Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg forstår ikke helt hvorfor den falt så mye etter presentasjonen. Ja greit nok, de skal kjøre en emisjon, men det var jo ikke helt uventet heller. Mulig man trodde for mye på et oppkjøp e.l. og det brøt ut full panikk. Men da har jeg i alle fall flere aksjer i dag enn jeg hadde da, så satser på at det er positivt.

Release av The Park på X1 og PS4 kan komme når som helst nå. Da vil den nok sette litt fart igjen.

Jeg tenker at de har en plan, så jeg føler meg trygg. ABG har ikke vært i kulissene der i flere måneder bare for å kjøre på med en vanlig emisjon.

Hvis analytikeren din får rett så blir rekylen helt vill for da vil mange avvente til etter emisjonen. Tror det blir vanskelig å kjøpe seg inn etter dette for å tjene noen kroner. Like greit å sitte for vi kommer tilbake uansett. Tror nok heller jeg ville bunnfisket på denne dippen i forkant da den skyldes nettopp frykten for at kursen går ned før emisjon eller ved emisjon. Man må i så fall være fryktelig rask på labben etter emisjonen : )

Vet ikke, men den har falt 2 dager på avtagende volum, slik at stabiliseringen kommer snart. Skulle den falle 10-20 øre til så javel, da får jeg dårligere snitt,men det kommer etterhvert mer nyheter og de vet vi ikke når kommer.

Som sagt, volum lavere i dag enn på fredag, rekyl kan komme allerede i morgen.

Ja, det er også en mulig strategi, men du tar risikoen ved å sitte med aksjer før emisjonen i en vanskelig økonomisk situasjon for Funcom. Hva hvis emisjonen ikke blir full-tegnet? Hvordan tror du markedet reagerer på det?

1 Like

liker fortsatt ikke tanken på at emi kan komme når som helst

Emisjonen bør komme snarest mulig spør du meg, den skaper mye usikkerhet.

1 Like

Tja, nå er jo kursen gruset igjen og da er nedsiden blitt enda mindre…

Og utvanningen for eksisterende aksjonærer blir enda større.

desto mer kursen fortsetter å fall desto mer utvanning

1 Like

Man kan sikkert ha flaks ved å stå utenfor å vente på emisjonen, men slik jeg ser det vet vi ikke til hvem emisjonen vil skje, til hvilken kurs, og når dette kommer.

2 Likes

jo mer jeg stirrer på kursen over de siste 6mnd, jo mer overbevist blir jeg om at det heller blir dannelsen av en høyre skulder i en HS formasjon. retur ned mot 0,9-1,0

Noen som kan litt TA som har vurdert dette?

Du må jo i så fall vente på at det kommer en skulder, to topper den siste er høyere er jo en vanlig stigende trend.

men det er slik usikkerhet markede hater

3 Likes

men er utgangspunktet at dere forventer at kommer til å bli en lukket emisjon mot tredjepart?

Hvis det folk skriver er riktig så gjelder det å ta kontakt for å være med på emisjonen, dersom det blir en rettet emisjon så kan man ikke komme etterpå og si - hey dere glemte å spørre meg :slight_smile:

1 Like

Lukket og lukket, alle kan delta hvis de har 100k EURO eller mer. :smile:

3 Likes

takk :slightly_smiling:

ja, den er grei. men vi har visket ut hele oppgangen fra forrige topp på 2 handelsdager. RSI på 40… jeg ser ingen skrikende signaler om en rekyl opp igjen…
antar vi trenger noen dager til for å kunne avskrive teorien helt :wink:

Ja, du kan sikkert argumentere for at det ikke kommer videre oppgang eller at bunnen ikke er her enda (RSI er ikke oversolgt), men vi har ingen hode skulder formasjon som var det du tok opp. Om det kommer en hode skulder formasjon i fremtiden er det jo vanskelig å spå nå. Det får vi vente og se om kommer.

Teknisk analyse virker best i store selskaper med “stabil” omsetning. Funcom er helt texas, og vi har også fått nyheter siden vi sist lå på 90øre til 1kr - gode nyheter. Derfor blir jeg overrasket hvis vi skal ned dit igjen. Tror mer på en rekyl og deretter vandring mellom 1,30-1,50 frem til mer info.

1 Like

takk for gode svar.

tror jeg sitter rolig og ser om den skulderen kommer…

1 Like