Og non 565 000
Jeg angrer på at jeg ikke tok noen lodd som jeg vurderte før jul, men glemte i jobbstresset. Kursbevegelsen har vært ekstrem etter jul/nyttår, og jeg tenkte at 1,50 ville bli toppen, men passerte den lett også. Jeg har besluttet å vente på Q4 rapporten før jeg kjøper meg inn i større grad, da jeg mener at lite egentlig har skjedd siden desember. De skal fortsatt gi ut flere spill i året, at Conan er ett av dem, lå litt i kortet fra før av. Nyeste avtalen de fikk er jo positiv, men krever investeringer og utvikling.
Hvor mye det selger er det ingen som vet, men jeg har ikke helt troen på noen av de ekstreme beregningene jeg ser går rundt mellom folk. Tror jeg holder meg nøytral til litt mer fundamentale nyheter forekommer på fredag. Må innrømme at fremskyndelsen var overraskende, men jeg lurer litt på hva som kan være grunnen til noe slikt…
Konkurransen på SP actionspill er ekstrem stor, og selv om jeg tror de selger mer enn The Park, så tenker jeg 2-3x det er grensen, med mindre de lager noe helt fabelaktig i kvalitet og utseende. Det som taler imot det er begrenset utviklere, kapital til utvikling og tid. For ikke å snakke om at de trenger bra grafikk for SP, er ikke like tilgivende som MMO markedet mener jeg. Lengden på opplevelsen er også viktig, og det koster og tar tid å lage et lengre spill. Spent på fredag.
Lykke til, alle som våger å sitte inne
Realiserte gevinst for andre gang siden nyttår på 2,05 i dag.
Vurderer nye lodd ved mer avklart situasjon (finansielt) for selskapet. Kursen kan få utslag begge veier avhengig av type løsning som velges.
Om det var dumt eller ei får tiden vise, men jeg har hatt pen gevinst i to omganger da jeg kjøpte meg inn i begynnelsen av desember. (også inn i GIG).
Aksjen har løftet seg betydelig siste tiden og det er naturligvis en fare for kurs fall grunnet gevinstsikring i noen dager. Det ligger også en naturlig sperre på opp siden nå dersom hovedeier velger å konvertere gjeld i aksjer.
Fremskynding av en kvartals presentasjon er normalt positivt. Ved denne presentasjonen er egentlig selve resultatet ikke det mest interessante, men i hvilken grad selskapet kommer med nyheter rundt hvordan de skal finansiere drift og spill utvikling fremover samt fremdrift i nye spill.
Typisk Funcom vil uansett være å pakke eventuelle dårlige og gode nyheter sammen denne dagen slik at kurs effekt er nærmest umulig å spå.
Går kursen som en “rakett” oppover vil jeg naturligvis miste den første del av oppgangen, men faller den så har jeg også muligheter (markedet over reagerer ofte på selve resultat dagen).
Sitter på kurs og får ikke fulgt med, kommer nytt rally nå?
Roet seg litt nå, RT 2 kr
Lusker seg oppover - 2.08
Edit 2.10
Nå er det gått mye fort solgte litt nå, jeg kommer til å ha lite over kvartalet. Jeg har ikke mer enn ca 50k aksjer i funcom, så jeg spretter fort inn og ut. Skal sitte med iallefall halvparten på fredag morgen kl 09.00.
Moro ass!
2.14 nå
Presentation of plans for 2016 and fourth quarter 2015 financials
Funcom N.V. will present its plans for 2016 and the Fourth Quarter 2015 financial results on Friday, 29 January 2016 at 08:00 hrs CET. The presentation will be held as a hosted webinar by representatives of the company. The presentation will be held in English by Rui Casais, CEO of Funcom.
Please register for participation in the following webinar:
https://join.onstreammedia.com/register/funcom/q4
After you have registered you will receive an invitation by email.
For any other questions, please contact us by email at:
4Q15@funcom.com
The Fourth Quarter 2015 report will also be made
available on the company’s website at:
Badhoevedorp, The Netherlands, 26 January 2016
Funcom N.V.
This information is subject to the disclosure
requirements acc. to § 5-12 vphl (Norwegian Securities
Trading Act).
Usikker, jeg skal registere iallefall, så får vi se hva slags faenskap de har å komme med De bekrefter jo bare nok engang at her er det verdt å følge med
EDIT: Gjør klar for ettermiddagsrykk, vi skal over 2.20 iallefall før slutt
Slutter det rundt dagens topp så skal vi sikkert videre i morgen, utrolig sterkt og moro…
Ja, det var sånn det var for 2 rapporter siden.
Det er bare en presentasjon og du få ikke delta.
2.17 nå… Hvordan går det med tradingen? Kan tjene penger uten å gå inn og ut hele tiden også.
Egentlig ikke noe poeng å trade, vanskelig å treffe topper og bunner med slik texasopplegg som det er nå. Grattis med foreløpig plassering i NM
hva forventer dere kommer på fredag?
tror dere det er positivt eller ej?
edit; tviler på at de framskyndet q4 bra for skøy…
Takker tekinvestor som gjorde meg fersking oppmerksom på Funcom. Sykt spennende dette!!! Aksjen ser da solid ut???
På topp av vinnerlisten i går, og vandrer opp og ned i dag…kursen har vært mellom ca 2,10 og nå 2,20 de siste timene… oj oj oj
Velkommen @Duogdu - mange her inne har både tjent og tapt store penger på Funcom (selv har jeg gjort begge deler). Husk å ikke satse mer enn du har råd til å tape
Takk.
Bra det er noen edruelige! Jeg skal stå i å tape, men må være med på oppturen.
Fikk sjokk i går når jeg så balansen…lurte på å selge mellom 1,6 og 1,7, gjorde heldigvis ikke det.
Husker sist runde… burde ha solgt på rundt 42, var med ned til 18 og gikk glipp av 500k i gevinst Det er sjelden feil å ta gevinst