Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før “sperrepostene” på 1.60 og 1.61 forsvinner hvis det begynens å spise litt av de :slight_smile:

Begynt såvidt nå! Ellers er det jo så godt som helt tomt på salgssiden videre oppover…

Det fyller seg nok opp etterhvert som vi klatrer, dumt hvis vi nå skulle plutselig stikke opp 50øre på 200k i volum, liksom ikke så varig :slight_smile: Småklatring hver dag er artigere, det er umulig å vite når du skal både kjøpe eller selge. Panikksalg åpner for kjøp, hausseoppgang åpner for salg.

4 Likes

kjøpte meg en gaming pc. Har egentlig ikke tid til så mye spill. Men må jo teste div. Hadde ikke trodd at jeg skulle bli hekta på Tsw. kan ikke fatte og begripe at ikke Tsw selger mer. Det er jo et meget bra spill. Men hadde selv store problemer å logge meg på gjennom steam. Har mer trua nå. Om de kan lage flere mindre spill fra denne plattformen, som med Park. Make it Moore simpel. Cash i bingen

4 Likes

Noen som hvet hvor mye det kostet å utvikle Tsw? Aoc var vel rundt 200 millioner.

300millioner ++ budsjettet sprakk for å si det sånn

Hvor har du 200 millioner fra?

Fra Wikipedia…

2 Likes

TSW kostet noe lignende å utvikle.

“Utviklingen av «The Secret World» koster rundt 30 - 35 millioner dollar, mellom 180 og 210 millioner norske kroner. Det er omtrent det samme budsjettet som for «Age of Conan», skriver Dagens Næringsliv.”

Kjapp googling nesten 300 millioner som sagtlengre opp, jeg har skrevet tidligere ett sted enten her eller på HO at utvilingen passerte 300 millioner. EDIT: dvs kostandene forbundet med spillet passerte tidlig 300 millioner.

Derfor er det så spennende nå med CE og hva de får til der, fordi om det blirvisuelt fint og godt innhold så har det en utviklingsramme på 1/4 -1/5 del av TSW.

2 Likes

Ja med disse plattformene mener jeg absolutt at funcom er en meget god case… Med dagens Mcap på ca 140 millioner.

Tror det skjedde noe her nettopp

1 Like

ned igjen nå, blir nok liggende rundt 1.60 fremover til melding nå, rart om den skal gå særlig mer foreløpig

2 Likes

Tror det nærmer seg tid for emisjon. Ser ut som om de tar en ny ringerunde nå for å sjekke at interessen fortsatt er der.

5 Likes

Er du med?

Jeg er med hvis rabatten blir OK :wink: Slik som jeg tolker de så er det noen som er redd for at Jebsen kommer til å konvertere etter emisjon/før CE release så kan være at det kommer noen begrensninger på når han kan konvertere.

3 Likes

Hva var konverteringskursen, 1.55ish?
Vil det da si at kursen vil få problemer med å ta seg over 1.55ish på kort sikt hvis han konverterer på kort sikt?

Det trodde Me på hegnar også under LMO-tiden. Ville tilstander og Jebsen konverterte og ferdig med det. Det fikk ikke noe særlig innvirkning på kursen kortsiktig eller langsiktig.

2 Likes

Konverterer han så kommer han sannsynligvis til å selge litt også så det vil helt klart påvirke kursen. Om 1.55 blir en sperre kan jo diskuteres siden finansieringsproblemene vil være løst etter en emisjon+konvertering

3 Likes

Man har jo alltid lyst å “slå” markedet, tenker på hvordan ordlyden av emisjonen er, og hvordan markedet tar den. Tradisjonelt sett reagerer Funcoms aksjonærer negativt på 2 typer meldinger, den som ER negativ og den de ikke forstår innholdet i, ad pisser de på seg!

Jeg mener jo i ordnede former skal Funcom opp på melding om fulltegnet emisjon da økonomien er sikret ikke sant? Men hvordan reagerer markedet?

Skal jeg sitte med de jeg har eller skal jeg kjøpe mer nå, eller vente til eminyheten slår inn, vurdere da og eventuelt kjøpe mer på en liten dipp?

Hva tenker dere?

1 Like