Går det så ille? Jeg er litt usikker på hvor mange som har lyst til å bli med på emisjon av aksjonærene, en del av de som trader funcom hardt. Det kan tynge aksjen litt fremover til dette blir avklart som vi så med bionor nylig. Tidenes rekyl etter at emisjonen var ferdig i bionor, det skal også nevnes.
Tror Funcom skulle få fingeren ud og komme med nyt omkring den nævnte emi, denne ventetid skaber bare usikkerhed og er der noget som bliver straffet er det usikkerhed, og jeg tror at jo længere de venter jo mere vil kursen falde…
Ser at Funcom i sin “2016 Plans” presentasjon nevner salgstall på andre Open World survival spill i early access fasen. De øverste ligger på 2,5 mill til 3,4m solgte spill.
Mao. ligger potensialet på dette spillet til å ligge i området 500m-1000m. NOK i inntekter for 2016. Disse spillene er ikke basert på en stor IP som Conan så det er ikke usannsynlig at Conan Exiles vil selge bedre pga. dette. Må selvsagt trekke fra royalties og steams andel.
Jeg har maila med pengeforvalter’n min og han igjen har snakka med analytiker etc. og deres klare råd er at om vi har tro på funcom, så vent med kjøp til etter emisjonen er satt. Tror jeg følger det rådet.
Kursen fortsetter ikke å falle videre i stort tempo, men at den kan komme nærmere 1.20-1.30 er nok mulig. Jeg har begynt å kjøpe tilbake litt selv i dag. Det er så mye kortsiktighet i denne aksjen at det er ikke mulig, jeg er selvfølgelig ikke noe bedre selv, men jeg tør ikke sitte da jeg ser monsterbaissingen på HO, da får alltid kursen en knekk. HO spiller stor rolle i selskaper som Funcom.
Jeg håper de som sitter trofast og med store potter får en knalldeal på emisjonen, selv om mine aksjer skulle falle litt på det. Det er fortjent!
Vet ikke om det er dumt eller ikke. Men så lenge den er under 1,45 øre så sitter jeg å pumper inn mer. Vet ikke om det vil være riktig. Men har aksjen fordelt på 3 kontoer og på hovedkonto der jeg har over 100k er snittkurset under 1kr fortsatt etter dagens handel. Dobler den seg i år er jeg fornøyd lix