Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Det er jo mulig å lykkes enten man velger å trade eller å sitte. Er jo bare å se på hva som har skjedd i SB. Tror både de som har tradet og de som har sittet stille i SB har gjort det bra :slight_smile:

2 Likes

Ja, jeg er ikke i mot trading. Jeg tror at man kan tjene mer dersom man trader.

Det er bare at min personlige interesse ligger mer i å analysere selskaper både fundamentalt og gjennom teknisk analyse på litt sikt (la oss si måneder og kvartaler fremfor timer og dager). Synes det rett og slett er morsommere og tror jeg kan få 80% av samme gevinst som om jeg skulle lagt ned mye mer tid på å følge med på markedet intradag og trolig bedre gevinst enn dersom jeg bare fulgte med på markedet, men ikke gjorde hjemmeleksene. Jeg følger jo litt med på intradag nå også, men bare for moro skyld, og bare når jeg har tid.

6 Likes

Alle snakker bare om Conan :frowning: men jeg vil anta at det kommer et annen spill før den. Mer lik the park :slight_smile: pluss the park på konsoll. Vil ikke det være god inntekt for kun driftens skyld ut året. Resten bare + :slight_smile:

5 Likes

Alle har kjøpt ila. De to siste ukene fordi man antar at alle andre ville kjøpe jo nærmere njus man kommer. Aksjen er nå opp vanvittig mye på dette. Etter nyhetsslipp på fredag så vil nok mange selge - har vanskeligheter for å se hva som skal dra Funcom kortsiktig da.

Ser man på hva som skjedde med TSW så skjedde det samme. Alle visste man skulle komme med trailer osv, og kursen gikk i forkant. Deretter falt aksjen betydelig etter melding, før aksjen igjen eksploderte på 500k betatestere.

Sikkert ikke feil å ta litt gevinst underveis er min tanke :slight_smile:

3 Likes

Det er mange kortsiktige i Funcom, og alle skal slå alle, det går dessverre ikke. Nå skriker alle at den skal ned mot 1.6 fordi den har steget og det er ikke noe hold i stigningen. Hva vet det nå? Sitter noen med insidenews? Vi får svar først på fredag hva som skjer.

For min egen del så har jeg halvparten av maks, det skal jeg sitte med på fredag. For meg spiller det ikke så stor rolle om kursen faller litt og jeg taper på dette, jeg mistenker at det blir en herlig dag fredag med en del overraskelser, og vurderer derfor oppsiden som viktigere for meg og min situasjon.

Aldri feil å gevinstsikre, spesielt etter en slik oppgang. Men man må huske at kursen var rævp… pga rykter om konkurs, økokrim, YA osv osv. Funcom var priset til konkurs - det tror jeg er ett ikketema i mange år fremover nå, derfor skal Funcom reprises mer enn det vi har sett i dag.

Selger for mange i morgen går kursen i dass, så enkelt er det. Som sagt mange som er inne bare for å melke noen prosenter, noen stikker mens det enda er kjøpere, omsetning dabber av, panikken brer seg og kursen stuper fordi folk tror alt går åt skogen fordi kursen synker :wink: Fucked up, men slik er det i små selskaper.

5 Likes

Jeg liker at du har den holdningen der. Om bare flere hadde hatt den samme så hadde jeg fortsatt hatt alle mine. Fredag blir første gang på et par år at jeg har skrevet KONTORDAG hele dagen :wink:

6 Likes

:sweat_smile:, det må jeg også!

2 Likes

det har eg også :slight_smile:

2 Likes

Er veldig spent på hva de 3 spillene Funcom skal lansere i 2016 blir. Det høres jo absolutt ut som at minst ett av dem er Conan. Hva kan de andre være om ikke de også er Conan mon tro? Hvis de skal gi ut 3 spill i år så blir det vel ett nå før sommeren, ett etter sommeren og ett til jul antar jeg?

What does Funcom have planned after The Park?

Joel Bylos: We’ve recently announced our intention to release 3 games in 2016. We’ve also announced our renewed interest and partnership with the Conan IP. Keep your eyes peeled!

Read more at http://gamingbolt.com/interview-with-funcom-the-park-vr-the-future-and-much-more#3tgyfmdZxCII52XM.99

3 Likes

Jeg tror minst 2 er Conan spill. Det der med “preferred partner” er ikke tilfeldig…

2 Likes

Jeg får dessverre ikke fulgt live på fredag så om noen gidder å oppdatere hadde det vært fint :slight_smile: har vurdert å selge halvparten nå men jeg tror jeg skal gamble og stå løpet ut.

3 Likes

Håber at Funcom fucker totalt op,kører en emi på 1 kr og Conan spillet er udsat til næste år :wink:

Jeg har nemlig ikke fået købt aktier, hehe

(ironi kan forkomme)

6 Likes

Hvis du kan vente på pengene til senere i år så ville jeg holdt på dem. I morgen og på fredag kan kursen selvfølgelig gå ned litt til pga. gevinstsikring, men den kan også reise helt i fra deg på fredag. Veldig lav nedside slik jeg ser det for 2016 med så mye bra å vente på.

3 Likes

Enig, men man må ha en strategi og ikke panikkselge dersom den dipper. Beholder mine, kan ikke spå hva som legges frem. Det kan være negativt, nøytralt eller positivt :slight_smile: tror ikke vi har sett toppen i år.

2 Likes

Det kan være det blir noe billigere i morgen, men fredag tror jeg blir epic. For Funcom ser jeg ingen negative sider, kursmessig kan det bli kortsiktig nedtur, men skulle det meldes emisjon, som jeg mener er det eneste som kan dra ned kurs noe, så er det positivt utover året fordi da har de plutselig meget god økonomi.

2 Likes

Enig. De som sitter i Funcom hele 2016 vil få en god jul.

2 Likes

Håper dette går bra i morgen har trua på dem. Mange tradere der nå som baisser, men skal holde gullhøna mi tett til brystet. Norge trenger et selskap som Funcom.

1 Like

Noen som har oppdaterte lister og kan se om det er noen endringer blant topp 10 aksjonærer?

Jeg er absolutt positiv til Funcom fremover nå. Og Conan da! Drøm… Føler bare det blir litt for spennende for nå virker det som om Funcom skal presentere mer enn bare det nye spillet som jeg ventet på. Med denne fremskyndelsen så skal de ikke bare presentere alle spillplanene for 2016, men noe mer. De andre planene… Hva er det, er det store spørsmålet jeg stiller meg. Det er greit å vite dette og heller kjøpe kjempemye når en vet. Men det føles forferdelig å ikke tørre å ta sjansen med mer. Dette kan jeg jo…??? Akkurat nå hakke peil…Hva? Hvordan? Hvem? Hæ?

4 Likes

Så du jobber ikke med aksjer på fulltid!!!??!! :stuck_out_tongue:

Hehe nei langt fra. Det er få som skjønner seg på en eiendomsmeglers hverdag tror jeg. Springer som en pisket rotte. Men nyter det. Hva jobber du med? IT?

2 Likes