Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Rally eller kollaps siste minuttene ?

Ser ut som om det må noen saftige CE-news eller løsning på finansiering for å bevege aksjen nevneverdig.
Kanskje Funcom er til stede på GDC i neste uke?

http://www.gdconf.com/

Det er nok kanskje for tidlig for CE.

1 Like

Jeg tror kursen går når som helst nå. Derfor ligger jeg på 1.52 og kjøper kanskje opp snittet mitt nå (1.41). En ser det på aktørene i aksjen. SB1M kjøpte in i kjent stil og Skandiabanken følger opp. Har de først bestemt seg, som meg, å kjøpe inn før emisjonen likevel så selger de ikke ut igjen nå bare fordi kursen skulle gå ned ti øre. For 10 øre er ingenting når toget først setter i gang. Har også liggende 30k på 1,25 sånn just-in-case.

3 Likes

Ok volum her nå…

Nå vil eg som aksjonær føle trygghet, for at eg skal kunne føle det, så må finansieringen på plass.
Det innebærer at emisjon gjennomføres nå, sånn at vi kan ha noe lunde kontroll på investeringen vår, forstår ikke hva som er vitsen med å trekke det ut, med mindre det er noe som Funcom har på hånden som gjør at kursen kan trekkes opp på forhånd, men jo lenger tid det tar, kan vi likså gjerne se utålmodige kaste seg og gruse kursen.

Så, kan vi vennligst gjennomføre dette umidelbart !?

5 Likes

Ikke på fredag ettermiddag megler reist kl 12 på hytta…
Da må du venter…

2 Likes

Enig med deg her, utfallsrommet er for øyeblikket uhyggelig stort begge veier. Investeringen kan nok av enkelte onde tunger bli kalt bingo for øyeblikket avhengig av utfall. Skulle gjerne fått en avklaring på finansene snarest.

1 Like

Mulig, men han kunne ha satt assistenten sin klar å starte en boockbuilding gjennom helgen, før han dro på hytta :slight_smile:

1 Like

Har Alexander Hansson, high seas as, vert blant Funcom’s stor aksjonærer tidligere ?
Kanskje han og Storvestre er " gærne " nok til garantere i en emi.
Bare nevnte dei, ettersom dei nok er dei mest risiko kåte investorene eg vet om vertfall, Storvestre har jo vert inn og ut av Funcom flere ganger.

1 Like

Kanskje vurderer funcom og Jebsen dette alternativet: De er litt misfornøyde med kursutviklingen derfor planlegges et nytt konvertibelt lån som holder til release. Da må de som sitter på gjerdet bli med og på den måten vil kursen drives oppover. Når kursen har kommet høyt nok kommer emisjonen som Jebsen ikke blir med på. Etter den emisjonen kan han da begynne å konvertere…

Blir spennende å se hvordan dette med finansene løser seg. Snart er det jo påske også. Lite aktuelt med bookbuildingsprosesser i påska går jeg ut i fra…

2 Likes

Storvestre bruker både firmaet sitt og seg selv som privatperson, og utnytter det svake volumet i aksjen til å tjene penger.

2 Likes

Han har ihvertfall kjøpt seg bra opp i Photocure.

2 Likes

Dette spørsmålet er av ren nysgjerrighet og for diskusjonen sin skyld er jeg relativt positiv til det nye spillet og skeptisk-positiv til “nye Funcom”.

Sitter dere i håp om å ta ut kjempegevinst til sommeren eller i håp om at Funcom nå har muligheten til å bli Norges stolthet i bransjen de neste 5 årene?

Personlig har jeg ikke bestemt meg enda.

Inntrykket mitt er at Funcom nå er preget av mye trading intradag og mange “småsparere” som kun sitter for gevinst før/relativt kort tid etter release.

5 Likes

:grin::grin:

2 Likes

Hva ser du for deg når Funcom tar av? 3? 5? 50? Ha ha

Ikke at jeg kommer til å bli rik av Funcom, 30k aksjer er ikke nok til det, men det kan jo øke “Lotto” kassen min :slightly_smiling:

Jeg vet ikke nok nå til å anslå et kursmål tror jeg. Har en magefølelse på at inngang 1.50 er det samme som garantert gevinst en eller annen gang det neste halvåret. Men kan kursen gå lavere enn lavest før den går opp dit? Sure thing. Jeg tenker sånn at ved inngang 1.50 er nedsiden raskt 50%. Oppsiden er minst 300% og mer. Dessuten er det bra å komme inn før hypen begynner og ikke etterpå. Der kan forskjellen fort være 40-50% bare der.

8 Likes
8 Likes

Da er streamen i gang. Denne gang er det for de som er interessert i å få se hva som kommer i issue 14.
https://www.twitch.tv/funcom

2 Likes

De er nå fader meg så treffsikre på Funcom de der at det er sjukt.

3 Likes

Merkelig salg fra Shb idag da, lempet ut en masse aksjer, rett etter at sb1m kjøpte ett lass av aksjer til høyere kurs en Shb lempet ut på.
Tipper han kunne fått mer for dei om han hadde solgt på en litt anna måte