Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Tror vi har forskjellige definisjoner på hva som er OK :wink: Hadde det nærmet seg topp100 så hadde det vært OK :slight_smile:

EDIT: Viser nok uansett at det er mye bedre for FC å kjøre salg når de ikke konkurrerer med ørten andre spill

2 Likes

Vel nå er det vel ikke sånn at Funcom bare kan bestemme at de skal være featured hos Valve i et midutkesalg. Det er noe de må avtale med Valve og det er sikkert ikke sånn at alle kan være det til alle mulige slags tider. Det ville tatt bort litt av effekten med salgene utenom.

Og om du har en favorittmaling og all malingen i butikken er til salgs. Hva kjøper du da? All mallingen selger nok bedre enn ellers, selv om noen kanskje hevder seg bedre.

1 Like

Virker som grafen ikke er oppdatert for i dag så jeg fikk ikke brukt grafverktøyet.

Men se her, den ligger fortsatt greit over

3 Likes

Ellingsen:
We just had a really fun internal play test of #ConanExiles here at the Funcom studio. I got to build a -really- tall tower!

Svar fra bylos:
@ErlingE I don’t want to imply that you’re compensating for something… But I totally just did :slight_smile:

@joelbylos When you can’t afford a Ferrari, the only reasonable fallback is building really tall and impressive make-believe towers.

Virker som ett trivelig miljø :joy:

4 Likes

Bilde fra intern testing

4 Likes

Hmm. Dette kan bli spennende rent teknisk, falske brudd forekommer også:
siterer:
For å ha sannsynlighetene på sin side bør man vente til aksjekursen
har kommet rundt fem% nedenfor halslinjen før man eventuelt setter en
short i aksjen. Ofte får man en test av halslinjen rett etter bruddet.

Det er da en glimrende sjanse til å komme seg ut av aksjen for å unngå
et større tap, eller få en ny sjanse for å sette en short i aksjen.
Forventet kursendring er høyden fra toppen av hode ned til
halslinjen. hvis det da er dannet en hode og skulder formasjon hvor hode
er 10 kroner høyere en halslinjen vil minimum kursendring være på
cirka 10 kroner etter brudd ned fra halslinjen.

Dette er jo selvfølgelig
ikke noen absolutte tall og det forekommer både større og mindre fall
enn dette.
Bryter aksjen opp igjennom halslinjen etter at den først har brutt
ned har vi fått en falskt brudd. falskt brudd forekommer noen ganger og
da er grunnlaget for å selge aksjen borte og man bør da vurdere å dekke
inn sin short posisjon, for å ikke gå på et større tap. det anbefales at
man dekker inn shorten hvis aksjen stiger over høyre skulder.
Formasjonen regnes som brutt når kursen til aksjen stiger over høyre skulder.

2 Likes

Si en sitter med 500k aksjer, kursen står i 1.40 og man legger 350k for salg på 1.30 i sluttauksjonen ,da kan fort kursen stå der på en rolig dag. Sa vil kursen ha brutt større og videre nedgang indikeres. Samme andre veien, noen kjøper opp kursen på “på en teknisk riktig sted”. Jeg kjøper det ikke i Funcoms tilfelle, fordi det kan så lett manipuleres.

Derfor må det minimum skje på høyt volum, eller betyr det ikke en døyt i mine øyne

Det som faktisk er stå er at veldig mange EA spill er veldig uferdige når de går til EA. Noen er riktignok mer ferdige enn andre. Det varierer fra tilnærmet ferdige spill til Alpha/beta stadie. De fleste på tidlig beta stadiet. Tror ikke du skal overvurdere hvor mye Funcom kommer til å klare å få på plass før EA. Men med updates 2 ganger i mnd er det noen nøkkelting som må være bra om det skal bli populært. Bare se f.eks spill som The Forrest/DayZ/Ark hele tiden introduserer noe nytt. Når de mener spillet er bra nok til å kalles ferdig 1.0 så får salget både en boost og ny runde med omtale/reviews i alle medier. Deretter begynner de på 2.0. Så i den nye spillindustrien er det nettopp slike spill Funcom bør holde seg til. De har vist at de står i det “in the long run”. Det som blir spennende og viktig er om Funcom i utgangspunktet har laget gode machanics generelt og for combat spesielt. Ellers er det viktig med interessant historie, minst mulig bugs, bra grafikk og det å forbedre etablerte praksiser innenfor typiske ting som f.eks. chat, gruppe mechanisme, trading design, traveling/exploring, questing, character creation, skill wheel, inntjeningsmodell, solo vs gruppe vennlig, bygge mechanics/variasjon, spec demands med mer.

Jeg tror faktisk Funcom kommer til å ha spillet “mer eller mindre ferdig” til Early Access. Grunnen til det er at jeg tror de har spart utviklingstid på gjenbruk, samt at Joel Bylos er director. Har fulgt Joel Bylos en stund, og han er ikke typen til å slippe et uferdig spill - selv på early access. Det er nødt til å være så spillbart som mulig ved release for å fange interessen til mange nok.

Husk at reviews gis også på early access. Disse må være best mulig.

6 Likes

Ja enig i det og håper du har rett. Men ting tar tid. Å identifisere bugs tar tid. Det skal jo lages en del ny mekanikker også. Funcom har ikke laget survival spill før.

2 Likes

Nei mente ikke at det skulle være 100 prosent ferdig. Men det bør være ferdig nok til å få full score på reviews. Klart de legger til etter hvert. Blant annet ville man ikke kunne bruke mounts i kamp ved release.

1 Like

Helst sånn:

Og ikke sånn:

Heller ikke sånn:

Anbefaler også å lese denne rapporten:

"Early Access is the launch, treat it this way

You only launch your game on Steam once, so even if you are releasing an Early Access game, it should be more or less feature-complete and playable from the beginning till the end without any game breaking bugs."

2 Likes

Det er dette som er viktig og som lå bak de høye plasseringene sist (ikke bare salget i seg selv). Hmm lurer på hva som bestemmer om man havner der.

2 Likes

" Jeg synes det kjøpet på 1.44 var veldig unødvendig!!! "

Det var det nok sikkert, men hva legger du i det ?

2 Likes

Lar$en sneik seg forbi meg i aksje-nm :smiley:

4 Likes

Beklager, eg kan presse Funcom nedigjen i morgen ? :wink:

Edit : eg ser du har Iox der, så eg antar du er forbi han igjen iløpet av uka lell :wink:

3 Likes

Greit nok at det står dette her, men det motsatte har vel vært praksis i 80-90 % av spillene som har vært lansert på EA til nå.

1 Like