å gå inn (snitt er 0.97). (rt 0.98). Opplegget som jeg tror Funcom har planlagt for januar 2016, vil bli godt mottatt."
http://forum.hegnar.no/post.asp?id=20291584

1 Like

RE^1: Hva er Funcom verdt gitt suksess?
senere i Januar nå… med pomp og prakt… :wink:

Må si det er hyggelig å bare se at kursen putrer og går oppover :slight_smile:

Det som er så flott med dette er at det er ikke spesielt lurt å selge heller før at man får se spillet… Kan fort bli slik at man går glipp av mange kroner om man må kjøpe seg inn hver morgen… :smiley:

Begynner nærme seg dagens høy igjen… liker

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=20304611

Innlegg av: 100Bagger (05.01.16 10:39 ), lest 1400 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: Hva er Funcom verdt gitt suksess?
Kjapp utregning… Gitt Funcom kan gi et Conan spill ut i året…

Vi vet at kostnaden av Conan spillet er 6 Mill USD maks = omlag 50 Mill NOK utgifter.

Om dette Conan spillets elger halvparten så bra som AoC så er Brutto omsetning 100 Mill USD = ~900 Mill NOK. Etter VAT, Steam, og de som eier Conan IPen har fått sitt så sitter FUNCOM igjen med 40% av dette ==> over 350 Mill NOK. Det gir en Net profitt på 300 Mill NOK. SOm vi ser så er dette nok til å betjene lån og alt annet. Mao kan du begynne å regne på dette med normal P/E. For å være konservativ kan vi bruke P/E 10. P/E burde da prissette FUNCOM til 3 Milliarder NOK. Om vi regner med at det emiteres 9 mill aksjer for å komme i mål med dette prosjektet (altså tar utgangspunkt i 100 mill aksjer) da snakker vi om en aksjekurs på 30 pr aksje engang neste år. Om man regne fully diluted så blir kursen noe lavere men poenget er jo at oppsiden er jo bare vannvittig uansett så lenge Funcom bare er i nærheten av å omsette som for AoC. Forskjellen i dag er at Funcom har nesten ikke utgifter. reproduserer de AoC * 1/2 så blir altså dette vanvittig. Det morsomste er jo at spillet kommer ut allerede i 2016 og jeg tipper samtidig med Arnold filmen :slight_smile:

3000000000/92200000=32kr per. aksje

adder bare det konstruktive 100bagger har bidratt med på ho selv om det er hausing

1 Like

Si det bare selger 500.000kopier til 399,- da vil kursen bare ligge på 8,- hvis baggers utregning er forholdsvis riktig. Penger det også :v:

1 Like

Majoriteten av forutsetningene i det regnestykket er ikke i nærheten av å være realistiske. Det føyer seg lett inn i rekken av søppelberegninger som den mannen har kommet med.

Jeg nevner i fleng:
-Det famøse regnearket som viste at selv om worst case for LMO ville slå til ville funcom gå mangegangen.
-De latterlige estimatene om ios salg for TLJ og derpå trussler om søksmål for underrrapportering.

• De “superkonservative” The Park estimatene som garanterte 30-40000 solgte spill allerede dagen etter launch.
    -Konsekvent diskreditering av populasjonsestimat for LMO som i senere tid har vist seg å ganske riktige.

Sitat: Bagger

For å være konservativ kan vi bruke P/E 10

Haha. Ja særlig. Hva hjelper det å være “konservativ” på en parameter når en smører så innihampen på fra starten. 100 millioner USD tilsvarer 3.3 millioner solgte spill a 30 dollar stykk. Det er slett ikke konservativt.

9 Likes

Enig, la oss slippe disse fantasiregnestykkene. Kan vel diskuteres på hegnar der det hører hjemme.

8 Likes

Jeg mener da absolutt at hvis man har en formel for utregning som stemmer greit med virkeligheten, hvor man kan se på hva dét og dét salgsantallet gir, er viktig. Hvis kursen feks står i 5 kr på ett tidspunkt som resultat av hype og forventninger så betyr det kanskje at spillet må selge flere enn xxx.xxx antall spill for å forsvare en slik kurs. Da ser du fort at ja/nei dette kan/kan ikke forsvares kursmessig.

Jeg er ikke i mot estimater og beregninger, men stoler ikke på sånne utregninger som bare har som formål å hausse eller baisse. Det er ikke noe bedre med Mozzez i Sverige .

Dessuten er det bedre å diskutere beregningene på et forum der opphavsmannen har mulighet til å være med på diskusjonen.

3 Likes

Når vi 600 average players på TSW i januar?

Siste 30 dager: 593.2

3 Likes

2 Spenn for en aksje

2 Likes

Hadde vært morro å være med, men jeg tilbrakte hele forrige uke med spy, diare og 2 unger… - Venter på Q rapporten.

4 Likes

Dessuten er det bedre å diskutere beregningene på et forum der opphavsmannen har mulighet til å være med på diskusjonen.

Jeg er veldig enig med deg at en ikke skal diskutere med folk som ikke kan svare for seg. Men siden det ble postet her følte jeg at det fortjente et svar. Må inrømme at det var litt digg å kunne svare min oppriktige mening uten å måtte bruke 10 oppfølgingsposter på kverrulering (selv om jeg vet at det strider med god forumskikk)

4 Likes

Kursen går helt bananas :slight_smile:

2.18

Har ikke solgt noe :slight_smile:

5 Likes

Grattis til dere som er inne :slightly_smiling:

Lurer på hvor Smaaspareren er, er han inne? :slightly_smiling:

8 Likes

Tror ikke det :slight_smile: ( han var iallfall ikke inne for en måned siden )

2 Likes

Fra Nordnettbloggen:

-/ ETTER Å HA scannet gjennom kursen i går, var det ikke vanskelig å finne hvilken aksje som skilte seg ut. Gode gamle Funcom var opp 27%, og ikke overraskende kom de med en børsmelding. Jaha tenkte jeg, skal de lansere et nytt spill? Skuffelsen var da stor da børsmeldingen dreide seg om at de inviterte til kvartalspresentasjon på fredag. En børsmelding som ikke burde ha skapt noen kursbevegelse i det hele tatt. Kommer det positive nyheter senere i uken, er det bare å bli forbanna på enda en «lekkasje» i forkant.

3 Likes

Liker ikke at ASC har solgt 200k.