Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hvilken formening har dere om emisjonskurs? 1.50?

Jeg tipper mellom 1,00 og 1,50. Har vært ganske pessimistisk tidligere, men det burde gå greit på 1,25 nå.

2 Likes

Jeg tipper ca 10% rabatt, så da kommer det an på hva kursen er når emisjonen settes

1-2 er helt greit, 0.5-1 vil være ubehagelig og 0-0.5 er nok urealistisk heldigvis.

2 Likes

Hadde lansering av trailer osv kommet snarlig, så ville jeg fremdeles holdt fast ved emisjonskurs +/- 2 kroner, ned fra tidligere spådd 2.5,-. Ikke positivt at de utsetter TP, noe man ser på kursutvklingen i dag. De må få igang hypemaskineriet, hva venter de på? De skal selge spill til sommeren for pokker, har de ikke noe materiell, eller smeller det snart? De burde begynne å hype dritten ut av CE, selvfølgelig melde til markedet på sensitive opplysninger som de skal etter regler og ellers ikke bry seg om utviklingen av kurs og annet.

Eneste "taktikken jeg har nå er at jeg kjøper x antall aksjer for hver 10øring det går ned, så lenge fremdriften går som den skal og de får lansert spillet rundt september, så kan jeg ikke skjønne annet enn at kursen skal minimum til LMO høyder kun på forventinger, forsiktig antagelser på rundt 5’ern. Denne type spill kan jeg se for meg kan konkurrere med ARK, H1Z1 / DayZ osv både på innhold, spillbarhet og salg - så lenge det er begrenset med bugs og det er gjort riktig.

Skulle emisjon kommer lavt ut så vil det påvirke kurs på kort sikt og sette en brems på potensiell makskurs om man kan si noe slikt, men pengene de skal hente skal investeres i Conan Exiles så det bør slå godt ut på litt lengre sikt uansett form!

2 Likes

Kan det være at de prøver å presse kursen ned til emisjonskurs?

1 Like

Mener du presse ned kurs først, så få rabatt på kursen gjennom emi? Eller at emikurs er kjent og presse den ned dit?

Som jeg har sagt før så er det så lavt volum på Funcomaksjen til tider at den lett kan styres dit noen vil, iallefall til en viss grad. Vi skal ikke se bort fra at det kommer trailer ifbm / før torsdagens QA runde på facebook, ville vært en fin anledning til å vise mer.

1 Like

Jeg tenker at de ønsker å presse kursen ned til det de vet kommer til å bli emisjonskursen.

Er vel ingen som vet emisjonskursen ? :slight_smile:

4 Likes

Lavest emi kurs bli konvertering kurs til Jebsen. De god melding spare de til etter emi.

Nei den kan bli lavere enn det.

Fikk en mail omhende der eg leser at det ikke er begrenset til emisjon eller salg av assets, vet ikke hvilke andre alternativer som finnes ?

Fikk også en ny aksjonærliste, men ikke noe spennende

1 Like

NRD fikk det travelt med å komme seg ut i dag. Nettosolgt ca.340 k idag (15 min. forsinket kurs)

1 Like

Æsj, la inn buy på 1.55 men den måtte jo gå lavere.

Jeg fisket bittelitt på 1.51, bare småtteri for jeg tør ikke gå inn stort i Funcom.

timber…?

Synes ikke meldinga var så dårlig i dag at det er grunn til å dumpe ca. 340k aksjer.

sitat:
As previously communicated, the Company does not
expect “The Park” to generate significant revenues.

1 Like

Bare litt vanlig Funcom nervøsitet. Noen vet å utnytte slike dager :slight_smile:

2 Likes

der var det ett fint innhogg av SHB

svensken ha alt da?

2 Likes

Jeg kom meg inn på riktig tidspunkt ser det ut til :stuck_out_tongue:

4 Likes