Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hvorfor denne besettelsen av denne person??

Hvorfor denne besættelse af Funcom? :wink:

(Var bare nysgerring da jeg ikke har fulgt med på Funcom trådene længe)

T-Bag har aksjer men er nok ikke topp 10. (Ifølge statistikken)

1 Like

Leste litt på hegnar, hvem er 100 beggar? Lol

1 Like

Måske “manden vi ikke må nævne” :grin:

1 Like

Spør dere følgende: vil Funcom ha nytte av høyere kurs mtp den kommende emisjon? Vil en ny trailer påvirke kursen opp? Vil det være snart å komme med denne og annet før emisjon, mtp å skape interesse og vise kvaliteten på prosjektet, mer kjøtt på beina til potensielle aksjonæter slik at emisjonen enklere kan gjennomføres? Eller er Funcom ledelsen blåst når det kommer til strategiske valg slik at de kaster terning på hva som skal komme først?

Stupid questions but yet so important…

1 Like

Hvis Funcom kunne velge, så hadde de kjørt emisjonen på 15kr som før TSW launchen eller 30ish kroner som før AoC launchen. Hvorfor har de ikke gjort det nå? Fordi det er ganske så hardt å få noen til å satse seriøse penger i et firma som har brent en milliard kroner uten å sitte igjen med stort…

Hvis Funcom får kjørt en emisjon på mer enn en krone, så tror jeg de er godt fornøyde. 2kr ville vært jackpot, mens 50øre vil gjøre det rimelig surt.

1 Like

Hvad gav den sidste trailer kursen? svar ingenting

Pengene hænger ikke på træerne mere og det ser ud til at det er svært og skaffe penge, de ringede for 1 måned siden ref flere her på siden og nu ringer de igen? det lyder ikke umiddelbart på mig som om at der er den store opbakning

Anyway nok for mig i dag, godnat herfra

Det er derfor de venter med å kjøre til de får vist mer, hvis de har mulighet økonomisk og er smarte. Kassa skulle i følge mange være tom nå, but still going…

Blochster, traileren sådde ett frø som gjør de skeptiske mer spent, de uvitende mer nysgjerrige og de positive mer sikre på at noe fint er i ferd med å skje :blush:

God natt!

Funcom skrev i Q4 rapporten:

The cash position decreased from USD 1,106
thousand at the end of 3Q15 to USD 616 thousand
at the end of 4Q15

Mao, en cashburn på 1106-616 = 490TUSD i kvartalet, eller 5,36TUSD i cashburn om dagen. Det skulle gi dem ca 115 dager, eller til ca 25. april før de er tomme for penger, hvis de fortsetter med samme cashburn. De trenger virkelig å få på plass emisjonen.

Man kan jo anta at de har penger ett par uker til mtp gode salget, og The Park kan utsette emisjonen ytterligere men at de må hente penger sier deg selv. Men da får de hentet til kurs 2.5 da kursen står i over 3 om en mnd tid :wink:

Skal ikke si meg uenig med deg, men stiller spørsmålet ;

Hvorffor skal noen betale 2,5 i en emi, når en kan handle nå til 1,6-1,7
Konverteringspris til Jebsen er ca 1,5 hvorffor betale 2,5 i en emi ?

Det ville vert bra om Funcom kunne klare det, men eg ser ikke det som veldig sannsynlig

4 Likes

hvis alle følger disse vise rådene i tråden om å vente til etter emisjonen med å kjøpe, eller kjøpe i emisjonen så er jo det veldig betryggende for oss aksjonærer. Det er ikke over før den feite dama synger, nå får vi vente og se hvordan kapital skal hentes, til hvem og hvilken kurs. Jeg tror ikke jeg kan spå dette bedre enn resten av markedet, og rir heller ut stormen den ene eller andre veien. Jeg gleder meg til fokus blir på spillene og det fundamentale rundt den operasjonelle virksomheten siden det er den delen jeg er mer interessert i personlig.

4 Likes

Hvorfor plukker ikke fotballklubber opp talentene før de koster skjorta? Potensialet er jo der, men det er kanskje ikke like synlig for massene før talentet får vist seg frem mer. Noen klarer å identifisere de før men det ennå er massiv oppside.

Jeg vet jo ikke mer enn noen andre, men du ser jo hva som sker med kursen nå om dagen. Hva hvis trailer med gameplay eller annet snacks kommer sammen med en lansering av The Park, hvor står kursen etter dette? Vil det igjen bli pump and dump, eller vil dette bidra til mer kjøtt på beinet, som forsvarer høyere kurs? Skal da en eventuell emisjonskurs pumpes ut på 50 øre eller 1 kroner, hvis kurs feks står i 3 kroner?

Emisjoner kan jeg ikke så mye om selv om jeg leser meldinger fra selskapene månedtlig, men interessen for Conan Exiles bør bygges opp, The Park bør lanseres og dette er jo ting som kjører kursen taket?

1 Like

For hver trailer og smakebit de lanserer blir det lettere å lokke til seg nye investorer.

3 Likes

Det er dette som utgjør forskjellen på å gjøre enkelt prosenter eller tosifrede prosenter i aksjemarkedet. Da må en være villig til å ta endel risiko. Ellers kunne en likegodt sittet i indeksfond?

Sjekket volum i tradingen i Funcom vs 5MUSD som er minstebeløpet Funcom vil ha inn i emisjonen, og det er hele omsetningen i Funcom fra 1. februar og til og med i dag.

Det virker jo ikke akkurat som det er tilfellet utfra kommentarene her. Det er jo bare jeg og et par andre her som fortsatt sitter på gjerdet? Det er jo heller ingen automatikk at jeg faktisk kjøper meg opp i Funcom etter emisjonen.

3 Likes

Jeg kan garantere deg at du kjøper deg inn!

:wink:

Jeg tror det er mange som sitter på gjerdet her. Ser man responsen før og etter rapporten så kan man danne seg et lite bilde av hvor stor interessen er. Den er jo også den mest omsatte aksjen i Aksje- NM - noe som sier litt om populariteten til aksjen, og at mange har troen på den, men ikke tør å gå inn i den riktig enda. En gjennomført emisjon vil skape trygghet.

Og ja, jeg er overbevist om at mange sitter på gjerdet her.

2 Likes

Tror det er veldig mange som er lettere lastet eller ikke lastet nå på grunn av at de venter på emisjon, men det er vanskelig å bevise den ene eller andre veien. Hvis man tror at Funcom ikke klarer å hente inn kapital på en grei kurs skal man selvsagt holde seg unna. Men jeg tror de klarer det. Blir en subjektiv avgjørelse hver og en får ta.

4 Likes