Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Nei, aksjen ser ut som et lotteri, hvor loddene har blitt stadig dyrere. :wink:

Selskapet vil se litt mer solid ut etter en vellykket emisjon og en vellykket launch av det første Conan-spillet de har planlagt.

1 Like

For å spørre på en annen måte, hva kan komme av negative nyheter? Ett alternativ er emisjon, men det sikrer fremtiden til selskapet, det er positivt mot alternativet om de skulle gått konkurs. Kommer selvfølgelig an på hvordan de gjør pengehentingen - men er ordlyden feks at vi utsteder 80mill aksjer for å kunne gi ut spill basert på strategien de neste - første steg er Conan singleplayer med påbyggende multi / Coop så blir nok mange glade. Skal de utstede 140mill aksjer så kan det nok tolkes negativt, iallefall hvis det blir til dumpingkurs.

Jeg klarer ikke helt si hva det negative skulle være, hvorfor fremskynde? hadde det vært “vi har dessverre ikke klart å finne noen interessenter / nye aksjonærer / noen som vil kjøpe Funcom” - det kan de vente med til ordinær dato mener nå jeg. Jeg vet egentlig ikke fordi jeg har ikke erfaring fra tilsvarende - men jeg mener at å fremskynde en kvartalsrapport er for å oppdatere marlkedet med informasjon som spriker mye fra tidligere info for å korrigere hvordan man skal vurdere selskapet.

Ellers er det rett og slett for å spare penger - de slår sammen 2 events og trenger bare å kjøpe kaker og kaffe til 1 :wink:

5 Likes

Jeg fikk 30K i gevinst mellom Age Of Conan og TSW perioden. Pengene var med på å finansiere en veldig fin Route 66 tur :smiley:

5 Likes

Jeg synes ikke Funcom er spesielt dyr og med en høyere kurs og stor omsetning er det lettere å løse kapitalinnhenting - så etterspørsel på aksjer er med å redusere risiko. Vil si at Funcom er korrekt priset nå, ikke underpriset, men heller ingen bobleverdsettelse.

1 Like

Solid var nok feil ja, men det er da en viss støtte, enn så lenge, og gårsdagens oppgang var ikke et blaff…?

At Funcom snart er priset like mye som Thin Film aksjen er også noe artig synes jeg :smiley:

1 Like

Jeg tror ikke kursoppgangen er et blaff, men man må tåle høy volatilitet når man eier denne. Det er mulig å være Funcomaksjonær uten å prøve å treffe hver lokale topp og bunn.

3 Likes

Thin verdsettes da mye høyere enn Funcom, og det med rette.

2 Likes

Oppgangen nå er på bakgrunn av forventninger - Conan er en sterk merkevare. Funcom kan alltid komme med dritt, har vært med på det før, ikke noe moro. JEG tror de leverer postivt EDIT nå pga marginale økte inntekter, det vil tas i mot positivt. Men hva vet jeg…

Rt 2.28

1 Like

…og dette kommer trolig å fortsette i morgen… Kommer til å gå så mye neste dagene at når nyhetene kommer fredag så vil den være i mål av hva selskapsverdi angår :wink:

Edit: Hvor mye ligger det opp til si 2,50 for salg?

ray ray.-.

1 Like

Jeg tror ikke dette fortsetter langt opp nå om det er vanlig marked som drar opp kursen (vanligst). Er det en storing som går inn slik Bagger sier så er det en annen ting. Går kursen for mye før de får presentert nyhetene så vil markedet bli skuffet lettere. En stabilisering av kursen mellom 1.8-2.2 tror jeg er realistisk. Noe høyere enn det på torsdag ettermiddag og faren for skuffelse øker for hver tiøringer opp. Jeg beholder mine 25k aksjer. Kjøper helst flere på fredag/når vi vet mer. Gjerne til rundt 2.2 eller lavere.

1 Like

Hva mener du? De må vel prøve å gi ut et singleplayerspill først. Det er jo nettopp dette som er den nye strategien deres.

Jeg tror noen har sett Conan og det muligens er derfor kursen stiger som den gjør. Conancountdown.com var oppe og gikk før de tok den ned så vidt jeg vet.

Selvfølgelig har det også noe å si at de framskyndet rapporten.

1 Like

Jeg tror ikke på en drittpakke med rosa sløyfe - men man vet jo aldri. Jeg har spurt, hva skulle denne drittpakken være, siden det eventuelt haster med å fortelle verden det?

Co-op kan komme som en nr 2 etter at interessen for single har lagt seg litt, ala CODserien med feks nye Zombiemaps. Epic!

1 Like