Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

31.3 er naturligvis datoen jeg sikter til over her rundt antatt kasse beholdning…

Dont worry, de får satt emisjonen! Det har ikke vært noe desperasjon å spore i diskusjonene. Jeg regner med den blir satt rett etter EGF

:wink:

2 Likes

Det kommer ikke til å stå på en million til eller fra i kassa tror jeg, den likviditetsproblematikken lar seg løse på en eller annen måte. De har nok også fått ut en del fra det vellykkete januar-salget.

Så spørsmålet er om man tror de klarer å hente inn frisk kapital for å utvikle Conan Exiles (og eventuelt de to andre spillene). Jeg tror jo de fikser dette, men det er veldig subjektivt og ingenting man kan bevise objektivt den ene eller andre veien. Så klart skal man ikke investere her hvis man ikke tror de klarer å samle kapital, her får man gjøre seg opp sin egen mening. Jeg vet hva jeg selv tror.

Har de kommunisert til markedet før nå sist at de hr forsøkt å gjennomføre en emisjon?

Edit: Nå har de imidlertid gått ut og sagt at vi ønsker å hente minimum 5musd til utvikling og utgivelse av CE.

1 Like

Og 2,5 % får de garantert av meg. Om jeg er da så heldig å være med…

4 Likes

Da trenger vi bare 39 til som vil gå inn med samme sum :slight_smile:

2 Likes

PAS tar et jafs

Helt enig her, noen få millioner må det være mulig å få løst på en eller annen måte. Jebsen kan f.eks. selge noen få aksjer og så konvertere litt av lånet til aksjer hvis det virkelig skulle være kritisk. Selge og så konvertere for å unngå å utløse budplikt. Jebsen er nærme budplikt, men husker ikke hvor nærme. Kan godt hende han kan konvertere litt allerede.

1 Like

Kommer del 2 av “behind the scenes” videoen før eller etter EGF tro? Ikke noe nytt på Instagram/twitter foreløpig.

1 Like

Var det ikke en ny trailer på gang? Vil gjerne at de åpner TP presale snart

jo, stemmer det, hvor stod det, instagram?

Facebook

Eller det ja :slight_smile: må jo være inne med litt mer kanskje da? Den kan bli fet, sloss scene osv

Det er jammen ikke mange aksjer for salg…

1 Like

5 handelsdager før og 5 dager etter EGF er prissettingsperioden for konvertibelt lån og opsjoner til ledelsen hvis jeg husker riktig. Forventer ingen store positive nyheter i denne perioden. Litt sleipt hvis det kjøres emisjon i denne perioden. Egentlig en fin test for funcoms ledelse dette…

1 Like

5 dager før var prissetting av lånet tror jeg, vi får håpe kursen er høy

1 Like
4 Likes
3 Likes

Merknad: Nå referer pump og dump her til at man pumpet markedet med feil informasjon for så å selge ulovlig på topp. Det er ikke snakk om PAS-aksje-kjøp-teknikker arrangert av Funcom. Den ultimate funcom-konspirasjonsteori?

1 Like

I dag var Kickstarter i gang for nytt penn og papir rollespill Conan:

https://www.kickstarter.com/projects/modiphius/robert-e-howards-conan-roleplaying-game

https://www.kickstarter.com/projects/modiphius/robert-e-howards-conan-roleplaying-game

Ser ut som de klarer målet sitt greit og veldig fint at dette blir lansert i juli da jeg vet om i hvertfall ett annet Conan produkt som blir lansert i denne perioden :slight_smile:

3 Likes