24 dager igjen så har vi emisjonen, lurt å hoppe inn noen dager før hvis det tikkes under 80 øre jmf historiske bevegelser.
Nei det virker som han tror han slipper unna med “du har feil mann” taktikken hans. Men jeg vet at alle som leser gjennom den tråden der skjønner at det jeg sier er riktig. Og hvis de ikke skjønner det så er de ikke verdt å redde.
Morti, ikke dra inn dritten deres fra HO inn her da… vær så snill
Kursen i funcom er svært volatil som den alltid har vært. Funcom har nok en plan. En plan kan være å komme med videoer og annet snadder ofte for å bygge interesse hos potensielle spillere og investorer? Gjorde ikke funcom akkurat det med AoC forresten til stor suksess?
Og det er ikke sikkert at det rådet jeg fikk i dag fra proffer er det “riktige” (for maximal inntjening i funcom). Det vil nok komme rekyler og funcom har alltid vært meget nyhetssensitiv.
Det vi sjelden snakker om er volum man kjøper for, det er vesentlig på hva som er smart osv. Jeg har aksjer litt her og der, det meste jeg har hatt i Funcom er 150.000kr, nå om dagen er det mer rundt 50-100.000. Da er det greit å “smette” inn og ut. Si du har 1mill, da må du kanskje ta det over flere dager hvis du ikke skal drive opp kursen, da er det snart på tide å begynne?
Enig i det, har det lønnet seg tidligere å vente på emisjon i Funcom? Pleier de å kjøre emisjon på bunnen?
Eller i motsatt fall, mann skal ha ut en million, da også er det på tide å starte ?
God natt
Mange har ikke lyst å fortelle hvor mye de investerer for,men
for beløp 50-100 k kr kan man smette inn og ut hele tiden uten den helt store risikoen (hvis det utgjør 5-% av porteføljen). Det kan godt hende jeg har lyst å trade litt for mindre beløp. Har du lyst på en virkelig stor post kan det være lurt å bruke en megler, sjekke såkalte black pools, handle utenfor børsen, det fins flere måter slik at du slipper å dra opp kursen mange mange prosent pga. du vil ha en stor post på en dag.
Nei det har de aldri gjort, men de YA drawdownene kunne de jammen ha timet mer med kurstoppene. Noen av de kom på meget lave kurser av en eller annen grunn. Funcom har vært ekstremt dyktige i alle år med lovlige eller ulovlige midler å hente inn penger til lite rabatt.
Tror litt av greia var at de måtte ned til en lav kurs i løpet av perioden og det var derfor bedre for ya å kjøre det når kursen ikke var i en stigend trend. Jeg likte ikke YA og glad for at de skal hente inn penger på andre måter nå.
Var det sånn at så lenge avtalen med ya var, så kunne det ikke kjøres en ordinær emi ?
Hadde jo vert fint å tatt en emi på lmo hypen da den var i 6-7kr
Jeg tror ikke funcom våget noe emisjon pga økokrim-saken. YA stilte ingen kritiske spørsmål til inntjeningspotensiale etc.
Tradere som Storvestre påvirker kursen mye med å dumpe med den ene kontoen, for å kjøpe med den andre. Han har solgt seg ned med firmaet sitt (Nobelsystem Scandinavia) og kjøpt seg opp med sin private konto.
Slike (og de tror jeg det finnes nok av i Funcom) tror jeg påvirker kursen til selskapet mye.
Den lista der viser godt noe av problemet med funcom. Det er for få store eiere der, det er det som virkelig kunne fått dette til å løsne tror jeg. At noen seriøse f.eks. Starbreeze går inn i Funcom på eiersiden. Stor-fisker, hvor er dere?
Kanskje vi får Conan Properties inn på den lista
Tenkt det samme, siden de skal lage flere spill med deres property
Ja det hadde vært ok, jeg tror det er den store gjelda og Jebsens dominerende stilling som skremmer mange, det er i alle fall noe av problemet, det og manglende økonomiske resultater. Det er ikke sikkert at litt gjelds-sletting hadde vært dumt for kursutviklinga i det lange løp, men Jebsen vil nok ha pengene sine tilbake.
Er spent på om noen av innsiderne deltar i emisjonen. Kan det tenkes at rapporten framskyndes for å få ut informasjon slik at disse kan delta?

Tenkt det samme, siden de skal lage flere spill med deres property
Ja, samtidig har de warrants for 3.1millioner aksjer. Nok til en 3. plass på listen. Kjøper de, har de imidlertid ikke lov å selge før det er gått 6 måneder, og det er kun halvparten de får selge. Resten etter 12 måneder.
En utøvelse av disse kan fort bli en trigger.

eg tror ikke funcom våget noe emisjon pga økokrim-saken. YA stilte ingen kritiske spørsmål til inntjeningspotensiale etc.
Ikke bare det, men boten kunne fort blitt større hvis de hadde hatt mye penger på bok.