Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Nei det er jo bare å se hva som skjedde når PD2 fikk mikrotransaksjoner…

1 Like

Typisk FC :wink:

“If you are one of those that logged in right after the Update 1.13.2 went live, you probably noticed “some” server instability.
The issue was caused by the delivery system of the Shambala rewards. As the rewards get claimed and deleted from the database, the deletion of rows in the database in real time caused an unforeseen issue due to the amount of simultaneous players queries. This caused the database to stall and eventually caused the server to enter a deadlock.”

1 Like

Problemet er at nye spillere som vil teste/kjøpe spillet, kanskje ombestemmer seg når de leser de kritiske kommentarene. Selve haterne er det ikke noe poeng i å prøve å overbevise. Derfor burde dette spillet være mer eller mindre feilfritt når det blir lansert, med nok innhold slik at spillerne er godt fornøyde. Ellers blir det samme regla nok en gang, og den sjansen kan ikke Funcom ta. Da har de ikke lært noenting.

Vet ikke, synes ikke FC er de eneste som har serverproblemer :slight_smile:

Det er veldig mange utviklere som har lignende kritiske kommentarer, og som gjør det veldig bra kommersielt.

Det har ikke vært noen suksessoppskrift for Funcom, i hvert fall…

Jeg tror ikke TSW feilet fordi det var negative kommentarer etter AoC, men av andre grunner.

4 Likes

Tok en titt på hjemmesiden til conanexiles og funcom går for en ørken-verden ser det ut som. Fornuftig. Ørken er billig å produsere, se bare på hvor dyr Tokyo ble i TSW.

1 Like

Så det du sier er at når feks100-200.000 kjøper spillet basert på nostalgi så er ikke de pengene like mye verdt for Funcom? Mot ett helt nytt “ukjent” spill som har alt å bevise. Skjønner ikke den resoneringen, im afraid!

Det som er litt kult er at folk mener at TSW launchen var bra men de hadde jo enorme problemer med community serveren i ca 4uker etter launch som påvirket blant annet chat.

1 Like

I forhold til AO som er på topp 5 lista over dårligste launch av MMORPGs noensinne, var dette en meget god forbedring…

2 Likes

Ja , jeg merket lite til problemene ( men jeg spilte jo stort sett sammen med folk som satt i samme rom som meg :wink: ).

1 Like

Jeg skjønner ikke denne nostalgi-logikken?

Hvis jeg slutter å spille et spill fordi det var altfor dårlig, vil jeg da kjøpe oppfølgeren pga nostalgi?

Selvfølgelig er alle salg like mye verdt, men på enkelte her i forumet virker det som AoC var en megasuksess, der spillerne vil kjøpe det nye Conan-spillet fordi AoC var så episk bra!

De som likte AoC vil sikkert ha lyst til å spille dette nye Conan-spillet, men det er jo en beskjeden gruppe spillere.

Den gruppen er nok større en du tror :slight_smile: Husk at det er mange som har spilt AoC som ikke spilte ved launch men som begynte etter de hadde fikset på mye/lagt til nytt innhold.

3 Likes

Som sagt, hvis de lykkes med å lage ett pent spill med god spillbarhet, så er denne type spill så populært og kombinert med tidligere spillere så kommer de enkelt selge 100.000 på launch uka, det tror iallefall jeg. Fikser Arnold en fet film mot slutten av 2016 så blir om ikke annet litt mer blest rundt Conan som merkevare :slight_smile:
Kanskje de annonserer at Mr Universe skal ha stemmen, det kunne vært noe :wink:

Edit pdx, upassende

Jeg sier ikke at de ikke kommer til å selge noen spill, 100k første uka kan fint skje. Jeg tror bare ikke nødvendigvis at AoC er det som vil dra noe særlig av salget. Derfor bryr jeg meg ikke noe om salgstallene til AoC når jeg vurderer det nye spillet. :wink:

Når det gjelder aksjer, så har jeg vært med på opp- og nedturer i Funcom siden 2008, og var blant de mest aktive på gamle Funcominvestor. Har også kjøpt en aksjepost denne uka, men det må allikevel være lov å være kritisk, og se på historien til Funcom.

4 Likes

Enig. Kom akkurat hjem etter en tur ute og var i ferd med å skrive at jeg synes diskusjonene her er veldig bra, sunne og fornuftige i forhold til feks. HO. Syntes alt her var interessant og verdt å lese, mens jeg samtidig tok en scroll på HO. Fant 2 posten interessante og meningsfylte blandt 54 poster :slight_smile:
Fint med synsvinkler fra begge sider for å skape en sunn debatt.

Edit: men enig med det under her også. Greit å vite hvor folk står :slight_smile:

2 Likes

Unødvendig? greit å vite hvor folk står. Samme som da vi diskuterer aksjer generelt sett så burde det vært en graf som viste grad av risikovillighet, så ville man med en gang skjønt hvorfor noen mener som de gjør og tar de valgene de tar :slightly_smiling:

Er ikke vondt ment, men ett ærlig spørsmål :slight_smile:

Edit: Jeg er kritisk selv, men meget positivt overrasket over nyheten i dag og type spill de lanserer i sommer.

4 Likes

Når det gjelder om man eier aksjer eller ikke, så er ikke det nødvendigvis så interessant. Er ingen som kan sjekke om man snakker sant på dette forumet. :wink:

nei, men man kan anta at noen er ærlige :slight_smile:

2 Likes