Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Enig, dette er sterkt, interessen er positiv og tendensen er opp

1 Like

Vil ikke si at den er sterk enda (heller ikke spesielt svak), men karrer den seg videre opp ser det bra ut teknisk. Så får vi vente og se hvilke meldinger som kommer. Jeg håper så klart på høyest mulig emisjonskurs så blir det mindre utvanning

Edit: Den lange trenden er opp, så sånn sett er den sterk hvis man zoomer ut litt.

Har ikke regnet ut nøyaktig antall men det blir vel ikke langt unna 70 mill nye aksjer bare fra konverteringer. Itillegg blir det jo en del nye aksjer fra emisjonen.

Tror ikke det, i så fall har vedkommende trader en dårlig dag på jobben :slight_smile:

Kjøpt 423 800 på 1.64 og solgt 554 851 på 1.62

1 Like

Slutt ble 1.70!

4 Likes

Kjekt med rally. Men synes at utviklingen vi har hatt til nå er bedre. sakte og sikkert. :slightly_smiling:

4 Likes

Funcom begynner å bli litt interessant for meg også merker jeg. Selskapet har nå vært igjennom en helt vill ustabil periode det siste året. The Secret World og Lego ble dårlig mottatt og selskapet ble satt i bås av Økokrim. Selv etter alt dette tullet så lever selskapet fremdeles og har positive ansatte som jobber iherdig med å holde hjulene igang. Aksjonærer og investorer viser også fremdeles stor interesse for dette selskapet og nå ser det ut til at de muligens får kontroll på økonomien sin igjen? Mange selskaper ville for lengst gitt opp og utlyst selskapet for konkurs, men det har ikke Funcom gjort.

Alle gode ting er 3? Jeg holder et godt øye med aksjekursen her i tiden fremover :wink:

5 Likes

Alle gode ting er 5? AO, AoC, TSW, LMO, CE. :wink:

5 Likes

Det samme kan sies om spillene de oppdaterer og holder i live. Viser stayerevne

3 Likes

Snittet på Steam faller litt, men holder det seg over 350 i mars så skal vi være fornøyd (med mindre de kjører salg eller ruller ut issue 14). Da er snittet for kvartalet veldig bra. De har også kjørt salg direkte fra siden sin samtidig som steam-salget, så tallene kan lyve litt.

Vil tro at de har flere medlemmer enn tidligere etter innføring av nye medlemsbonuser, som sikrer dem faste inntekter hver måned. Salget fra Grand Master Pack (som de avsluttet forrige måned) har nok også gitt en del ekstra inntekter.

I tillegg holder snittet på Conan seg veldig bra etter en oppgang nå i begynnelsen av året.

2 Likes

Eve sliter nesten like mye da, spesielt med tanke på at det er abb.basert…CCP snart konkurs.

2 Likes

Ikke hvet jeg hva det er for noe, Men jeg kjøpte spillet fra steam og det var umulig for meg å logge inn via steam. Måtte ta det av steam for å kunne spille. Virker for meg at det er en del traffik her inne da. Men jeg er ingen hardcore gamer either. Men moro er det :slightly_smiling:

3 Likes

Nå mangler det også bare 28likes på FB så da kommer det nok en liten sak til uka, mulig 3000 er klart allerede i morgen? Har gått kjappere nå siste dagene.

I Q1 2015 var inntektene fra large-scale MMO segmentet 2.7 MUSD, nå ligger vi an til å få ca like gode TSW tall på Steam som dette kvartalet og det synes jeg er helt klart godkjent. Omsetning fra large-scale MMOs var på 2.1 MUSD i Q4. Jeg tror ikke vi når opp til samme omsetning som Q1 2015, men tror vi kan komme opp mot 2.5-2.6 MUSD. I tillegg så får vi The Park som har hatt et godt salg på Steam og som er guidet at skal lanseres på konsoller dette kvartalet.

Cash burn forrige kvartal var 490 TUSD, men husk at engangsutgifter som blant annet økokrim-boten (1.5 MNOK) og advokatutgifter lå der:

“Exceptional cost items (such as but not limited to legal expenses and Økokrim fine) contributed to higher operational costs in 3Q and 4Q”

6 Likes

Fin utvikling uansett

1.8? 2.10 minst

Champagnen kan sprettes når emisjonen er unnagjort til en ok pris. For meg som planlegger å sitte til minst release og muligens med en del etter release (lærer aldri…) så er det den som er det store usikkerhetsmomentet for meg. Men jeg er helt ok inne for øyeblikket. x*100k kr urealisert triller inn for hver kr funcom går opp nå.

5 Likes

Funcom bare stiger og stiger jo :slightly_smiling:

Når denne dagen er over er det fritt fram for massiv hype!

:grimacing: