Akkurat nå er jeg mest spent på hva FC åpner i på mandag
Issue 14 kommer i mars, bekrefter de på streamen. Litt ekstra Q1 inntekter
Da fikk vi to dager med oppgang, men bryter vi 1,70 neste uke? Kan være en melding fra Funcom hjelper oss over den sperren. The Park på konsoll, eller en løsning på finasiering. Høres hvertfall ut som det er en ny entusiasme hos Funcom, og når CE ligger i deres DNA må det bli bra. Tror ikke LMO ga den største motivasjonen hos alle ansatte når de jobbet med dette prosjektet, men alle husker hvordan kursen gikk. CE prosjektet skal gjennomføres og kursen skal opp. Jeg fikk kjøpt litt til i dag.
K
For å være helt ærlig så tror jeg ikke det er mangel på entusiasme som har ført til at aoc,tsw og lmo ikke har vært en økonomisk suksess for FC. Jeg har alltid følt at de som har jobbet på de store spillene ( da regner jeg ikke med spill som my kingdom++ ) har hatt mer enn nok entusiasme. Jeg tror det heller er valg av spill og/eller betalingsmodell som de har bommet på.
Spørsmålet er om de gjør samme tabben en gang til ?
I mitt hode burde de svart B2P + cash shop ( eventuelt B2P + DLC + cash shop ) her.
Helt enig.
Men dette er dog ingen problem å innføre etter de har solgt spillet
Skjelver bare med tanke på hvor mye Treyarch har dradd inn på microtransactions i BO3.
Det er nok noen ville summer vi snakker om her, som er profitt rett i lommen.
Her er jeg faktisk litt uenig. Hvis FC sier det ikke skal være cash shop og så endrer de dette etter release så blir det bråk
Jeg liker egentlig opplegget de har i TSW. Det er b2p men de har itillegg cash shop og abonnement. Skins til armor/våpen/byggemateriale vil garantert selge i CE også.
EDIT: skal heller ikke glemme at en cash shop bør selge mounts + pets
Csgo tror jeg drar inn ekstreme menger cash, kanskje mest av alle spill på sine våpen skins og spekuleringer rundt trades av det. Må ikke ha pay 2 win så de som bruker mest “vinner”,men kule skins med særpreg som man enten kan kjøpe eller få droppet hvis man feks klarer å overleve en purge eller slayer ett vesen av noe slag. Disse kan man trade med andre spillere via steammarket og har en reell verdi i kroner. Implementere kister hvor man får alt mellom klær, våpen osv som skaper særpreg for spilleren.kjøpe seg til suksess er Harry
Jeg kjenner ikke selskapet noe mer enn det jeg leser og det er sikkert andre som har en tettere kobling og kjenner mer til i detalj og kanskje kjenner noen som jobber der.
Men det vi vet er at ledelsen tidligere bare ville gjøre MMO spill, og det var også grunnen til at Ragnar trakk seg ut. Dessuten tror jeg beslutningene om betalingsmodel også ble styrt fra folk i slips og ikke de som skulle designe og implementere spillene. Denne ovenfra ned tankegangen medførte veldig merkelig avgjørelser som f.eks å lage et Lego MMO uten bygging, customisation eller PvP, eller et veldig grindy historiebasert TSW. Spillene holder høy kvalitet, men betalingsmodellen og formatet ødelegger. Det er ikke satt sammen på en enhetlig god måte som fungerer.
Nå tror jeg at de som brenner for å lage spillene også har mer å si rundt disse tingene. Det er også der jeg ser den store forskjellen. Selvsagt har de som jobber med spillene alltid vært entusiastiske, men nå virker det for meg som de også har mer å si, og ikke fastlåst av noe som er bestemt på styrerommet rundt et excel ark.
Dette er jeg helt enig i
Liker ideen her :
Også fått nesten 1 mnok i støtte, hvilket støtte ordninger finest det i bransjen ?
Så i høst at regjeringen ønsket å bidra med penger for bruk i marknadsføring knyttet til salg i utlandet, for norske spillprodusenter.
Har Funcom mottatt div støtte ?
Ja de har fått støtte til diverse spill tidligere. Husker bare pet vs montsers og board with the world(ble ikke noe av det ) nå.
Når jobber jeg best på jobb og får de beste resultatene? Er det når min leder trer noe over hode mitt og alle ting må gjøres på hans måte. Eller er det når jeg selv kan være med å bidrag, komme med ideer, forslag og jobbe med oppgaver der jeg er interessert i. Jeg har ingen spesielt kreativ jobb, men tenk på jobben til de ansatte i Funcom. De er kreative sjeler, klart det har noe å si på hvordan resultatene blir. LMO var halvhjertet og uten sjel, det kan vi vel alle være enig i! Spillet var ubrukelig og jeg solgte fort aksjene mine etter lansering. Denne gangen har jeg dobbelt så mye aksjer. Der 1/4 brukes til trading, for det kommer topper og bunner man kan gjøre litt ekstra på. Nå er vi på vei mot en ny topp.
K
Jeg tror ikke dette stemmer med hvordan Funcom har jobbet. Jeg tror de kreative har veldig stor frihet når det gjelder hvordan spillene lages. Det de har hatt mindre mulighet til å påvirke er f.eks betalingsmodell og lanseringstidspunkt. Hadde f.eks hele AoC vært like bra som level 1-20 så tror jeg FC hadde hatt mye cash i dag.
Her tror jeg heller ikke det var ledelsen til FC som var problemet med tanke på hvordan spillet ble. Lego har nok uansett styrt alt for mye. Det som FC fucket opp her er etter min mening at ting ikke ble lansert samtidig på pc/andriod/ios og at de rotet med betalingsmodell.
På LMO var det LEGO som var ledelsen. De instruerte for mye. Tror nok om Funcom hadde hatt frie tøyler, ville ferdig produkt vært annerledes.
K
på vei til å bryte opp ???
Jeg tror ikke det vil skje noe nevneverdig før vi får noe nytt fra Funcom
kjøpersiden fylles vertfall opp…
De skal få litt bare vi passerer 2,-
Nå er det på tide Funcom skrur opp hause-krana her!