Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Det er i en dødperiode som det ikke har skjedd noe da mr, sjekk hvor lang tid det ville tatt etter landsering av CE trailer istedet du :wink: 4-5 dager?

1 Like

Ser den, men samtidig, hvilken investor vil gå inn i emisjonen innen slutten av april uten å ha fulgt aksjen nå? Spesielt med tanke på at de allerede har hatt minst en ringerunde til interessenter? Hvorfor skulle disse ikke kjøpe aksjen nå hvis de samme personene synes at 2,50 (som du mener er sannsynlig) er en ok pris på emisjonen? Jeg klarer ikke helt å se den logikken.

4 Likes

Fordi det er tryggere å tegne seg til en vellykket emisjon på 2 eller 2,5 kr, og dermed sikre økonomien og utviklingen til Funcom, enn å kjøpe aksjer på 1,5 når en ikke vet om emisjonen vil lykkes. Noe sånt?

2 Likes

Jeg sitter med 150k aksjer nå. Og venter med resten av min kapital til emisjon. Regner jo med at funcom trenger de pengene. Sånn tenker jeg.

3 Likes

For i slutten av april ser de hvordan denne juvelen fremstår i større grad enn nå, samt atman har fått på plass litt salg fra TP så sant de overholder fristen de satt. Jeg betaler mer for en perfekt tilberedet biffmiddag når jeg er skrubbsulten enn om jeg må ut å skyte faenskapet selv!

Edit: Dette er jo din egen strategi, tryggheten du får ved å vente på mer kjøtt :wink:

DNM selger mye om dagen

2 Likes

Kjenner vi noen som bruker DNM ? :wink:

1 Like

Måske “manden vi ikke må nævne” :wink:

2 Likes

Oh my… dere ass… gir dere ikke!?

6 Likes

Jeg ser på ganske enkle tall og multipler, som omsetning, antall spillere osv, men det viktigste er den kvalitative analysen av selskapet (ledelsen, kulturen og produktene). Er enig med deg at man må finne ut hva man selv liker og er god på. Jeg liker best å følge med på selve utviklingen i selskapet, men kan heller ikke ignorere markedet. Jeg ser også på teknisk analyse, men prøver i så fall fange bevegelser som går over måneder og kvartaler heller enn timer og dager.

Jeg mener ikke at min metode er noe bedre enn andres, det er bare den som passer best for meg (nå, jeg utvikler den så klart også, evaluerer gjerne på slutten av året)

2 Likes

Ja og en viss fundamental ‘analyse’ gjøres jo. Men jeg kjøper aldri selv utelukkende basert på en rapport eller lignende. Inntekter, utgifter og lån er jo greit å sjekke uansett :slight_smile:

1 Like

NÅ hadde det vært fint om Funcom kunne ha sluppet den forb… traileren!

:confused:

Hvad sker når 3000 likes nås?

Gratis LMO til alle? :wink:

6 Likes

Du må nok være litt mer tålmodig : ) Trailer kan jo drøye i flere uker enda den…

Pluss 2 timers kverulering med Onns og Blochster :yum:

Jeg synes Funcom holder seg meget bra nå, det har vært litt nedsalg, utsalg tendenser, men den blåser rett opp igjen. Hvis DNM er samme figur ofte på kjøp og salg, så er denne personen ekstremt flink til å få det som han / hun vil ved å “dumpe litt” for så å erverve seg flere aksjer uten at det stiger.

5 Likes

Problemet er nok at mange av de som vil være med på emisjonen håper på samme kursuvikling som det pleier å være før release av spill og helst ønsker å selge seg ned/ut før release av CE. Hvis de da risikerer at Jebsen konverterer og eventuelt selger aksjer mellom emisjon og release av CE så er det ikke sikkert de får den kursutviklingen som de håper på . Jeg tror derfor at emisjonskursen vil være under konverteringskursen og langt under hvis de skal få inn 10MUSD . Jeg håper også at FC gjør det de kan for å få inn 10MUSD slik at de kan få ut de spillene de har planlagt i 2016/2017. Hvis de f.eks får inn 5MUSD og det tar tid før CE genererer nok cash for at driften går i pluss så blir det ikke enkelt å få inn mer cash.

3 Likes

1.71 nå, moro om vi stenger over 1.70

4 Likes

Hvor mye kunne konverteres? Husk at Funcom på en liten godnyhet omsetter 30-40mill aksjer på ei uke som nå sist. Med en lansering av Conan Exiles så vil jeg tro hele selskapets verdi omsettes på under en uke