Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

190mill. NOK

1 Like

190mill. NOK

Dvs at majoriteten av de 170 MUSD de har tapt ikke lenger er fremførbart noe sted

Det er et dramatisk forslag som jeg tror har svært liten sjangse for å bli vedtatt på EGF. Man bør prøve emisjon på et høyere nivå før man går til slike drastiske skritt.

Dette er feil, det er underskuddet et år, men det stemmer at 100 musd løp ut i 2015.

1 Like

De sier jo følgende :

Expected capital requirements

Minimum: 5M USD

• Allows for funding operations until Early Access launch of “Conan Exiles” in 2016
  • Allows for minimal internal restructuring expense for long term savings
  • Allows for 500T to 1M USD of marketing spend in 2016

• Target: 10M USD

• Allows for full funding of the development of all three games in 2016 and 2017
  • Allows for all of the planned restructuring activities for long term savings and efficiency
  • Allows for 1 to 3 Million USD marketing spend on the games released in 2016 and 2017
1 Like

Hvis Funcom får et overskudd på 20MUSD trenger de ikke skatte av det. Må da være verdt noe det.

2 Likes

Det er et dramatisk forslag som jeg tror har svært liten sjangse for å
bli vedtatt på EGF. Man bør prøve emisjon på et høyere nivå før man går
til slike drastiske skritt.

Det hadde vært på høy tid med litt dramatikk nå. Istedet for å bare fortsette som før. Det var det som reddet Starbreeze. De hadde 100 msek i akkumulert tap, og kjørte dumpingemisjon som de eksisterende aksjærene ikke var særlig happy med.

aiai, eg er pr nå eier av noen Funcom aksjer igjen, men tørr ikke noe stor lasting enda…

legger meg litt nedover, så tar eg imot om det dumpes

5 Likes

113 MUSD pluss underskuddet for 2015 (8 MUSD). Totalt ca 1 milliard NOK.

3 Likes

Ah jag hade missat det. My bad!

Ja jeg er klar over at denne redda Starbreeze + at de fikk en megasuksess med payday2 (jeg har selv nevnt det flere ganger), men la nå funcom prøve emisjon på et høyere nivå først. Feiler det og alt anna de prøver seg på kan dette være en siste mulighet (før konkurs).

3 Likes

Lol@delkop!

Det var da litt av noen feberfantasier om lav inngang da!

Emisjonen kommer snart på plass, ta det med ro. Det er noen store fisk som får et Funcom sprekkferdig for suksess og oppgang på et sølvfat…

:wink:

2 Likes

Ett sted mellom det du tror og det @delkop tror finner vi nok virkligheten! :smiley:

2 Likes

Lånet kan jo konverteres om til aksjer og ca 100 MNOK vil jo kunne danne en massiv kurssperre og utvanning av aksjonærer. Konverteringskursen justeres jo også nedover med jevne mellomrom. Det er derfor jeg tror at en må få til en løsning her for å kunne tiltrekke nye investorer.

De har siden 2013 via sin meglerpartner søkt å få til emisjoner uten hell. Og de har naturligvis også gjort det før presentasjonen nå sist uten å kunne melde om noe selve dagen.

Årsakene til dette er vel at investorer er lunkne grunnet at de på tross av 1MRD aksjonærkroner inn over tidligere år ikke har klart å få til spill som har tjent inn utviklingskostnadene, om de lykkes med å tiltrekke seg nye med Conan konseptet gjenstår å se.

Skulle de få til en emisjon så pleier det normalt bli til en brukbar rabatt i forhold til børs kursen.

Får de til en emisjon vil jeg gjette på at det vil kunne bli flere små enn en stor da jeg tror dette vil bli lettere å plassere og samtidig bedre kontant situasjonen og sette dem i stand til å drifte videre og samtidig kunne starte opp videre arbeider med spill utviklingen.

Får de til noe slikt vil jeg vurdere å gå inn igjen, men jeg vil gjerne se løsningen først.

Ett sted mellom det du tror og det @delkop tror finner vi nok virkligheten!

Jeg skriver jo ikke at det er det jeg tror. Det scenariet er jo umulig med det forslag som ligger framme til EGF.
Jeg skrev at det var det de BURDE ha gjort for å ha størst mulig sjangs til å få nye investorer og få snudd skuta.

1 Like

Det kommer raskt til kjøpere, når det er bevegelser i den…kan fort gå begge veier dette, nå har eg kjøpt litt idag, så håper jo på det nordgående sporet

1 Like

Enig i at dette er usannsynlig nå. De kunne ha kjørt en stor rabatt med fortrinnsrettsemisjon, men det er nok utelukket (bortsett fra som en siste løsning før konkurs) med tanke på at Jebsen som er største aksjonær i så fall måtte ut med ganske mye cash og han har allerede stor eksponering, dessuten ville strike price på lånene da ligge langt over markedskurs. Med tanke på dette og at jeg tror det er investorer på sidelinjen som er villig til å gå inn med kapital her på 1-2kroner så ser jeg ikke på det som noen dårlig løsning heller. Tvert i mot synes jeg mye taler for at både eksisterende og nye aksjonærer vil få en fin reise når dette er gjennomført (etter GF tror jeg).

1 Like

Strike price på lånene vil helt sikkert justeres ned (som tidligere).

Ser ut som at teknisk støtte nivå rundt 1,40 kr holder og tror vi ender rundt der i dag.

Kan bli en nydelig V formasjon dersom kursen fortsetter opp i morgen.

eksplosivt kalles det :slight_smile:

1 Like