Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Var ganske fornøyd med mitt kjøp på 1.99 en liten stund, også. :wink:

7 Likes

Jeg er VELDIG fornøyd med meg selv som kjøpte på så billig som 2.30 :smiley:

10 Likes

etter stalltips fra meg!

7 Likes

Dæven jeg er sur for at jeg ikke solgte. Men da får man rett og slett bare laste opp mer da om jeg ikke kommer inn i apcl på 1.690

2 Likes

Det var nå smart å satse litt småpenger på at det skulle bli hype rundt annonseringen av Conan-spillet også da. Det går jo an å utnytte pump-and-dump filosofien, men da må man være kynisk nok til å ta gevinst når triggeren slår til da. :wink:

Selv har jeg nektet meg selv å handle i aksjer med finansieringsproblemer, rett og slett fordi jeg har gått på en smell for mye. Jeg venter mao på at emisjonen er bestemt.

Funcom er fortsatt den beste aksjen min i år selv om jeg ikke trader. Opp 46% i år, men tror det blir mer utover året. Den nest beste utviklingen av aksjene på hovedlisten etter NOR.

2 Likes

Får snart rekyl her tror jeg :slightly_smiling:

2 Likes

Skulle ønske jeg satt med cash til denne dippen : /

1 Like

Heh, ikke så rart med tanke på at du gikk inn rett etter meldingen om Conan IP-en, uten at kursen hadde gått veldig mye på forhånd. Jeg må jo si meg enig i at de klarte en bedre avtale der enn jeg hadde ventet og at den nok har endret mer på det fundamentale enn jeg forstod med en gang.

2 Likes

Nå kjøper jeg litt igjen, helvete som den får juling da?

1 Like

@Alex Gav den analytikeren din noen begrunnelse for å vente til etter emisjonen med å kjøpe litt aksjer?

1 Like

MSI sælger som bare fanden…

Vent med køb er mit råd :wink:

-25% fredag og -18% i dag… hvor meget i morgen?

8% opp

1 Like

Pas på med den faldende kniv, du ved

1 Like

Ja i korte trekk:
1.Funcom trenger mye penger fremover, de er i en vanskelig situasjon og vil prøve å hente inn mest mulig nå når muligheten er her.
2. En god del som ikke har mere penger vil kaste kortene ved emisjon pga utvanningen blir betydelig.
3. Jebsen kontrollerer funcom. Umulig å vite hva han finner på. Tryggest å vente.

Punkt 2 vil skape kjøpsmuligheter like etter emisjonen.

5 Likes

Men sånn helt kortsiktig nå så har vi jo allerede falt så vanvittig mye. Tror du det kan komme en rekyl opp først eller tror du det går rett ned i morgen tidlig også? Hva tror dere andre?

Rent teknisk er vi ved et interessant nivå her, hvis jeg var mer kortsiktig og dessuten satt utenfor kunne jeg tenkt meg å teste rundt disse nivåene, med Stop loss dersom den faller noe særlig under den linjen.

Edit: SMA200 ligger i nærheten der også.

1 Like

Det er vel dessverre få som virkelig tror på funcoms produkter, aksjonærmassen er nok dominert av spilleglade tradere som er med på hypen. Jeg tror ikke disse kortsiktige traderne er særlig lysten på en emisjon. Det binder pengene deres for lenge.

Bionor er en lignende aksje. En traderfavoritt og den fikk juling med en gang det ble annonsert at det skulle bli en emisjon. Det stoppet ikke før emisjonen var et faktum. Bra rekyl etter emisjonen.

Gikk ut med majoriteten på 1.35.