Funcom viser til avtalen med Conan Properties i innkallingen/forklarende notater til generalforsamlingen. Hvorfor er det nødvendig å ta med den i denne sammenhengen? Mulig de mener de skal bruke pengene til dette, men er vel en unødvendig setning?
Uansett står det jo at det enten er en privat eller offentlig emisjon.
“…specifically including the authority to issue rights to acquire shares (rechten tot het nemen van aandelen) in the capital of Funcom N.V. via either a private placement (with repair issue afterwards) or a public placement in order to attract funds for the development of new games. Reference is furthermore made to the press release by Funcom N.V. that was published – inter alia – on the website of the Oslo Stock Exchange and on Funcom N.V.’s website on 17 December 2015”
Noen ganger, og noen ganger ikke. Han hausset også før oppgangen før The Park og før den siste oppgangen her med gode innganger. Men det er ikke noe jeg handler etter den ene eller andre veien.
Når monsterbaissingen legger seg så har baisserne ofte fått “viljen sin”. Da det roer seg kan man begynne å plukke litt igjen, det er klart mange blir påvirket…
Edit: Skal ikke undervurdere virkningen av HO ifht “pop” aksjer som feks Funcom. Mennesker er flokkdyr, samme mentalitet gjør seg gjeldene i slike aksjer og handlemønsteret deretter. Når oppgangen begynte å avta, så begynte den enen etter den andre å skrive dritt om Funcom, trekke frem at de aldri har tjent penger, at de ikke klarer å lage spill som funker, osv osv. Det er delvise sannheter i mye av dette usikkerheten brer seg og det blir kamp om å komme seg ut igjen uten å tape for mye.
Nå er ikke jeg på trygg juridisk grunn her, men man kan gjøre “forskjellige trekk” som selskap under den forutsetning at det blir godkjent på EGF, men mer enn det kan jeg ikke opplyse om. Så det kan skje “ting” før EGF.
Funcom er ikke dumme, de vet at hvis de sier A og ikke B så blir det usikkerhet, nå skal jo lånet prissettes og da er det jo greit at kursen ikke er altfor høy, og så rulles det frem en grei løsning etter dette.
Ja tanken om at de ønsker en lavere kurs har streifet meg. Også med tanke på opsjoner til Rui Casais. Er dette årsak til framskyving av presentasjon så er det jo litt i grenseland da.
Men men tror fremdeles kursen kan gå. Mener kursen gjorde et lite hopp i dagene før sist gang strike price ble satt så det kan jo skje igjen.
Ja, på den annen side er det jo greit at de vil ha ut all informasjon i markedet når disse prisene settes, og jeg synes vi også har fått mye positiv fundamental informasjon. Kursen er tilbake dit den var før meldingen kom om at rapporten ble lagt tidligere, og oppgangen var jo sikkert delvis drevet av spekulasjon rundt oppkjøp eller ny stor partner osv. Det var sikkert derfor mange også ikke sikret gevinst fordi ingen ville stå uten aksjer dersom det faktisk kom frem noe veldig positivt (og kanskje noen som meg som har en langsiktig plan, men tror ikke det er altfor mange av oss i denne aksjen ).
Litt bekymringsverdig kursutvikling her nå, emiem bør komme kjapt her nå så både aksjonærene og selskapet etterhvert vet hva man kan forholde seg til.
Går kursen enda lenger ned og Funcom må sette en betydelig rabatt, så begynner det å bli lav kurs ettervert.
Hvem i alle dager skal bidra med 5-10 musd om ikke Jebsen eller andre multimilionærer skal gjøre det ??
Selskapet er mer spennende en noen gang, men finansiering må avklareses kjapt.
Som tidligere sagt, eg kjøper heller på kr 3 etter eg vet hva som skjer, enn å kjøpe nå.
I tillegg er eg litt sur fordi eg gamblet på Funcom i NM
Jeg ser ikke bort fra en tur ned til 0,8 eller lavere i påvente av emisjonen. Håper finansiering blir avklart snarest. Funcom trenger mye penger, og å hente inn ~70mill i en fortrinnsrettemisjon på nivåer under krona kan jeg ikke se på som fornuftig. Men som vi vet er det ikke så lett for Funcom å finne en partner i rettet emisjon. Jeg tørr ærlig talt ikke spå utfallet her, og avventer derfor inngang til emisjon blir satt.
Sett fra en annen vinkel, så har vi fått vite mer om planene til Funcom og q4. Kanskje kursen danner et gulv ved ca. 1,30 og vi får rekyl snart?
Yngve/Bagger er ikke på listen. Så han lyver så det renner av han.
Jeg skrev tidligere i dag at jeg mistenkte at Bagger selger nå og nettopp han var en del av grunnen til at kursen stupte nå siden 2.34 og hans melding her:
Innlegg av: 100 Bagger (28.01.16 15:33 ), lest 2024 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: FUNCOM Iiiiiiiikkk… Hva for snadder kommer i morgen !!
Nå ryker 2.34 dere…
YiiiiiHaaaaa!!!
Den nye listen beviser dette. For han er ikke på listen lengre. Og han Bagger har ikke en million aksjer. Han har ikke en halv million aksjer heller.
Det er greit å holde orden på hvordan top 20 aksjonærer selger og kjøper i en aksje som Funcom. Store bevegelser blant dem har faktisk noe å si for kursutviklingen. Jeg gidder ikke dra dere her inne inn i min krangel med han på HO, men akkurat dette silte jeg ut for dere fordi det er relevant.
@alex Hadde ikke du tidligere/ganske nylig sett en liste der Bagger var inne blant top 10?
Jeg bryr meg ikke så mye om 10Bagger eier 0.1% eller 1% av Funcom til tider. Tar alt med en klype salt fra den kanten. Trodde alle visste at han tradet ut og inn hele tiden. Tror ikke du kan tie ham heller : ) La oss heller se om vi kan finne ut hva som er potensiale for inntektene på dette Conan Exiles spillet alene. De andre spillene vet vi for lite om enda. Må vite sjanger osv.
Jeg tror som sagt at man kan bruke DayZ som et eksempel, men vi har jokeren at det er en kjent IP i tillegg. Det vet vi jo ikke helt hvordan slår ut enda. Lurer på hva det kan gjøre av forskjell?