Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg har 250k aksjer. Venter med resten til etter emisjonen.

Kunne ikke vært mer enig!
K

Samme :slight_smile:

Så du tror ikke på CoGe sin påstand om mulig konkurs om en måneds tid i denne tråden her? Merkelig at han ikke nevner at Jebsen har for mye å tape til å ikke stille opp hvis det virkelig skulle trengs. Det gjorde han nemlig da han var inne…

kilde: http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2314981

sitat:
Realitetene er likevel…

Kontantbeholdningen var 31.12.2015 616
TUSD og månedlig forbruk i kvartalet var 163 TUSD. Antar en to måneders
"snitt" forbruk frem til EOGF 25.2 så vil beholdning kunne være nede i
290 TUSD. Om det så fortsatt tar tid før finansiering er på plass så vil
gjenværende kontantbeholdning basert på dette snittet være nede i 127
TUSD ved utløpet av mars ( like over 1 MNOK). Selskapet plikter da om
ikke finansiering er kommet på plass å melde oppbud.

Emisjonsmarkedet
er knusktørt om dagen i følge flere meglerhus sine markedsrapporter og
et selskap som historisk allerede har hentet inn en milliard over årene
skal nå søke å hente inn ytterligere gjennom en større emisjon.

Selskapets
tidligere track record i forhold til lønnsomme spill gjør også det hele
ytterst krevende. De har tross alt i flere år nå undersøkt ulike
muligheter for videre finansiering uten at det har fremkommet noe.

Om
dette lykkes gjenstår å se, jeg har i alle fall valgt å stå utenfor
inntil eventuell finansiering er på plass da jeg anser risiko p.t som
for høy.

2 Likes

Dette alene tror jeg vil kunne gi 5musd ganske greit. Kommer vel bare an på betingelsene. 5musd er småpenger i mine øyne når man vurderer potensialet til Funcom og Conan IP for 2016 og 2017.

1 Like

Var ikke noe av denne beregningen inklusive boten bla? Tatt hensyn til økt salg av TSW?

2 Likes

Boten var med her mener jeg å huske. De har jo sannsynligvis økte salgsinntekter i januar og februar men hvor mye det kan utgjøre har jeg ikke regna på. Koster jo å utvikle Conan videre også så håper jo de klarer å få til en emi om ikke så lenge. Men blir nok ikke før de har sluppet kursdrivende nyheter.
:slightly_smiling:

1 Like

Ikke utenkelig at inntektene fra TP+TSW er omtrent på samme nivå i Q4 og Q1.

Nei, de må få på plass emi ila de neste 2 mnd, forøvrig virker det som 1.70 var litt verre å knekke enn først anntatt, dette var vel en teknisk viktig motstand? Blir vel ikke store utslag i kursen fremover nå uansett før noe nyheter kommer, galskap om ikke ny trailer kommer før noe annet, det er lenge de jobbet med lydsportet på denne, ref melding Twitter/instagram/facebook eller hvor det var igjen :wink:

356k foreløpig, og snitt på 2,6. Satser på at det kommer gode nyheter snart, slik at jeg havner i pluss igjen.

1 Like

Hmm mange her med mange aksjer… Burde kanskje kjøpe litt mer før emi. Har 150k snitt 1,40. Spiller tsw nå. Her kan de lage mange gode singel player spill. Hvis de vel og merke gjør det litt mindre komplisert og mer action. Kan de sitte på en gullgruve her. For storyen er dritt god. Men merker mange sliter med at det er komplisert. Nye spillere vel og merke… Sliter faktisk selv.

2 Likes

Ja kan hende du har rett angående inntektene. Tror kursen vil ligge mellom 1,6-1,8 til det kommer nyheter. Ting tar tid :slightly_smiling: Lansering av TP på konsoll skulle jo skje i Q1. Usikker på om det vil gjøre så mye utslag på kursen.

Blir spennende p bare se at greier å konvertere fra Pc til konsoll. Men å forvente at the Park blir en gull gruve. Tror jeg ikke. Men alle monner drar.

1 Like

Ble nettopp oppringt av ABG. De kommer til å kjøre emisjonen i veldig nær framtid, de venter bare på klarsignal fra Funcom. Megleren regnet med at emisjonen ble fulltegnet.

Minstesum er fremdeles 100 000 euro, men det kunne også bli aktuelt å delta med en mindre sum hvis ønskelig.

Ellers så var megleren sparsommelig med detaljer :stuck_out_tongue:

10 Likes

Å du sa deg villig til å delta ?

Jeg synes det høres litt tvilsomt ut at noen sier de blir ringt opp om emi med jevne mellomrom. Det tar jeg med en klype salt.

Jeg sa jeg var interessert. Det går ikke an “å kjøpe en bruktbil usett” :stuck_out_tongue:
Megleren ringer opp interesserte etter at børsen er stengt, en av de nærmeste dagene/ukene med flere detaljer.

5 Likes

men i det du drar å ser på bruktbilen, så har gjerne selger antydet en ca pris ? :sunglasses:

3 Likes

Du må selv melde at du er interessert på feks. investor@funcom.com hvis du vil bli oppringt.
Eller du kan ta kontakt med ABG direkte.

2 Likes

Regner med at Funcom kommer til å “style bruktbilen” først før de skal selge den :stuck_out_tongue:

4 Likes