Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg digget også AoC som dere vet. Fikk egentlig alt jeg håpet som gameren Morticon. Men som børskameraten Morti valgte jeg å vente med å time inngangen. Men inn med mer skal jeg!

2 Likes

Nå ligger FC 4.8% i pluss sikkert mange som dekker seg inn som jeg har full forståelse for.

1 Like

Passer fint siden jeg har lagt inn kjøp i morgen :slight_smile:

2 Likes

Gevinstsikring de siste timene før en nyhet eller rapport er ganske vanlig. Nå blir det spennende å se hva Funcom sier om kapitalinnhenting i morgen, det kommer til å avgjøre kursen i det korte perspektivet.

Har holdt meg til strategien og beholdt alle aksjene, er forberedt på høy volatilitet. Kommer til å sitte gjennom dippene.

3 Likes

Hei

Jeg er ny i gamet, men har vært med Funcom siden 1,45 for noen dager siden.
Hva er strategien deres for i morgen? Vil dere kjøpe om den bykser, eller er det for sent å hive seg på da?

Strategien er å lese meg opp, tenke, vurdere og deretter hoppe på, på dagens høyeste før den faller.

Finn 5 feil :slight_smile:

Funcom tør ikke satse på et nytt stort spill som Conan uten at pengene er i orden. De har et godt rykte med tanke på Age Of Conan, så jeg tviler på at de tør å ta altfor store sjanser. Det er min mening.

Edit: Likevel tør jeg ikke gå inn med så mye kapital selv.

1 Like

Ja, jeg synes aksjonærene fortjener en liten gavepakke fra Funcom nå. Worst case scenario er jo en vanlig fortrinnsrettsemisjon på 1.50 kroner. Det er ikke hovedscenarioet mitt, men selv dette er ikke katastrofalt. Det blir en tilfeldig dipp i noen dager eller kanskje uker, men når det er over så vil markedet rette fokus fremover på et veldig spennende år for Funcom.

Hovedscenarioet er at de har en eller flere investorer som skyter inn et større beløp og med påfølgende reparasjonsemisjon. I så fall gjelder det at emisjonskursen er så nær sluttkursen i dag som mulig.

Velkommen. Alt kommer av rapporten og du skal ikke ta alt som skrives her som god fisk heller. Det finnes enkelte på diverse forum som skriver det motsatte av det de egentlig vil gjøre. Hvis rapporten er god, vil de fremheve det negative helt til de har fått kjøpt seg inn selv.

Og noen av oss vil kanskje først komme med vår mening, etter at vi har fått kjøpt/solgt.
Men når det er sagt kommer vi til å diskutere rapporten før åpning i morgen.

Lykke til!

10 Likes

Gode ord fra @Alex :+1:

2 Likes

Jeg ser ikke hvor alle har det fra at Funcom har et godt rykte fra AoC? Noe av grunnen til at TSW floppet er jo at folk ikke ønsket å røre noe Funcom leverte av spill pga nettopp AoC. Brent barn skyr ilden og alt det der…

Jeg håper jo selvfølgelig at spillerne nå har glemt/tilgitt, og kjøper mengder av dette nye Conan-spillet og de andre spillene som kommer.

Funcom har ikke klart å levere med AoC og TSW, men de har et godt rykte når det gjelder å holde liv i spillene sine. Anarchy Online lever jo fortsatt. Andre spillselskap ville sannsynligvis kuttet spillet for flere/mange år siden.

1 Like

Er det bare jeg som er skeptisk til at FC klarer å dra dette i land uten å drite seg ut igjen ? De har ca 30 utviklere i full produksjon fra januar og så skal de ha ting “klart” til sommeren. De har iallfall vært lure nok til å kalle soft launchen for early access denne gangen :wink:

3 Likes

Nei, jeg er skeptisk jeg også. Hva er det de kommer til å levere til sommeren?

Det blir spennende å se hvordan det går med emisjonen. Får de finansieringen i orden, så tror jeg det kan bli interessant.

1 Like

Ja jeg hadde bare sett for meg at de gikk for et “tryggere” valg. Treffer de med dette tror jeg uansett at det ikke blir noe problem med å håndtere gjelden som forfaller i 2018/2019( dvs den vil være konvertert :wink: ). Jeg har heller ikke noen tro på at det kommer mye negativt i morgen og tror at grunnen til at de flyttet presentasjonen var at de ville kjøre emisjonen kjapt etter annonseringen av spillet.

3 Likes

Jeg tror kanskje de har valgt dette spillet primært med tanke på at det vil være lettere å kjøre en større emisjon :slight_smile: Potensialet er stort og da blir det lettere å lokke fram investorene enn om de hadde kommet med et adventure/walking simulator++.

3 Likes

WHO WILL YOU BE?
A WARRIOR, A HUNTER, A BUILDER… OR A KING?

Dette her er konge. Alt sammen høres dritbra ut. Lavere serverkostnader om folk “hoster” sine egne servere. Combat har vi jo ikke sett, men jeg liker fast paced skillbased pvp. Dette kan faktisk bli en drøm som går i oppfyllelse. Huff nå ble forventningene mine store…:slight_smile:

Veldig spent på morgendagen.

3 Likes

Jeg har i utgangspunktet ikke noe å utsette på valg av type spill(hadde de hatt “normal” utviklingstid dvs 2++ år ville sagt de var litt sent ute) men er usikker på om de klarer å levere med tanke på hvor mange utviklere de har tilgjengelig .

en emi i morgen til en grei pris per aksje er mye bedre enn at de hadde hentet pengene i en krisemisjon for et halvt år siden… men vi får vente å se hva som kommer

1 Like

Jeg hadde trodd mer på noe ala det @anon91440261 har skissert med mindre rom du sloss deg gjennom, og at det blir gradvis vanskeligere.

Jeg synes dette konseptet virker lovende, men kanskje litt nært mmo? Jeg tror dette kan slå an. Jeg er litt redd det kan bli litt for stort og prøve å gjøre for mye.

Jeg var i tvil om jeg skulle sitte på aksjene mine i dag eller selge, men ble sittende. Hvis funcom ordner finansiering på en god måte, så kan dette bli veldig bra. Jeg er optimistisk til framtida.

3 Likes