joda, mye volum som blir spist opp da, men de største volumene ble kjøpt mellom 4-6 kroner. Skal mye til før prisen er over dette nivået
Volum med trading. Tviler på det sitter så mange med snitt på 4 kroner.
Det skal kanskje mindre til før kursen går enn du tror. For omtrent akkurat to år siden gikk Funcom fra 1,8 til 5,4 på en måned. Dette skjer med en gang folk skal posisjonere seg…
For en måned siden gikk Funcom fra 2,26 til 1,25 på mindre enn to uker. Det skjer med en gang folk skal sikre gevinst.
Det er riktig det, så lenge det går opp på luft kan det gå rett ned igjen.
Men nå er ikke tiden for gevinstsikring, er det vel?
Tjah, det er fortsatt ingen som vet hvordan Funcom fikser finansieringen. Hvis du har troen på at det går bra, så er det bare å sitte. Ellers? Oppgangen nå er jo på null nyheter, så hvis du ikke har troen på at finansieringsavtalen blir bra så er det et fint tidspunkt å sikre gevinst på.
Det skal sies at jeg er ganske så perma-bear til Funcom, det er blitt noe bedre etter Conan-avtalen, men de må nesten få finansieringen på plass før jeg er happy. Inntil videre er Funcom først og fremst en aksje som lopper småsparere for penger til litt større fisk.
Dette tror jeg er riktig dersom du trader, selvsagt er det noen som tjener på det, men det sier seg selv at alle ikke tjener på det (selv om man lett kan få det inntrykket når man leser på fora, men det er jo gjerne suksess historiene som kommer frem). PAS for eksempel har jeg sett tjent mange kroner og dette kommer gjerne fra småsparere.
Derfor er min strategi å gjøre meg opp en fundamental mening og forsøke få en billig inngang, men ikke nødvendigvis trade ut og inn på hver topp og bunn. Det er jo nettopp ved at man prøver å time topper og bunner at man utsetter seg for risikoen for å bli loppet av storfiskene (eller i beste fall kan man loppe andre). I stedet kan man selvsagt tape penger ved å få fundamentalt feil, men det kan man ikke skylde på noen andre for. Det kan være uflaks eller at man har gjort en feil analyse.
Etter i morgen er prisen på opsjonene til Rui Casais satt. Da kanskje det begynner å skje ting igjen.
Funcom har dessuten bare 29 dager på seg til å få The Park lansert til PS4/X1.
Hatten af for din langsigtighed!
Sjældent man ser folk er tro mod deres plan/visioner har selv lagt stilen om i 2016 og handler meget mere med kynisme og coolnees end og lade mig rive med på diverse raketter og andet skrammel som ikke er blevet studeret nøje først !
Kom nu med den emi Funcom!!!
Jeg har kapital og lyst/mod på og være med igen, men holder mig til mig plan (begynder dog og blive utålmodig)
Og tillykke med de sidste par dages optur til dem med aktier
Mye fornuftig i det Holmes sier. Likevel må hver og en finne sin styrke. Hvis du ikke er en tallknuser, som meg, så er det bare å glemme å handle på fundamentale forhold. Har noen her prøv å lese regnskapet til Storebrand?
Det finnes metoder for oss likevel. TA trading av forskjellige varianter. Kjøp billig og selg dyrere. Kutt tapene tidlig. Tolk psykologien rundt en aksje. Se trender. Utnytt panikksalg. Gap trading. Osv. Er alle brukende metoder.
Edit: Og så må jeg ikke glemme den beste metoden av alle. Den vi alle tror vi er unike på. Det å spå fremtiden er jo en slags metode. Hvilken bransje vil det være best å sitte i? Bio og tech…
Bliver næsten poetisk og handle aktier
Igjen og igjen kommer disse argumentene om at ja, jeg skal kjøpe så fort jeg vet noe mer, eller så fort finansieringen er i orden… tror dere at dere er de eneste som tenker slik? Selsagt ikke, den reduserte risikoen vil umiddelbart gi seg utslag i kursen!
Og imens kryper kursen oppover og oppover…
Jeg hadde trodd de ville slippe denne neste traileren denne uka. Synes det er litt vel sleip om de også skal vente med den til neste uke… Men til neste uke-da kommer morsomme nyheter! (Tror jeg)
Har prøvet og forklare mine valg mange gange før,også for dig og skal gøre det kort igen for din skyld jeg har haft Funcom aktier købt på 0,97 og solgt på 1,40-1,65 derefter har jeg været ude og afventer afklaring på økonomien, kommer jeg ind for “sent” så betragter jeg den “tabte” fortjeneste som en slags forsikring (mod kursfald og udvanding) anyway så så er det procenterne efter købet jeg betragter som vigtige og så er det jo ligemeget om jeg køber på 1 eller 3 ikke?
Og sidde all in i Funcom betragter jeg som vældig letsindigt og yderst risikabelt (specielt hvis du har så mange aktier som du påstår)
Vil bare takke alle for saklig og bra debatt!
Kan godt tenke meg en dipp ned igjen så skal jeg handle
Den reduserte risikoen vil kun gi positivt utslag i kursen, hvis finansieringsavtalen blir sett på som bra for eksisterende aksjonærer. Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan ta dette for gitt.
Risikoen som er priset inn i aksjen (eller burde vært det) er at en evt emisjon f.eks vil skje på 50øre eller en krone, i stedet for f.eks med 10% rabatt fra dagens kurs.
Jeg tror ikke småsparerene som taper pengene sine er ute etter å gjøre en trade, men de ser aksjen gå opp, ser positive nyheter om Funcom, kjøper aksje for dyrt og selger seg ned med tap når de ser de har kjøpt nok et luftslott. De som taper pengene er jo de som er langsiktige og har sittet over launch av AoC/TSW/LMO.
Det var nok ikke så veldig mange av småsparerene som så og/eller fikk med seg Conan-avtalen som du gjorde det og kjøpte på den. De fleste kjøpte på hypen som kom når Funcom presenterte CE.
Btw, så er volumet Funcom har steget på den siste tiden relativt lavt. Ikke Kitron-lavt, men lavt.
http://netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=FUNCOM.OSE
Det stemmer, det er mange som sitter på gjerdet og venter på emisjon, og de som har solgt seg ut i frykt for emisjonen er vel nå ute, så da blir det dette volumet mens vi venter på neste nyhet, og det vil jo trolig avgjøre videre retning.
Fordelen av å følge ett selskap som Funcom er at man fanger opp de viktige aspektene før resten.
Jeg er fullstendig klar over at jeg kan “tape” 20-30% på en dårlig nyhet, samme andre veien. Jeg har heller ikke dårlig samvittighet hvis noen taper penger på feil kjøp eller de som biter på hauss, det er en del av gamet. MEN, jeg føler jeg spiller spillet fair. Jeg er ærlig i mine meninger og står for det jeg skriver og sier. Jeg håper de som står utenfor nå ikke får billig inngang, det skal svi å komme inn i Funcom når vi dundrer forbi 2 kroner innen kort tid.
Jeg har tippet emi på 2.5 kroner så får vi se hvor mye jeg bommer
Uten nyheter i morgen går vi sikkert forbi 1.75 og da er det plutselig teknisk som mange tror på, skal vi ta 2 kroner innen utgangen av neste uke, det vil nesten være for meget. Men jeg tar i mot alle kroner jeg kan få
Nogle som ved om “manden vi ikke må nævne” har aktier i Funcom i øjeblikket?