Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

De beste leverer jo enda bedre enn dette igjen. Conan er en IP som selger så jeg ser ikke hva som skal velte dette relativt beskjedne estimatet. Funcom har jo egentlig tatt en skikkelig reboot i 2015 med UE4 og jeg har bare sett positive effekter av dette. De fleste aksjer er priset etter potensialet sitt. Sånn er det bare. Går potensialet opp så går kursen opp. Vi får vente å se da : )

Nettopp! :smiley:

Bedre enn 900MNOK i året i inntekter for den sjangeren? Snakker du om Minecraft da eller?

De fleste aksjer er priset til potensialet*riskfaktor. Det ser ut som du har satt riskfaktoren til 1 her. Hvis du ser på hva Funcom har levert tidligere, så burde den kanskje settes til 0,1? :wink:

3 Likes

Ingen selskap klarer å treffe med alle produkter. Funcom har tatt grep og endret strategi. Se på f.eks. på Starbreeze sin historie. Når man først treffer bra med et spill og en strategi så ordner det seg : )

Minecraft har vel solgt 10 ganger mer enn dette og det er en annen kategori, men poenget mitt var vel at potensiale til Funcom ligger i 2-3 mill solgte kopier av dette spillet. Så skal de gi ut to spill til, og så kommer nytt større spill igjen. Så potensialet er stort og strategien er spennende.

1 Like

hadde vært fun om Microsoft kjøpte Funcom :sunny:

Skulle det være grunn til å pisse i buksa slik man ser nå, helt tydelig enkeltpersoner som selger, er det for å knerte kursen og utløse litt “panikk” eller er det fordi man på fredag har mistet troen og selger? Jeg skjønner hvis det er med emi i bakhodet, ellers skjønner jeg det ikke. Den som lever får se, har kjøpte litt på 1.42 så satser jeg på at jeg vet best :slight_smile: Fikk fin gevinst på DNO så jeg tåler dippen i Funcom om så skulle skje :slight_smile:

4 Likes

Hva synes du om ditt kjøpt?

1 Like

Folk skal gøre hvad de føler er det bedste for dem og den risiko profil som de handler efter, jeg har valgt og være uden aktier i øjeblikket, at andre køber er jo op til dem :wink:

At Funcom er svært spændende i øjeblikket kan vi alle blive enige om!

2 Likes

like fornøyd som jeg var når jeg kjøpte over 2.

fikk nå ihvertfall snittet ned litt til

2 Likes

Hva tror du emisjonskurs blir. Vel jeg har sagt 7

Citat: Bagger på HO :wink:

5 Likes

sendte mail til funcom idag tidlig, ikke fått svar enda, men dei har vel nok med å svare alle som sender spørsmål ang emisjonen, så eg får vente til over helgen eg da

For ikke å være for optimistisk. La oss være konservativ 7/2 = 3.5 :slightly_smiling:

4 Likes

Tror som sagt målet er å utløse teknisk salgssignal slik at investtech kan komme med salgsanbefaling på mandag. Kommer det en god video i helga betyr det signalet lite sannsynligvis, uteblir den videoen får signalet nok større betydning.

2 Likes

Det blir fredags tilbud, å langt ned pressest den da??

1 Like

Jeg tror Funcom er våkne nok til å forstå at dersom kursen går fra 0.8 til 2,34 bare på en 50 sekunders cinematic av Conan Exiles announcement så forstår de også at de kan få kjørt kursen mye høyere og få til en mye bedre emisjon dersom de releaser litt mer nyheter.

99% sikker på at de ikke kjører emisjon før de neste 2 prosjektene også er annonsert.

(funcom har jo intet å tjene på å gjøre emisjon på lave kurser og de trenger vel en viss støtte av Jebsen for å få “lov”)

10 Likes

god helg, ser eg fikk den siste handelen idag…smart eller ikke, det vil tiden vise

6 Likes

Smart! :grinning:

Håper det, dro inn noen flere Iox’er også idag, tror eg lever litt farlig

2 Likes

Ser ingen som har nevnt så mye om valg av lanseringsdato. Det feilet de jo voldsomt med både i tsw og lmo. Helt håpløst var det! Nå sier de lansering av EA om sommeren. Skeptisk.

Har noen sett på hvilke spill som muligens skal lanseres i sommer? Jeg håper det ikke blir samtidig som alt for mange av disse. Sommerstid er det ofte færre kunder å kjempe om. Her noen av de som er interessante å følge med på:

Ark: Survival Evolved —> juni (full release)
DayZ —> TBA (full release)
The Witcher 3: Wild Hunt — Blood and Wine —>TBA
The Solus project --> Full lansering Mai/juni. EA 18.februar.
The Technomancer —> TBA
World of Warcraft: Legion —> release date was announced to be on or before September 21, 2016.

1 Like

Smart å si til sommeren, da kan de drøye til september, men kommer det før så blir markedet positivt overrasket :+1:

1 Like