Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Det er normalt for alle spillselskaper

5 Likes

I dag vil det nok være mulig å kjøpe noen øre billigere igjen, negative meldinger uansett form i Funcom er bad news, selv om dette ikke betyr all verden. Men, det er verre om dette kommer i slutten av september :wink: Så tross alt viktigere å prioritere Conan Exiles fremfor TP hvis det er dette som skjer :slight_smile:

Kan tenkte meg maks noen hundre tusen aksjer forsvinner på morran til noen øre rabatt, fint det :slight_smile: Men, tross alt bedre å prioritere CE så ikke denne melding kommer til sommeren :wink:

1 Like

Kjøper gjerne billige aksjer i dag jeg : )

1 Like

Det er første spillet som skal lanseres på to nye plattformer så det er ikke overraskende. Men jeg vil jo ha minst mulig utvanning og høyest mulig emisjonskurs og dette ødelegger kanskje litt for det. Fundamentalt spiller det liten rolle

3 Likes

Kjipt, men det er vel bedre enn at de slippe spillet raskt og uferdig for å få inn inntekter.

2 Likes

Så da forventer du at CE blir forsinket også ?

1 Like

Nei, jeg forventer at det er samme risiko for Funcom spill som andre spill å bli utsatt. Eller forventer du å kunne kjøpe Geminose dyr i juni?

1 Like

Nei jeg har aldri hatt noen forventninger til Geminose ( hverken på release dato eller inntekter :slight_smile: ).

1 Like

Geminose var guidet til H1 og TP Q1, at det kommer i Q2 er ingen krise fundamentalt (og heller ikke typisk Funcom, det kan skje), men dårlig timing i forhold til emisjonen

1 Like

Ikke umulig det, blir det ikke ferdig så er det ikke ferdig :wink: MEN, de har alle forutsetniger for å klare fristen, ARK gjorde det på kortere tid UTEN noe grunnlag, FC har masse shit de kan polere og dytte, så dette fikser.

1 Like

De måtte vel vente til etter opsjonene til Casais var satt/strike price til Jebsen, eller så hadde det blitt litt suspekt :slight_smile: Så bra timing sånn sett.

Greit å få unna det der, så kan de starte opp hype-maskineriet.

3 Likes

Det blir noen heldige, litt etter hvordan man ser det, som får seg aksjer helt ned i 1.55 tenker jeg, men det skal vel gå kjapt opp igjen bare trailer eller annet snacks kommer.

Er vi klare for spørsmålsrunde torsdag på fjesboka ?

1 Like

Dette var skuffende, men som jeg har sagt mange ganger tidligere. Moderate utsettelser er helt vanlig i spill-bransjen. Jeg lurer på om faktisk sannsynlighet for utsettelse er over 50% generelt? Har ikke sett noen tall på det, men utsettelses-sannsynligheten er nok ganske høy generelt i bransjen.

Får håpe at neste melding fra funcom er noe positivt og at dette var den ene negative meldinga som kom først.

2 Likes

Kursen ser ikke ut til å bli straffet nevneverdig heller, så kan jo virke som dette kanskje var forutsett av mange ja.

Dette var skuffende, men ikke krise. Ikke ventet at spille skal gi betydelig inntekt til Funcom. De prioritere nok andre oppgaver nå. I og med det kommer en emisjon ble nok bunnen satt i dag. Nå blir det snart rally!! Snakket på fredag om en liten dipp, så kjøpte litt til nede på 1,50 tallet.
K

Hei, er kommet hjem fra østen igjen, brukte dagens lille dipp til å fylle på noe, utsettelsen av TP betyr ingen ting på sikt.
Dette er ett mikrospill som kun er læring for Funcom, går denne satsingen ± null tror jeg Fun er fornøyd. Verdifull læring for dem uansett, CE er der slaget vil stå. Tror det er best å bruke resussjene (folk og penger) der hvor mulighetene for de store inntektene ligger, nemmelig CE.
Med lite penger igjen i kassa er det viktig å prioritere riktig og det tror jeg Funcom nettopp har gjordt.

6 Likes

Jeg kjøpte bare 5000 til i dag, men fikk de til 1.54 kurs, tar det med. De 5k kan fort bli 10k kr mot sommeren, kanskje mer?

2 Likes

Tok 20000 til i dag, med det jeg har sittet på long er jeg nå på ca, en trejedel av det jeg kommer til å ha etter emisjonen. Prøver å spre risikoen noe angående kursutviklingen etter emi.
edit: fikk de på 1,57, fanken du slo meg Paddy :laughing:

2 Likes

Søren at jeg ikke satt på traderen i dag morges da… jaja :slightly_smiling:

Litt skuffende i og med at Funcom har vært så flinke på å levere på tid i det siste, men som flere andre sier her ingen big deal overall.

Et moment med denne meldinga er vel at den var nødvendig å få ut før emisjonen? Ikke så kult å ha blitt med på en emisjon og så få utsettelsesmelding midt i fleisen like etterpå. Dette bekrefter bare mine mistanker om at emisjonen kommer snart i tillegg til ringerunder etc.

3 Likes