Dersom du ønsker å være med på emisjonen så er det nok best å ta kontakt. Det er ikke nødvendigvis rettet mot aksjonærene i selskapet, men det er også mulig at det blir en reparasjonsemisjon i etterkant
Kan jo være at de bruker noe annet en aksjonærlister når de ringer rundt
BTW; minimumstegning i emisjonen er så vidt jeg vet 100k EURO
Den sperren har kommet og gått litt i de siste par dagene om ikke lengre.
Happy Friday
TLDR: And don’t think we haven’t noticed how many of you have been following us. . .
Det har vært en fin uke for oss Funcom aksjonærer. Kommer vi over to til uka, eller skal vi ned teste støtte?
K
Til uka tror jeg Funcom setter i gang hypen!
Iom at visse opsjonskurser nå er satt…
Jeg har ingen tro på at støtte skal testes enda, nå kommer det mer info fremover, så får vi se hvordan emisjonen løses.
Fra et rent trading-perspektiv er det naturlig at funcom prøver å få kursen opp litt før emisjonen kommer og det betyr masse info og hype etc. av godt gammel funcom-merke. Så jeg har liten tro på noe særlig nedgang her før ny info er kommet ut. Da kan det godt hende at noen velger å gevinst-sikre før emisjonen.
Ja, det blir nok ingen rakettferd unte dumper fremover nå. Høydeskrekk, personlige strategier mm vil styre kursen både hit og dit.
Men når det gjelder emisjon, vil det feks komme en melding når gjennomført til hvilken kurs, eller bare at Funcom har hentet xxxxx kroner i emisjonen osv.
Ikke unormalt at de kjører i gang etter børsen har stengt og avslutter før børsen åpner dagen etter. Da kommer det melding med info om hvor mye de har hentet++
3,00 Likes! Announcing a Dev Q&A
Torsdag 10. mars
La oss forberede noen spørsmål og så velger vi ut noen som fremmes av en av oss på vegne av pdx sitt forum. Jeg kan komme med et par forslag litt senere. Hvilke spørsmål vil dere ha svar på?
Hvordan skal de promotere spillet for å nå flest mulig mennesker?
Hva har de lært fra tidligere lanseringer slik at dette skal blir suksess?
Hvordan skal Conan Exiles ta markedet og bli det foretrukne valg innen survival sjangeren?
Noen punkter å spinne videre på.
Hvordan skal de holde spillet i gang over lenger tid? Blir det expansion packs ala wow? Mikrotransaksjoner? Free/premium accounts?
Her tror jeg det er lurt å kjøre samme strategi som med Minecraft, dvs gratis updates, og masse av dem, til du har et spill som har mye mer muligheter enn noe annet på markedet. Det vil jo også passe bra med at de kjører Early Access som vil si at de slipper et spill som er langt fra ferdig.
Fra rapporten (plans) q4/15, side 12 Conan Exiles: “Premium/”Buy to play” business model”. Så da virker det ikke som de har planlagt å ha med gratis kontoer.
Greit å få litt mer utfyllende info i forhold til hvordan de ser det for seg i praksis
Gir meg ikke helt på at de prøver å gjennomføre en emisjon for øyeblikket, og det har vært et par mislykket forsøk som en danske skriver. For meg hører det bare ut som de ringer til et få utvalgte, du er blant dem. De lodder stemningen, undersøker hva kriterier man må ha for å være med på emisjonen. Så skal dette klareres med største aksjonær, om han godtar kravene. Når alt er på plass kjøres emisjon.
K
Kanskje de lodder stemningen for en reperasjonsemisjon i etterkant?
Det er jo en mulig måte å hente 10 musd, 5 i en rettet og opptil 5 i en rep emi avhengig av hvor mange som tegner seg. Dersom man vil være med på emisjon uten å komme opp i minimumsbeløpet på 100k eur så kanskje man kan kjøpe halvparten før emisjonen og ha halvparten likvid