Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

vi er vel på linjen nå…?

signalet er først bekreftet ved brudd under på stort volum?

Hvem vet ? :slight_smile: Siden de ikke kjørte emisjon direkte etter presentasjonen så tror jeg den kommer etter EGF. Spørsmålet er jo hvor kursen ligger fram til emisjon og hvilken kurs emisjonen havner på. Jeg tror på minst 10% rabatt så ligger kursen på dagens nivå så blir det nok mulig å få aksjer til 1.30 .

Galskap satt i system :blush: Jeg tar litt gevinst i DNO og fyller på med litt FUNCOM i dag.

Vet ikke om dere husker Twitter meldingen hvor bylos poserte Behind The scenes til Conan produksjon. Kommer denne videoen rett rundt hjørnet?

Og fordi der kommer en video så skulle kursen stige?

Lyder skørt, men sådan går dagen i Funcom jo :wink:

God weekend til alle!!

Tror det fort kan komme en video. Antar den vil komme etter stengetid i så fall?

Når på dagen ble “What Is The Park”-videoen lagt ut? Noen som husker?

Kl 15.00

2 Likes

Du vet da vel hva som skjer da de kommer med oppdatering på spillet som MANGE har ventet på? God weekend blochster :grinning:

1 Like

Jo men det kan vel ikke være så nemt?

Så kan de vel bare smide 3-4 stk videoer ud og så sætte emi kursen umiddelbart efter :slightly_smiling:

Vupti så kører det

2 Likes

Vanskelig dette her. Er nå under snittet som jeg solgte meg ut på sist. Vurderer å laste opp igjen, men vanskelig å si om bunnen nå er nådd eller om vi skal enda litt lenger ned…

Dette er litt slik jeg tenker:

Jeg antar at det skjer noe rundt emi ETTER EGF. Derfor tor jeg det kommer kurstriggere før dette som kan booste kursen noe. Jeg tror Funcom lett kan stå i 4-5 kroner relativt kjapt når finansene er ordnet og frem mot lansering. Til sommeren vil ikke bare Conan Exiles ha figurert i diverse trailere, pressmeldinger osv, men vi vil trolig få vite mer om andre prosjekter og vi har sett lansering av The Park på konsoll.

Jeg tror ikke man skal gå all in nå, langt derifra. Men kanskje det er smart å kjøpe en 1/3 av hva man har lyst på nåværende tidspunkt? Skulle man bomme på bunnen så kan man alltids snitte ned.

Selv med stang ut så vil trolig kursen dobles fra dagens nivå hvis man ser på historien til Funcom. Skal vi tro på teknisk analyse, ja da må vi iallefall tro på historien - den har vært konsekvent til nå.

1 Like

hvor er det denne generalforsamlingen skal holde sted hen? Kan man Stemme over internet eller må man være der ?

Så, la oss si de kjører en emisjon på 50 millioner aksjer, og gjelden blir konvertert til aksjer (30-40 millioner aksjer til?). Vi har da totalt 92+50+35 = 177 millioner aksjer til 4-5kr, så da er Funcom verdsatt til 700-900 MNOK uten at de har levert noe som helst, kun på forventning. Greit nok, de vil være gjeldfrie, men jaggu er det priset inn suksess da!

1 Like

Fryktelig vanskelig å svare på hva som vil lønne seg. Kommer emisjonen på 1.2 er det helt ok, ender den på 0.6 er det ikke så gøy lenger for de som har aksjer med høyt snitt. Et annet spørsmål er også om funcom vil kjøre emisjon i pris-fastsettelses-perioden for opsjoner. Er ikke den 5 trading days før og etter GF?
Og skulle ikke emisjonen gå igjennom ved første forsøk er det fort natta.

Bare det konvertible bondet blir vel på 25,8 + 3,875 mill aksjer :slight_smile:

EDIT: forutsatt at strike ikke blir endret…

Det var ca der jeg var i dag også, men jeg antar vel egentlig at strike-prisen blir endret til å være i nærheten av dagens kurs?

Husk at det konvertible bondet bare er på 6200 USD (+ snart 3 år med renter ) og de har mer gjeld en det som kan konverteres :wink:

Tja, 4-5 kroner er vel et minimum før sommer antar jeg. Det er jo bare potensialet for 1 års inntekter tross alt. Jeg tror vi fort kan ligge på 12 kroner hvis FC får god dekning på Conan spillet og de som blir annonsert senere i media. Antar også at det blir god interesse for nyheter i år da Youtube teaser for Conan indikerer dette. Vi får svaret neste måned. Det blir spennende :slight_smile:

Det er så bra de beste i klasse leverer. Problemet er at Funcom aldri har vært best i klassen.

Ja men denne gangen blir det anderledes :wink:

2 Likes