Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

PAS kjører sitt eget løp, men jeg har kommet fram til at de har tjent veldig mye på å trade Funcom.

Hvis du selger til PAS eller kjøper fra de er sannsynligheten stor for at du gjør en dårlig handel (i det korte perspektivet).

3 Likes

Glad for at disse bajasene er ute av selskapet.

5 Likes

Funcom er ute etter UI programmerer til CE.

Får virkelig ikke inntrykket av at konkurs er neste stopp i funcom for tida… Det er en ny giv i selskapet nå.

3 Likes

Det har vi jo sagt hele veien, det er bare ytringer fra baissegjengen det :slight_smile: økonomisk stramt ja, men konkurs neppe. “Vil du begynne å jobbe her? Vi tror ikke vi går konkurs enda iallefall”.

Det er en ny stilling der, men det er ikke UI programmerer. Tror det er character artist som er lagt til i dag, men litt usikker på om jeg husker riktig.

Edit:
Det var character artist ja. Funcom utvider :slightly_smiling:
https://twitter.com/witchingbones/status/699578264508039168

1 Like

Han har vel 25 millioner aksjer av 92,2mill nå. Er budplikt på 30%?

2 Likes

Ser ut som Funcom har et samarbeid med Modiphius,
http://www.ageofconan.com/news/all_new_conan_tabletop_roleplaying_game_kickstarter_has_just_begun

"Anyone who joins the Kickstarter and gets the core rulebook in PDF or more (pledge $15 and above) will also get the Age of Conan: Adventures in an Age Undreamed of Pack. This contains 5 XP Potions (double XP gain for 12 hours) and four powerful starter armor sets (Swashbuckler, Buccaneer, Marauder and Pirate) which can be claimed in Age of Conan: Unchained.

Fans of Age of Conan: Unchained and our upcoming game CONAN EXILES should also keep their eyes open for awesome stretch goals, which will be revealed as the Kickstarter progresses.

Funcom is very excited to be working with Modiphius Entertainment and we wish them great luck with their Kickstarter for Robert E. Howard’s Conan: Adventures in an Age Undreamed Of."

Spennende med framtidige stretch goals som har tilknytning til AOC/CE.

Kickstarter hjelper til:
https://twitter.com/Kickstartsucces/status/699644266029707264

5 Likes

“Den som gjennom erverv blir eier av aksjer som representerer mer enn 1/3 av stemmene i et norsk selskap hvis aksjer er notert på norsk regulert marked (notert selskap), plikter å gi tilbud om kjøp av de øvrige aksjene i selskapet. Tilbudsplikten bortfaller dersom det foretas salg i samsvar med § 6-8, jf. § 6-9.”

2 Likes

Har en av de tiltalte begynt å jobbe hos gamle venner?

2 Likes

det neste for rtg etter dreamfall chapters er vel draugen som de har fått støtte til allerede.de kan jo prøve en kickstarter her også

1 Like

Er du samme duden som skriver under Hawik på HO? Ser du har senket mål på kurs til 40 øre. HAHA. Hvor lenge skal jeg vente engentlig? på 40 øre mener jeg!

1 Like

Likte denne her. Er nok en del der ute som vil kjøpe for 1 år bare for å få belønningene.
"Q: I really want the 1-year reward items! Will I have to wait a whole year to get them?

Loyalty Rewards are awarded at the time of purchase! For example: If you purchase 1 year (360 days) of Membership, you instantly receive a year’s worth of rewards!"

https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?95696-Membership-Update-FAQ

3 Likes
4 Likes

Som om det å skape “ny jus” er helt helt fjernt i norsk rett… Med tanke på utviklingen finansmarkedet har hatt de siste årene, er det vel ikke rart at påtalemyndighetene ønsker en avklaring på et klart grensetilfelle av innsidehandel.

3 Likes

Hallo det kom som en total overraskelse. Det var bare flaks at Aas trakk seg som CEO og lempet ut aksjer for 2.5 millioner rett før lansering :slight_smile:

"- Jeg visste ikke noe om salgstallene før meldingen fra Funcom 10. august. Da jeg fikk se den meldingen, ble jeg ganske rystet, sier Aas til E24.no "

"Og det påfallende tidspunktet for avgangen hans skal visst ikke være en alarmbjelle:

• Jeg mener at timingen er riktig. Om tre til seks uker vet vi hvordan det har gått med lanseringen. Markedskampanjen er lagt. Tidlig tilgang har gått bra, hevdet han."
2 Likes

Nå vil jeg ikke kalle dette et grensetilfelle. Det er jo helt opplagt at de solgte på innsideinformasjon.

1 Like

Begrepet ble brukt av hensyn til at saken ikke er oppklart og i relasjon til forsvarerens argumentasjon. Hva gjelder min egen oppfatning er vi nok veldig enig!

3 Likes

tattca 250k på ett par minutt nå, skjer det noe?