Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

De fleste er sikkert det, jeg gidder heller ikke lyve om sånt, men jeg kommer heller ikke nødvendigvis til å si ifra hver gang jeg er ute eller inne, eller har solgt litt eller kjøpt litt mer. :slight_smile:

Akkurat det tror jeg fort skinner igjennom også. I hvert fall blandt de mest aktive her som begynnner å “kjenne” hverandre. :slight_smile:

1 Like

Diskusjoner er bra, og det får frem saker som snakker for og i mot caset. Men det er noen som har krav til at selskapet skal ha ett solid fundament, slik at det er trygt og ikke noe “tull”. En slik person vil aldri kunne vurdere ett selskap som Funcom, fordi det er så mye risiko innvolvert. Jeg mener oppsiden i Funcom pr i dag er formidabel, som at den typ kan gå i 10 kroner i løpet av året med stang inn. For andre er dette uhørt, fordi Funcom har jo aldri klart å lage gode nok spill som har tjent penger før, da klarer de jo ikke det nå heller. At det er nye folk i ledelsen osv har ikke noe å si, har det vel?

Blir litt som å mene at man ikke kan stole på partneren sin, fordi du var “uheldig” med de første forholdene dine. Forskjellen er at du før gikk for en viss type mennesker, men du nå velger en annen tilnærming, er mer forsiktig og tarforhåndsregler, hvor sannsynligheten for at det går bra øæker tilsvarende :slightly_smiling:

Funcom lykkes nå fordi de sikrer finansene i morgen, de har ett fantastisk kosept i det nye spillet samt at de skal komme med flere smådrypp som vil bidra videre :slight_smile:

Edit: Det er massevis av eksempler både sportslig, i næringslivet og andre steder at en sterk leder med visjoner og kvalitet er nok til å få en organisasjon til å lykkes. Og jeg liker Bylos som en av disse lederne :slight_smile:

1 Like

hehe, hadde man alltid sett på historikk og tidligere feil og med det i mente aldri forsøkt på nytt, ville man ikke ha klart å skape mye i denne verden. :slight_smile:
Ting forandrer seg, og kanskje spesielt med nytt lederskap og nye visjoner/mål.

Tror du jeg ville kjøpt aksjer i Funcom hvis jeg trodde selskapet og kursen skulle gå rett nedover? Risikoen i aksjen er jo det som er interessant.

Men Funcom har, som andre også har skrevet tidligere i denne tråden, hatt nye folk i ledelsesposisjoner, hatt nye strategier og visjoner tidligere, uten at det har hjulpet noe særlig. Nå satser jeg på at det kanskje blir annerledes DENNE gangen, men de må bevise det før jeg kan stole på selskapet.

Det vitnet om “gode gamle” Funcom i dag, når børsmeldingen kom 30-40 minutter etter at nyheten var sluppet på hjemmesiden. Det er ikke akkurat noe som styrker troverdigheten.

Edit: De fleste av disse “nye” folkene i ledelsen, har vært i Funcom i lang tid. De har også brukt samme rådgivere denne gangen som ved tidligere strategiendringer. Så at alt er “nytt” er jeg ikke enig i.

3 Likes

Du har bra oversikt og vært med lenge, setter pris på dine syn :slight_smile: vi får si lykket til i morgen, trailer har fått 14.000 hits og ign’s 8000,- spennende å se utviklingen om den sprer seg :slight_smile:

2 Likes

Ja, blir spennende i morgen. :slight_smile:

2 Likes

Trailer over 23000 nå :slightly_smiling:

2 Likes

Trailer har snart passert 150K views.

4 Likes

In-depth feature om Conan exiles kommer på IGN i dag. :slight_smile:

1 Like

kan jo ta med kilden:

We’ll have an in-depth feature on Conan Exiles as early as tomorrow.

4 Likes

Hvem er Bo R? Er det han Bo i Starbreeze eller hehe?

1 Like

Nei :stuck_out_tongue:

Søren :jack_o_lantern:

Ut ifra resultatene, de har bare regnet med oktober, november. desember. Right??

1 Like

yup…

Noe av det eg har savnet, og som eg har påpekt her tidligere, er en langsiktig plan, hvor er vi og hvor skal vi.
nå kom det en 10 års plan her, veldig bra.
Skal ett selskap lykkes, må veien stakes ut, og man må vite utgangspunktet.

5 Likes

Enig. Og ikke veldig “hårete” heller. Ikke best, men blandt de 10 beste etc.

1 Like

Se funcom har gjort research a :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 Likes