Skal innrømme at selv om jeg er langsiktig hadde en dag med oppgang i Funcom gjort seg i dag det hadde også vært positivt rent teknisk tvi tvi
Jeg tror helt ærlig dagen i dag sier mye om hvor vi skal ja, det kan hende vi skal ned litt i dag også, men da bør volumet ikke være mer enn ett par mill omsatt.
Det er jo abre tull at vi skal ned, fordi alle vet jo hvor kursen går mot sommeren. Det er vel ingen som tror kursen vil stå så lavt som nå til sommeren? Det har ikke en dritt å si om Funcom tjener penger eller ei, det eneste de skal gjøre nå er å fikse emisjon på en vettu måte, og gjøre som de alltid har gjort, da blir de som har aksjer i nåværende kurs “rike”
Det er å fikse en emisjon på en vettu måte som er problemet nå…
Når det er sagt, det var noen som nevnte volumet og strategi så er det en ting jeg vil si. Når jeg søkte råd i går fra finansiell ekspertise om inngangstidpunkt da er det snakk om en større investering som virkelig svir hvis funcom skulle feile. Ikke noe få prosent av porteføljen.
Alle vet hvor kursen skal mot sommeren når finansieringen er i orden
Pinglete omsetning rundt null, nå tror jeg det snart snur. Kanskje Bagger snart har dumpet de siste aksjene sine
Det ser ikke så godt ud på købssiden, men det kan jo hurtigt ændre sig
Ja på en god dag omsettes det vel for 18mnok? Noen hundre tusen her og der i boka er ikke så viktig
Det kan se ut som vi får rett i at det stopper litt opp nå på lavere volum. Er det som Koe sier at de kanskje kommer behind the scenes ref The Park, så er det ikke krise om det skulle duppe noen tiøringer, de kommer fort tilabke. Å treffe bunner og topper er vanskelig.
Kanskje den skal teste ut øvre grense på 1,4??
øvre grense 1.40?
Ville heller si at den skal opp igjen mot 2 kr neste gang…
Ja skal du være med helt til release denne gangen, tror jeg man må være innstilt på å snitte ned, snitte opp og ha penger til overs til emisjoner. Ikke lett…
Få som har råd her til å delta i den uansett. Forrige emisjon måtte man kjøpe for minimum 50000 euro… Eneste mulighet man har er å enten satse på at man får kjøpt rett etter emisjonen siden det er det som holder kursen nede, eller så må man kjøpe litt før hvis man tror at det blir for trangt 25. feb.
Mao. skal man ha 1000 aksjer så kan man vente, men skal man ha 100 000+ så er det noe annet : )
Våknet inatt å begynte å spekulere, vet, med litt Funcom interesse, så har vi jo en livlig fantasi.
Av tidligere børsmeldinger, er det jo kjent at Jebsen ønsker andre/ evt flere aktører inn, og gjerne inn for å frigjøre Jebsen.
Jebsen har også fått to stk inn in styre, Jebsen har og utatt forfall til 2016, men nå ble det altså kjent at forfall er utsatt til 2018, sist i q4
Så er Abg nå inne å skal være rådgiver for Funcom, dette betyr jo i praksis å hjelpe funcom med finansiering ved hjelp av ulike intrument.
Jebsen kan ikke delta i emi, uten å komme over budplikt, men dersom det viser seg nå at Abg har lykkes i å finne en 3. part investor, så kan Funcom fåreta en rettet emi, men først må fullmaktene godkjennes på Egf, når evt en større aktør ar bindet seg i en rettet emi, så kan Jebsen konventere gjeld til aksjer, uten hans andel øker enn den er pr. idag.
i dont kwow, mulig eg kjøper meg noen aksjer på den tanken der
Jeg har vært inne på den tanken jeg også og skrevet om det
Det er mange muligheter, men erfaringsmessig kommer det sjelden store fisker inn når et selskap er så presset som funcom er nå. Da må de være sikker på at dette går bra.
Kan han ikke? Det blir jo totalt flere aksjer i en emi?
“Jeg likte ikke YA og glad for at de skal hente inn penger på andre måter nå.”
Problemet er bare at dette alternativet ble valgt fordi de ikke fikk til en emisjon.
De har jo sondert markedet via megler i to år uten å få til emisjon, jeg tror en er avhengig av en løsning rundt den store gjelden før investorenes interesse vekkes. (delvis sanering/forutsigbar plan for konvertering gjeld/aksjer etc.).
Investorer vil jo ønske å få til profitt på investeringen sin, å pløye gjennom lånet til Jebsen på eventuelle senere kurs stigninger vil jo ikke bare utvanne investeringen betydelig men også kunne danne en solid sperre for kursoppgang.
Solgte meg ut her så snart nyheten kom da jeg skjønte at det var negative årsaker til fremskyndelse av presentasjonen.
Conan konseptet virker bra og kan jo bli en suksess, vurderer ny inngang når en ser at eventuell finansiering er på plass selv om jeg da risikerer å miste noe av oppgangen. Nå er risiko ekstremt høy slik jeg ser det.
Det kan bli bra, men jeg avventer nå og ser om de får til den kapital innsprøytning de har søkt de siste årene.
Dette er bare en av mangen teorier, men eg stusser litt på at funcom ikke allerede har annonsert en emi, blir vi tatt på senga ved å stå ute ???
De har jo naturligvis ikke kunnet annonsere noe de p.t. ikke har fått til.
Jo ha kan, men dersom Funcom skal hente så mye penger, så så Jebsen evt ta store deler av den, da eg tviler på at hovudtyngden av akjsonærene vi finner pr idag, er i stand til å putte 50 milioner i kassa til Funcom
med all respekt, eg kjenner jo ikke til hver enkelts økonomi
Når Jebsen velger å utsette lånene til 2018 og 2019, så er jeg uenig i at risikoen er skyhøy pr. i dag. Han velger ikke bare å utsette lånene et år, han velger å utsette de i 2-3 år for å gi Funcom ro til å gjøre det de gjør best - utvikle spill.
Hvis det virkelig er sånn at de ikke klarer å få til en emisjon (noe jeg betviler sterkt), vil fremdeles ikke Jebsen la firmet gå under, noe som er påpekt mange ganger før, og som har visst seg å stemme.
Nei jeg tror det er mer som kommer her som Kronn antyder.