Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Markedet kaster penger etter svenske utviklere, både gode og dårlige. Men de har jo en god branding “svenska spelundret”, og har flere suksesser å vise til. Men jeg personlig har mer tro på Funcom enn mange av de mindre svenske utviklerne.

1 Like

Hvis de finner en større investor så blir jeg ikke overrasket om et av kravene for å bli med på emisjonen vil være at Jebsen ikke får lov til å konvertere før etter at Conan Exiles er launchet.

Markedet kaster penger etter svenske utviklere, både gode og dårlige.
Men de har jo en god branding “svenska spelundret”, og har flere
suksesser å vise til. Men jeg personlig har mer tro på Funcom enn mange
av de mindre svenske utviklerne.

Det er ikke så mange svenske spillutviklere som har fått like mange penger kastet etter seg som det funcom har.

170 MUSD i akkumulerte tap nå.

Kanskje norske investorer burde bli flinkere til å kaste penger etter andre norske spillselskaper og ikke putte alt i funcom?

1 Like

Hvor mange svenske firma kan skryte av et slikt framførbart underskudd :wink:

4 Likes

Hvor mange svenske firma kan skryte av et slikt frmførbart underskudd

Som vi har diskutert mange ganger før er ikke dette underskuddet vært så mye(ca 0). Det er ikke mange selskap i verden i en posisjon til å utnytte det. Kanskje bare EA og Activision

1 Like

Funcom selv kan utnytte det så snart de har et stabilt overskudd.

1 Like

Når var sist gang FC hadde et stabilt overskudd ? :wink:

1 Like

Funcom trenger bare en suksess så vil alt endre seg. Jeg håper de får anledning til å prøve seg litt lengre. Den nye strategien er god og jeg tror Funcom var nærmere suksess med TSW enn mange tror. På et tidspunkt var det stor interesse blant mulige spillere og publishere. Jeg likte ideen med TSW og ideen med LMO, men det gikk ikke veien dessverre.

4 Likes

Det kommer vær tålmodig :slight_smile:

1 Like

Starbreeze hadde også et stort underskudd før PD2

3 Likes

Og Starbreeze…

1 Like

’ + Blizzard, Valve, Beteshda, Ubisoft, MS m/fl.

Og Starbreeze…

Starbreeze har ikke registret noe overskudd i Sveits, så det tviler jeg på. For å være helt ærlig tviler jeg på activiosn og EA kan nyttegjøre seg av underskuddet, men jeg vil ikke utelukke det.

’ + Blizzard, Valve, Beteshda, Ubisoft, MS m/fl.

Kanskje Valve? Kanskje MS? Høyst usanns. dog

Vad tror ni, kommer Funcom kanske med nyheter om nästa mindre spel innan 24e? Det ska ju ut 2(?) sådana också i år. Om inte annat så kanske datum för släppet av The Park till PS4/Xbox, eller både och?

Dom har ju klart en del verktyg för att kunna få upp kursen något innan emission och jag tänker mig även att folk är mer beredda att gå in i en emission om aktien har stigit veckorna innan… -.^

Sedan så tror jag FC har fått in en del (inte så mycket men en del) cash den här veckan också på deras slutförsäljning av Grand-Master pack till TSW samt nya subscribers på fredag när spelet får bättre sub-bonusar.

Ah, önskar att jag hade mer kapital så att jag kunde köpa på mig lite mer och vara med på emissionen men jag är låååååångt ifrån dom pengarna… xD

3 Likes

For å være helt ærlig med dere vitner punktene i Funcom EGF om en ganske stor mangel på selvinnsikt. 70 millioner aksjer for å hente mellom 5 og 10 MUSD?

De burde heller vært så ærlig å inrømme at ting har vært en katastrofe og gått direkte til en dumpingemisjon. MAKS 10 øre per aksje. 1000 millioner aksjer. Det ville utradert de eksisterende aksjonærene, noe funcom tross alt selv er ansvarlig for gjennom 1500 millioner nok i akkumulert tap. Men de ville iallefall kunne startet på nytt med blanke ark.

I stedet har de satset på å kjøre et skyhøyt spill. Om det går bra vil det være bedre for eksisterende aksjonærer, men sanns. for katastrofe er MYE større. Det er bare eksisterende aksjonærer som bør være fristet av en emisjon under de nåværende forhold. Og mest fordi de ikke har noe valg.

liten salgsvilje nedover da…ingen som skal dumpe litt ???

du får mine på 5 kr!

3 Likes

ok, bare legg dei ut, eg kommer :slight_smile:

1 Like

Om inte jag förstått det hela fel så rör det sig väl om att dom söker lov från ägarna att dela ut >upp till< 70mil aktier vid behov. Det är väl inte omöjligt att dom börjar med 7-10mil aktier för 1.5-2kr/st? Alltså, dom behöver ju inte så himla mycket för att klara sig fram tills att early access av Conan Exiles börjar till sommaren, typ 1-2MUSD, om dom får iväg 10mil aktier för 2kr/st så är ju det klart.

Har dom kvar möjligheten att ta en till nyemission senare upp till 60millioner aktier vid behov då? Eller måste dom gå tillbaka till ägarna för att få en ny prissättning?