Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hadde veldig lavt snitt på rundt krona før jeg kjøpte litt mer på 1,69 og 1,38. Er glad jeg fikk tak i litt mer på det nivået, nå håper jeg det går oppover forbi 2 kr igjen.

Det grunnleggende problemet med emisjonen og inngang på bunn er at vi ikke vet når den kommer. Vi kan alltids anta 10% rabatt, det er ikke uvanlig, så sånn sett hvis vi viste emisjonen kom i morgen burde vi solgt i dag. Men hva hvis den ikke kommer i morgen, men om 2 måneder etter at funcom har sluppet 5 videoer til og kursen er mye høyere. Da har man gått glipp av en fin inngang og 10% rabatt er en fattig trøst. Risikoen er lavere etter en emisjon det må nevnes.

Sjovt som holdningen til Funcom skifter i samme tempo som kursen skifter fra kæmpe minus til plus i løbet af minutter :wink:

Jeg holder fast i min plan denne gang og køber først når jeg ved mere omkring økonomien, hvad andre gør er op til dem selv og jeg ønsker dem held og lykke med deres valg!

2 Likes

Alle er vel egentlig enig i at den skal til himmels innen 9mnd. Vi er bare litt uenige om den skal ned en gang til før den skal til himmelen, men det spørs jo siden det er ventet mer nyheter denne måneden og det ser ut til at vi snudde på ~1,3 når de mest livredde fikk solgt. Etter 25. feb. skal alle som avventer inngang inn og da er det ingenting som holder igjen kursen slik jeg ser det.

1 Like

Tror ikke ALLE er enige om at den skal til himmels der er alt for mange faktorer som skal gå op i en højere enhed før det sker, men hvis DU er så sikker kan du jo bare belåne huset,sælge konen og pantsætte bilen så er du millionær inden året er gået :wink:

3 Likes

Vurderer det ja : )

Vi har tatt poenget ditt kammerat :slight_smile:

Nordmænd kan godt være lidt langsomtopfattende :wink:

1 Like

Medså mange mellomsparere som funcom har… (100k - 498k aksjer) over et vanvittig lavt snittvolum per dag. Kan du lett tjene noen kroner om du er flink til å trade. Noe jeg vet jeg ikke er.

Bare et vindpust treffer et soverom på bygda, flyr kursen opp og ned 10%

2 Likes

Er bra du sikrer deg at infoen når frem :slight_smile:

tok ett kjapt tapp i wbulk foresten

1 Like

Med lånet så har du innebygget gearing i aksjen, nesten som et bull produkt. Det er en av grunnene til at volatiliteten er så høy (men ikke den eneste).

1 Like

Godt du kom dig ud af wbulk, den falder bare videre… men holder øje med den… en rekyl kan komme

1 Like

Du merker fort når sterke investorer kommer på kjøpssiden. Noe gevinstsikring av deler av investeringen din før den tid, vil bare være med på å gjøre det resterende av beholdningen mer usikker

Jeg posisjonerer meg i forhold til emi så om det skulle dippe skikkelig så skal jeg øke med alt jeg har tilgjengelig

Jeg tenker at det viktigste er å tjene penger når jeg har rett, og så klart tape minst mulig (eller få en grei gevinst) selv når jeg tar feil fundamentalt feil. Jeg er mest redd for at jeg skal ha helt rett i min fundamentale analyse, men likevel gå glipp av en stor del av kursoppgangen på grunn av trading. Har opplevd at jeg har gjort gode lokale salg, men så har jeg kjøpt tilbake mindre, eller ikke fulgt med når jeg burde kjøpt igjen. Vil også bruke tiden på fundamental analyse eller teknisk analyse på litt sikt heller enn day trading (selv om det er morsomt å følge med litt på intradag også når jeg har tid, men uten å trade).

1 Like

Høres alt for risikabelt ut (med “alt jeg har tilgjengelig”). Feiler funcom-caset stygt er du fort omtrent ute av aksje-markedet. Historien er full av meglere og andre som har funnet sin ynglingsaksje som de gikk all in i. Det kan gå bra, men for endel gikk det veldig dårlig og de er ute av aksje-markedet i lang tid.

2 Likes

Ja, det kommer jo an på om man mener all tilgjengelig cash, men at man har 4-5 andre posisjoner samtidig, eller om man mener all-in i bare Funcom (det ville jeg ikke anbefale) :slight_smile:

1 Like

Er selvfølgelig enig i at man må ha litt is i magen når det er store bevegelser. Og å prøve å treffe hver topp og bunn med kjøp/salg er ikke en del av min strategi heller. Men jeg mener at det kan være smart å gevinstsikre når aksjen har gått bra en stund, og så heller se om den fortsetter videre opp, eller får en dupp. Mitt problem sist var at jeg “nektet” å sikre noe av gevinsten min, jeg var livredd for å måtte kjøpe meg inn 10 øre dyrere enn jeg solgte, om kursen hadde fortsatt oppover.

Det er i hvert fall den dyreste lærepengen jeg har fått. :slight_smile:

3 Likes