Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Helt enig i det. Jeg har tidligere selv skrevet at jeg tror Q4 tallene blir dårlige, men at jeg tror Q1 vil bli bra.

Det er grunn til å tro at kursen vil vil være volatil fremover, men strategien min er å være med på dipper og ikke falle for fristelsen å trade. Selvsagt hvis kursen fyker opp til 4-6 kroner (noe jeg ikke tror vil skje med det første) så blir det vanskelig å holde på salgsknappen ettersom det da vil bli priset inn et veldig bullish scenario. Men jeg har tidligere brent meg litt på å selge Starbreeze for tidlig da kursen har nådd den øvre grensen av hva jeg mener er motivert. Men det kan jo komme nyheter i etterkant som markedet priser inn tidlig så dette er ikke alltid lett. Det viktigste mener jeg er å få en god inngangskurs, og jeg er fornøyd med mitt snitt under 1 krone.

3 Likes

Er det andre regler som gjelder her?

1 Like

Jeg mente ikke at det var andre regler, men volatile aksjer som Funcom kan jo skape mer temperament enn andre. Er vel heller ikke mange selskaper som har så dårlig track record når det gjelder å være ærlige overfor aksjonærer og børsen.

4 Likes

Heldigvis har det vært en del utskiftninger i ledelsen ( f.eks Aas og Larssen er ute ) og han som er CEO nå er jeg foreløpig positiv til :slight_smile:

3 Likes

Jeg er også mer positiv enn på en god stund, og likte tanken med The Park. Men selv om jeg har satt et par kroner på Funcom nå, så skal det litt til for at jeg skal bli overbevist om at alt er på stell.

Istedenfor å betale bot etter Økokrim-saken, så burde jo vi som ble lurt ha fått de pengene. :wink:

6 Likes
1 Like

Er det mange igjen av de som solgte den gangen? Bare Ole Schreiner?

2 Likes

http://imgur.com/V5UAHe8

12 Likes

Intervju med Bylos.
https://www.cardflame.com/interview-with-funcom-the-park-vr-the-future-and-much-more-3/

"
Have you considered an episodic horror series in the vein of Telltale Games’ various IPs?

Joel Bylos: I’d love to develop a longer story that we could tell over several episodes and I certainly have some ideas in that direction, but if I told you anything here, I’d have to kill you."

4 Likes

ABG kjøpte 100K nå.

Bare nevner det siden det ble nevnt at de solgte 200K i går :wink:

8 Likes

Tør jeg spørre hvor du fikk tak i den grafikken koe??

1 Like

Det var en bruker på Twitter som postet den. Han hadde rukket å ta en print av den før siden gikk ned.

Jeg vet også når counteren opprinnelig skulle gå ut. Vil ikke skrive det her da, for Funcom sin del - og tidspunkt kan jo være endret på.

Det jeg kan si er at Alex nok hadde rett. At den telte med til en announcement.

4 Likes

Funcom er flinke til å lekke slik sensitiv info gjennom å publisere ting for tidlig - ikke rart kursen har gått :slightly_smiling:

1 Like

Takk koe!

På fredag STARTER hypen. Dette er FORVENTNING til hypen. Altså kursen har gått mye må, men vil gå enda mer utover vinteren og våren!

Ikke nubbesjangs at det skal bli noe stor selloff etter fredagen.

:wink:

1 Like

Jeg håper vi skal til 10kr på fredag men er ikke utenkelig at det går andre veien :wink:

2 Likes

Jeg husker første gang embargoen på TSW skulle fjernes. Det var det første store nyhetsslippet og det var annonsert på forhånd når det kom. Det ble pump og dump… Kursen har gått mye nå, ikke umulig at det kommer en motreaksjon.

7 Likes

Alle skjønner at det kommer dipper på veien. Men det betyr lite i det lange løp, det som betyr noe er den fundamentale utviklingen. Klarer Funcom utvikle et bra Conan spill som selger minst et par hundre tusen kopier fordelt på tre plattformer? Kommer de til å kunne hente kapital på “en helt grei kurs”?

Jeg tror det og er derfor ikke bekymret for noen nedturer hvis det kommer på veien.

4 Likes

Det er selvfølgelig helt naturlig å legge historikk til grunn for synsing om fremtiden, men i den sammenheng er det også veldig enkelt å “overse” det faktum at endringer har funnet sted siden “sist”. Store endringer.