Selv om kursen halveres er vi fortsatt i en stigende trend
Og den som kjøpte under 1 krone vil fortsatt ligge i pluss.
Men jeg tror at 1.5-1.6 er en bunn selv i et pessimistisk scenario.
Jeg aner ikke om det som kommer i morgen rundt finansiering er positivt, nøytralt eller negativt. Det er rett og slett umulig å spå (hvis man ikke har innside-informasjon). Men selv et negativt scenario tror jeg vil ha en relativt kortsiktig negativ effekt, Dvs dager eller opptil et par uker.
Hvis funcom var “priset til konkurs” for ett par mnd siden, og de drar i land finansiering så ser vi fort årets høyeste kurs igjen selv om det skulle dippe ned kortsiktig, så enig med holmes , jeg tror det blir up and away i morgen, blir det ned så får jeg vurdere og se hva jeg gjør. Kjøper trolig mer i morgen uansett scenario
Dårligste timing på et møte ever. Måtte løpe i det jeg så nyheten her.
Noen poster å skumme gjennom kan man si
Har ikke så mye å tilføye utover hva som allerede er sagt og diskutert, men må si jeg ble positivt overasket jeg også, som de fleste andre her.
Jeg trodde også multiplayer, men ikke i nærheten av hva som er skissert.
Sitter allerede “godt nok” lastet og sitter nok stille frem mot lansering, selv om jeg også tror det kan komme noen dipper i mellomtiden. Dagens kurs tror jeg uansett vil bli gruset på et eller annet tidspunkt frem mot lansering. Blir trolig med på emi om anledningen byr seg og sitter klar med en liten kjøpspost til under presentasjonen i morgen.
Til hell og lykke!
Edit: Eneste jeg kan tilføye, er at jeg synes det er kult at @Onns har kjøpt litt igjen. Han/du har uten tvil mye å bidra med av info, vinklinger og diskusjoner her.
Noen går nok all in og noen går all out i morgen tidlig. Høy omsetning og så får vi se hvem det er flest av. Legge meg tidlig i kveld. Skal ha kaffen klar i morgen og alt. Gitt beskjed til sjefen at jeg kommer sent nå så kan jeg se webinaret i ro og fred. Snakkes i morgen tidlig
Har du lært ingenting av The Park, det første spillet Funcom har sluppet de siste ti årene som muligens har gått i null?
Greia er jo at fallhøyden i multiplayerspill uten story er vesentlig større enn et singleplayerspill. Det er jo ikke akkurat umulig å gi ut utvidelser med jevne mellomrom til singleplayerspillene for å skaffe seg puls-salg av hovedspillet heller.
Hadde multiplayerspill vært løsningen på alt, så burde Funcom ha vært verdt milliarder etter å ha drevet med multiplayerspill i et tiår (AO, AoC, TSW og LMO).
Funcom har ingen historie for å lykkes med multiplayerspill, det som gjorde AoC bra i mine øyne var kampsystemet og det at du kunne queste sammen med venner. PvP-en ute i det fri var preget av zerging og de hadde store tekniske problemer med sieges i AoC i tillegg at selve gameplayet ikke fungerte.
Nå lager de et spill som tar bort en av tingene jeg syntes fungerte bra i AoC og fokuset blir nå på den delen av AoC som fungerte dårligst (sieges og open world PvP).
Det kan være de har lært, men jeg synes ikke de satser der de er sterkest. Det hadde vært singleplayerspill, men muligens med coop-elementer. Mye av det som gjør Payday2 bra er jo at det er et coop PvE spill, ikke PvP.
Det som ikke nevnes i denne sammenheng er at de får mye gratis siden de følger opp en tidligere storselger! Ikke inntjeningsmessig, men en som solgte 3. mest i 2008. Jeg skal gå så langt som å si at Conan Exiles kommer til å selge 10% av hva AoC solgte første uken, bare pga fans og type spill.
Edit: Med gode reviews uten for mye bugs og god flyt/ spillbarhet, så blir det en gamechanger så troen har JEG på spillet.
Tror ikke at Conan+Funcom vil gi noen boost. Det må Conan klare på egenhånd. Ville sannsynligvis vært bedre i dag om AoC ikke hadde solgt noe særlig, da ville færre personer fått aversjon mot Funcom.
Vi må ikke glemme at vi også har fått en ny generasjon med spillere. Langt flere gamere i dag enn det var når AOC kom ut - og folk hadde jo ikke gode nok PC’er til å spille det.
Og når det nå kommer til konsoller i tillegg…$$$
Og se på hva Funcom fikk til med The Park - Youtube/Twitch og hele pakke. Kontaktnettet er på plass
Jeg leser bare mange som kommenterer at de aldri vil spille et Funcom-spill igjen, pga AoC, under IGN-videoen.
Som sagt, jeg håper det blir en suksess, men jeg liker ikke at folk kommer med direkte historiske faktafeil. Som at AoC skal være positivt for spillet. Kanskje for de par tusen spillerne som fortsatt spiller det, men ikke brorparten av de 2 millionene som kjøpte det og så sluttet raskt.
Synes faktisk det var litt mindre hat mot Funcom enn normalt i kommentarene. Muligens vil dette spillet også gi en pen boost til AOC, dersom folk liker det.
Da tenker de kanskje “oi kanskje Funcom kan lage spill likevel…”
De største haterne har kanskje blitt voksne. Hehe.
Edit: Både AoC og TSW har vel blitt bra etterhvert, bare synd at AoC ble bra etter at alle hadde gitt det opp. Og de samme ikke ville prøve TSW pga AoC. TSW spiller jeg innimellom selv, og liker det, men jeg har ikke spilt andre MMO…
Jeg har spilt hundrevis av spill, 7-8 mmo’s og de fleste pvp spill de senere åra og har aldri hatt det så gøy som i AoC. Beste combatsystemet og minigame/warfront ‘capture the flag’ hallowed vaults var ekstremt ‘competetive’
Det er jo bra at du hadde det gøy med AoC, og er sikkert mange som har hatt det, men det er veldig mange som har motsatte tanker om det. Hadde de fleste som kjøpte det digget det, så ville Funcom hatt vanvittig med penger i dag.
Og det er jeg glad for at de ikke fikk til, for jeg var ikke inne i aksjen når AOC kom ut Da ville jeg ikke fått den fine muligheten til å kjøpe aksjer helt nede på 0,8.
Var inne ved release av TSW, men hadde heldigvis solgt halvparten før release.